BPWR: vrouwenpraat

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR: vrouwenpraat

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik smeer de buitenkant met uierzalf. Alleen dan kan ik plassen zonder al teveel pijn. Urine in open wonden is niet fijn.

Vrijdag een afspraak in een kliniek voor vrouwengezondheid. Nooit van gehoord.
Ze kunnen daar bloed analyseren, werken met alternatieve geneeswijzen en hebben verstand van het vrouwenlichaam. Het telefoongesprek klonk goed. Ik ben benieuwd.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ik zou eens proberen met iets anders te smeren, zelf ben ik allergisch voor uierzalf dus mss dat dat ook meespeelt
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Martine-Tom schreef: Ik zou eens proberen met iets anders te smeren, zelf ben ik allergisch voor uierzalf dus mss dat dat ook meespeelt
Sudocreme maakt het te droog, vaseline helpt niet lang genoeg (zo'n vijf minuten). Misschien dan eens kokosolie proberen.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Hope schreef: Sudocreme maakt het te droog, vaseline helpt niet lang genoeg (zo'n vijf minuten). Misschien dan eens kokosolie proberen.
zinkzalf?
Bepanthen?

Al klinkt kokosolie idd ook goed, of honingzalf mss?
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Ik zou per direct stoppen met alle smeerseltjes. Wassen met warm water en goed drogen. Verder niets.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Els&Flow schreef: Ik zou per direct stoppen met alle smeerseltjes. Wassen met warm water en goed drogen. Verder niets.
Dat heb ik gedaan, maar dat gaat niet. Zonder smeren is het echt niet te doen, het scheurt dan van alle kanten. Het is een groot slagveld nu omdat ik gestopt was met smeren. Alles is tot bloedens toe kapot. Smeer ik er niks op dan is de pijn niet te harden.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Martine-Tom schreef: zinkzalf?
Bepanthen?

Al klinkt kokosolie idd ook goed, of honingzalf mss?
Aloe vera gel of Mesitran misschien?
Rico
3-sterren
3-sterren

Bericht door Rico »

En al die smeersels hebben chemische toevoegingen.. waardoor de balans gewoon niet terug komt. Ik ben benieuwd of ze je kunnen helpen, fijn dat het gesprek positief is geweest! Wanneer kan je terecht?

Maar serieus het enige wat geen kwaad kan, niks uit balans haalt en heel prettig werkt is bij mij de kokosolie geweest. Zowel de buitenzijde als aan de binnenzijde. Veel vetten en crèmes sluiten de huid af, kokosolie doet dat niet.
Het is voor mij echt een verademing geweest. En heel herkenbaar, urine langs kleine wondjes doet al vreselijk zeer, laat staan als de wonden groter zijn!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Vrijdag kan ik terecht.

Dat de balans niet terugkomt door nu te smeren zal me eigenlijk (voor nu!) even een worst zijn. Ik wil graag iets wat nu de pijn even verlicht zodat ik aan het werk kan blijven. Ik kan moeilijk in mijn blote derrière paarden gaan staan trainen  ::) :biggrin2:
Rico
3-sterren
3-sterren

Bericht door Rico »

Nee, das veel te koud  :biggrin2:

Maar probeer de kokosolie eens, het verlicht vrij snel.
Enne heel veel succes vrijdag! Ik hoop dat er snel een echte oplossing is voor dit probleem <3
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Rico schreef: Nee, das veel te koud  :biggrin2:

Maar probeer de kokosolie eens, het verlicht vrij snel.
Enne heel veel succes vrijdag! Ik hoop dat er snel een echte oplossing is voor dit probleem <3
Ik heb het in huis, extra vergine biologische kokosolie. Is ga het maar proberen.

De vrouw aan de telefoon zei dat er waarschijnlijk geen kant-en-klare, snelwerkende oplossing is. Had ik ook niet verwacht, maar alles lijkt me beter dan nu ab slikken en weer terug naar de arts gaan voor nog meer pillen en zalfjes.
Rico
3-sterren
3-sterren

Bericht door Rico »

Denk dat ze daar gelijk in heeft, maar het is wel mogelijk!
Hoop doet leven, het probleem is gewoon heel erg vervelend, en voor de meeste vrouwen ook heel genant.

Ben erg benieuwd wat voor adviezen je gaat krijgen, en vooral of je er toch snel wat minder last van gaat hebben!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Bepanthen is geparfumeerd, net als sudocreme. Ik gebruik voor Vera als ze luieruitslag heeft zinkzalf van urtekram.
Tibbies
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tibbies »

Wat een ellende.

Fijn dat je vrijdag al kan komen en hoop voor je dat ze een oplossing vinden.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Pfhoe Marloes... wat heftig zeg!
Ik kan je eigenlijk weinig helpen maar ik zou qua zalf honingzalf proberen. Als ik zie wat een goede resultaten daarmee behaald worden bij wondgenezing enzo dan zou het je best eens goed kunnen helpen.
Verder hoop ik dat ze je goed kunnen helpen bij de kliniek waar je nu een afspraak hebt!

Plaats reactie