Ratje heeft schurftmijt, hoe voorkomen dat het overgaat op de honden?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Ratje heeft schurftmijt, hoe voorkomen dat het overgaat op de honden?

bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

hannabelgje schreef: Ik vind het gewoon niet prettig om mensen bang te maken voor een besmetting als dat niet nodig is. En ik zou niet weten wat er niet aardig is aan mijn reacties.

Als de kooien van kunststof zijn dan is een gewoon sopje genoeg. Alles van stof zou ik uitwassen.
Schurftmijten zitten op bijna elk gezond dier. Als de weerstand van het dier daalt dan slaan ze toe. Het is daarom belangrijker om te zorgen dat de weerstand goed is. Geen stress en je zou ook echinea force door het water kunnen doen.
wat niet aardig is is een ander het gevoel geven dat hij zij dom is. dat is niet leuk. Ik neem liever zekere voor het onzekere.

nog gelukt met uit en in elkaar? ik bedacht later: ik had t ding droog moeten blazen met de waterblazer! ideetje? t is een geweldige kooi vind ik verder. staat ook mooi in de kamer.
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

Ja. Hoop dat het werkt.
Hij is inderdaad mooi en de deuren zijn ook geweldig, maar de bodembedekking valt er heel snel uit.
Ik heb de tralies van mijn oude kooi om de kooi heen staan in de hoek.
Zo kan mijn labrador zich niet volvreten met de bodembedekking die eruit valt.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Super gave kooi zeg!! Die bestonden in mijn ratjesperiode nog niet. Toen waren er een paar van ferplast en van terrenziani (als ik dat zo goed typ), alles zeer roestgevoelig helaas.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Bodembedekking is inderdaad niet handig in die kooi. Ik gebruikte niets en ging twee keer per dag met een vaatdoek door de kooi, de kooi was zo tussen de wekelijkse schoonmaakbeuten ook veel schoner. Veel mensen gebruiken fleecedekens of badmatten zonder plastiek als bodembedekking in de kooi.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik gebruik bij de caafjes ook fleece. Ik vind het super!

Plaats reactie