Mini-Miesjes. Nieuwe plaatjes pag. 35

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Mini-Miesjes. Foto's pag. 34

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Hope schreef: Afbeelding

Dit was deel 1 van het kattenkwaad. De monsters hebben de mand met walnoten, die helemaal aan de achterkant van het aanrecht stond, naar beneden gegooid. Er lagen overal walnoten. En heul veel zand, want die noten waren nog aan het drogen. Nelson liep er ook, en die vond het natuurlijk feest. Ik kwam behoorlijk wat verpulverde walnoot-doppen tegen, dus hij heeft flink zitten snoepen denk ik. De kittens zijn ervandoor gegaan met zowel hele als halve walnoten, want ik kom ze overal tegen in huis.

Deel 2 van het kattenkwaad staat niet op de foto. Ik geloof dat manlief uit zijn vel was gesprongen als ik een foto had gemaakt, hahahaha. Ik had op de zolder, aan de kant, een doos staan met gedroogde lavendel van de bruiloft. Dat moest ik nog weggooien, maar dat was er nog niet van gekomen. Ik had de doos dichtgemaakt.
Maar... de monsters hadden hem open gemaakt. En de lavendel over de hele zolder verspreidt. Daar ligt vloerbedekking, en het zit werkelijk overal tussen. Samen met de zooi van de walnoten (ik kwam vanmorgen een walnoot tegen onder mijn keukenstoel, ik brak bijna mijn nek) was het een hele klus om alles op te ruimen. En er zaten natuurlijk 4 onschuldige kittens en 1 onschuldige hond te kijken.

Kabouters baas, kabouters!
;D ;D ;D ;D ;D ;D  Heerlijk dit! :P :biggrin2:
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door DJ_Doerak_Tucker »

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Wat zullen ze lekker geslapen hebben na hun lavendelbad!  :biggrin2:

En wat is er nou leuker dan rollende walnoten?
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Heerlijk :-)
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Haha leuk, wel minder voor jou.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Anne in Duitsland schreef: ;D ;D ;D ;D ;D ;D  Heerlijk dit! :P :biggrin2:
Het wordt toch tijd voor een robotstofzuiger zo!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Hope schreef: Het wordt toch tijd voor een robotstofzuiger zo!
Wahaha, ik dacht voorheen al: zal ik schrijven dat ze maar beter een robotstofzuiger kan kopen? Maar ik wilde geen zout in de wonde wrijven. :P :biggrin2: Voordeel zou wel zijn dat ze toch al gauw een halve minuut verbijsterd stil zittend naar dat ding zullen kijken wanneer je hem voor het eerst aanzet. Da's toch weer 30 seconden rust in huis.  :biggrin2:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Anne in Duitsland schreef: Wahaha, ik dacht voorheen al: zal ik schrijven dat ze maar beter een robotstofzuiger kan kopen? Maar ik wilde geen zout in de wonde wrijven. :P :biggrin2: Voordeel zou wel zijn dat ze toch al gauw een halve minuut verbijsterd stil zittend naar dat ding zullen kijken wanneer je hem voor het eerst aanzet. Da's toch weer 30 seconden rust in huis.  :biggrin2:
Ja, 30 seconden, ja. Om dan daarna vier jagende kittens achter dat ding aan te hebben, en een hond die geen flauw idee heeft wat ze aan doet doen zijn maar ach, wat maakt het ook uit, we gaan kennelijk spelen!!!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Nieuwe plaatjes!

Oooooh ze zijn zó leuk! Ik denk alleen niet dat we dit jaar een kerstboom moeten zetten  ;D
Slopers zijn het!

Lotje
Nog altijd letterlijk en figuurlijk de dame van het stel. Ze houdt niet van botjes in haar eten (je bent een barfkat, Lotje!) en ze houdt ook niet van pootjes aan kuikens. Ze is nieuwsgierig, stoer en heel sociaal. Lotje is de grootste vriendin van Nelson. En knap, dat is ze ook.

Afbeelding

Afbeelding

Jimmy
De grootste belhamel en knuffelkont in één. Jimmy sloopt alles wat te slopen valt. Het leven is namelijk een grote speeltuin. Met Jimmy is het altijd oppassen geblazen. Hij weet hoe een rol toiletpapier binnen vijf minuten is omgebouwd tot een hoopje snippers, hij slaapt graag in de trommel van de droger als ik die niet goed dicht doe (en dus zet ik Jimmy altijd eerst in de bench als ik de was ga doen  ::) ). Jimmy weet wat hij niet mag en doet dat dan lekker toch zodat hij aandacht krijgt. Met zijn gespin weet hij je om zijn pootje te winden en is het onweerstaanbaar om hem even een knuffel te geven. Jimmy is de traagste eter want met eten kan je spelen. Feitelijk kan je overal mee spelen!

Afbeelding

Afbeelding Zelfs een fototoestel is iets waar je op kan jagen  ;D

Tos
Tos is de rustigste van het stel. De echte kat-uit-de-boom-kijker. Hij houdt ontzettend van knuffelen, komt graag naar je toe voor een aai over zijn bol. Wel met de pootjes op de grond, maar dat geeft niet. Tos is een vreetzak, net als BP. Hij eet alles wat los en vast zit en moet vooral elke dag even kijken of Nelson niet iets in zijn bak heeft laten liggen na het eten (weinig kans). Als Nelson eet zit Tos dan ook in de bench, want hij duwt Nelson gewoon opzij (mijn goede, lieve, trouwe Nelson die dan bij mij komt klagen dat er een poes in zijn bak zit) en ik wil niet dat ze ruzie krijgen. Hij is niet bang voor honden, want hij pikt het eten uit Nelson zijn bek als hij de kans krijgt. Tos zit graag alles van een afstandje te bekijken. Een schat is het.

Afbeelding Hij verschoot nogal van de flits, haha.

Afbeelding

BP
BP staat voor brutale puber geloof ik. BP heeft geen tijd om op de foto te gaan, BP is namelijk altijd op avontuur. Hij is ontzettend lief, komt heel graag een knuffel halen (ook wel met de pootjes op de grond) en is dól op eten. BP maakt het niks uit wat je in zijn bakje gooit, alles gaat op. Het lijkt een soort labrador in het klein, hap-slik-weg: baas waar is de rest?! BP eet in de bench, hij is zo snel dat hij daarna de andere katten het eten onder de neus vandaan steelt en dan ergens hoog en veilig zo snel mogelijk alles op eet.
BP is de stoerste van het stel. Hij gaat als eerste naar vreemde mensen, stoeit graag met de hond, veroverd de lekkerste slaapplekjes en maakt alles kapot wat los en vast zit om te kijken of je er een leuk avontuur mee kan beleven. Hij is nog altijd doodsbang voor de magnetron  ??? maar vind de wereld verder een groot avontuur. BP heeft veel behoefte aan nieuwe plekjes zoals de garage of de zolder. En zoals ik al vertelde, hij heeft geen tijd om te poseren voor de foto.

Afbeelding
Tos links en BP rechts.

Afbeelding

Tos en BP krijgen allebei een apart, prachtig velletje:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hope op wo 25 nov 2015, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
AnnemiekevD
5-sterren
5-sterren

Re: Mini-Miesjes. Nieuwe plaatjes pag. 35

Bericht door AnnemiekevD »

Wat een plaatjes  :smitten:

Een kerstboom is geen aanrader met kittens. Ik heb hier al eens (doordat er een kitten in sprong) een kamerhoge boom gehad die de kamer in kwam zetten  :-X
Gelukkig had ik er alleen onbreekbare dingen inhangen.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Ooow, geweldig, wat schrijf je toch verschrikkelijk leuk! Kan me Nelson helemaal voorstellen: "Mamaaaaa, d'r zit een poes in me baaaaaak! Doe iets!"

Prachtige kittenkinders zijn het! Mies heeft in ieder geval één ding goed gedaan in haar leven, en dat is jou opzoeken toen ze hulp nodig had. Geweldig dat je er zoveel lol en liefde voor hebt teruggekregen! :-*
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Wat een leuke beschrijvingen!
Het lijken prachtige kleine katjes die heel gelukkig moeten zijn en alle ruimte krijgen die ze nodig hebben.  Prachtig!

Dat een zwart katje daaronder een tijgerprint laat zien, is heel normaal.  Bij de vele zwarte katten is dat zo.  Je moet soms goed kijken en je ziet het beter in rechtstreeks zonlicht vb, maar het is zeker niet ongewoon. 
Zwart is een dominante kleur, en ik veronderstel dat de tijgerprint dan de onderdrukte kleur is van de andere ouder.  Bij een ronde tabby (zoals bij het katje op jouw foto) zie je het vaak duidelijk dan bij een cyperse (streepjes). 
Kittens moeten nog wat in de vacht groeien, en het kan goed zijn dat je het later iets minder goed gaat zien. 

Kleintje vb (mijn zwart-witte meisje) had een tabbymoeder.  Bij haar komt die print van haar moeder er ook doorheen, en in de zomer zie je dat vrij goed. Dan zie je zelf door het zwart heen heel duidelijk rosse plekken achter haar oren (zoals bij haar moeder) die bij haar dan mooi bordeaux kleuren.  Het zwart-witte kwam dan van haar vader. (ale, het zwarte, het witte is een apart gen en kan van beide ouders komen ongeacht de kleur van die specifieke ouder).

Kerstboom zou ik ook niet doen. Of .je moet zeker onbreekbare ballen hebben en het niet erg vinden als ze er steeds uitgemept of geklommen worden...
We hebben het bij Luis gedurft, die was toen al 8 maand. Maar bij Cuzco van 4 maand hebben we dat ook niet gedaan. ;)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 25 nov 2015, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Wat een prachtig stel, en zulke leuke beschrijvingen! :-*
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Mooi die tekening in een zwarte vacht. Ik heb dat ooit heel duidelijk gezien bij een zwarte panter in het zonlicht. Precies dezelfde vlekken als de gewone panter.

Succes met de slopers ;)
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

Oooooo wat een schatjes en wat een geweldige beschrijvingen.... leuk, leuk, leuk (om te lezen  :P)
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door DJ_Doerak_Tucker »

Leuk!!! Wat een verschillende karaktertjes hè? Geweldig!

Plaats reactie