Mijn broertje
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Mijn broertje
Joris is gisteren stabiel gebleven. Er beginnen nu wat kleine dingetjes te spelen maar daar zijn nog geen medicijnen voor ingezet. Het kan dat hij aan de antibiotica moet.
Vandaag wordt besloten of de slaapmedicatie weer gestopt wordt. Zo ja dan wordt het een hele spannende dag. Kan ook tot vannacht duren voordat hij wakker genoeg is om te reageren. Ik zal zo opgelucht zijn als hij laat merken ons te herkennen. Het blijft afwachten of en hoe hij goed wakker wordt maar bij ons is de vrees wel wat afgenomen dat hij het niet haalt. Maar goed zolang hij in slaap wordt gehouden heb je nog geen idee.
En met ons: ik vooral heel moe. Gisteren hebben we pap en mam verhuisd. Het verhuisbedrijf kwam wat eerder dan gepland maar de mannen hebben super geholpen de laatste dingen in te pakken. Hele emotionele dag. Om daar met zijn vieren afscheid van het huis te nemen na 30 jaar zonder Joris erbij.
Ik ga pas vanavond weer naar Tilburg. Overdag even hier in huis rommelen met alle spullen van pap en mam. Boodschappen doen. Lange wandeling met Ilan maken.
We krijgen super veel hulp trouwens. Mensen van het gilde komen de spullen ophalen die nog naar de stort moeten bijv. Hoeft pap dat niet meer te doen en kan hij al vroeg naar Joris.
Vandaag wordt besloten of de slaapmedicatie weer gestopt wordt. Zo ja dan wordt het een hele spannende dag. Kan ook tot vannacht duren voordat hij wakker genoeg is om te reageren. Ik zal zo opgelucht zijn als hij laat merken ons te herkennen. Het blijft afwachten of en hoe hij goed wakker wordt maar bij ons is de vrees wel wat afgenomen dat hij het niet haalt. Maar goed zolang hij in slaap wordt gehouden heb je nog geen idee.
En met ons: ik vooral heel moe. Gisteren hebben we pap en mam verhuisd. Het verhuisbedrijf kwam wat eerder dan gepland maar de mannen hebben super geholpen de laatste dingen in te pakken. Hele emotionele dag. Om daar met zijn vieren afscheid van het huis te nemen na 30 jaar zonder Joris erbij.
Ik ga pas vanavond weer naar Tilburg. Overdag even hier in huis rommelen met alle spullen van pap en mam. Boodschappen doen. Lange wandeling met Ilan maken.
We krijgen super veel hulp trouwens. Mensen van het gilde komen de spullen ophalen die nog naar de stort moeten bijv. Hoeft pap dat niet meer te doen en kan hij al vroeg naar Joris.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ik hoop zo dat ie tekenen geeft dat ie jullie herkend!
sterkte weer voor jullie allemaal..
sterkte weer voor jullie allemaal..
Oh voorzichtig positieve berichten, fijn! Ik hoop dat de slaapmedicatie gestopt kan worden, en dat hij goed wakker wordt.
Besef jezelf dat het beeld wat je nu krijgt niet alles hoeft ze zeggen, hij zal ontzettend moe zijn.
Na mijn ongeluk heb ik een week niemand herkent. Ik wist zelfs niet meer hoe ik heette of welke dag er na maandag kwam. Maar uiteindelijk is het goedgekomen.
Heel veel sterkte vandaag, en denk ook aan je eigen rust.
Besef jezelf dat het beeld wat je nu krijgt niet alles hoeft ze zeggen, hij zal ontzettend moe zijn.
Na mijn ongeluk heb ik een week niemand herkent. Ik wist zelfs niet meer hoe ik heette of welke dag er na maandag kwam. Maar uiteindelijk is het goedgekomen.
Pfft, wat een emotionele rollercoaster voor jullie
. Ik wens jullie de komende uren en dagen heel veel sterkte en ik hoop zo dat hij een signaaltje af gaat geven dat jullie weten dat hij jullie aanwezigheid bewust is 
Duimen draaien op superturbo door.
Duimen draaien op superturbo door.
Het wordt weer een onwijs spannende dag vandaag voor jullie.
Hopelijk herkent ie jullie
Gelukkig zijn de berichten wat positiever, maar het blijft spannend en zwaar. Heel veel sterkte en ik hoop van ganser harte dat hij jullie vandaag herkent.
Zo fijn om dit te lezen.Hope schreef: Oh voorzichtig positieve berichten, fijn! Ik hoop dat de slaapmedicatie gestopt kan worden, en dat hij goed wakker wordt.
Vandaag ben ik lekker thuis. Dat is ook wel even fijn, mede omdat ik weet dat er twee mensen bij Joris zijn en ze me op de hoogte houden. Dat geeft ook rust.
Wat heftig dat jullie je ouders hebben moeten verhuizen zonder Joris omdat die ligt te vechten 
Goed dat je ook om je eigen rust denkt
Denk aan je en blijf duimen!
Goed dat je ook om je eigen rust denkt
Denk aan je en blijf duimen!
Paar dagen niet op BP lees ik nu jouw bericht, pffff wat heftig allemaal.
De 1e schrik is gezakt, de onzekerheid en angst nog niet. Er word hard gevochten voor je broertje, en zo te horen goed gezorgd voor hem.
Ook heftig de verhuizing wat al langere tijd gepland stond, door moet gaan, en dan het afscheid nemen van het huis waar hij ook herinneringen aan heeft, maar nu niet bij kan zijn(zijn er foto's genomen zodat hij achteraf nog dingen/kamers kan zien?).
Ook ik duim voor je broer dat hij goed mag herstellen.
Voor iedereen die er bij betrokken is heel veel sterkte.
Oh en pietamientje was zoooo leuk, hier word af en toe nog wel eens geroepen " stom he, is gewoon lekker".
De 1e schrik is gezakt, de onzekerheid en angst nog niet. Er word hard gevochten voor je broertje, en zo te horen goed gezorgd voor hem.
Ook heftig de verhuizing wat al langere tijd gepland stond, door moet gaan, en dan het afscheid nemen van het huis waar hij ook herinneringen aan heeft, maar nu niet bij kan zijn(zijn er foto's genomen zodat hij achteraf nog dingen/kamers kan zien?).
Ook ik duim voor je broer dat hij goed mag herstellen.
Voor iedereen die er bij betrokken is heel veel sterkte.
Oh en pietamientje was zoooo leuk, hier word af en toe nog wel eens geroepen " stom he, is gewoon lekker".
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Tjimmig, en tussendoor nog even moeten verhuizen ook nog. Je zou voor minder aan een vroege winterslaap willen beginnen.
Het zal inderdaad raar zijn geweest dat zonder je broer te moeten doen.
Gelukkig dat de berichten nog steeds gematigd positief zijn. Ik hoop dat de dag van vandaag jullie veel nieuwe hoop zal bieden dat het allemaal weer goed komt met hem. Sterkte voor iedereen!
Gelukkig dat de berichten nog steeds gematigd positief zijn. Ik hoop dat de dag van vandaag jullie veel nieuwe hoop zal bieden dat het allemaal weer goed komt met hem. Sterkte voor iedereen!
Heel veel sterkte, ik duim voor je broer!
Even een update: er is veel gebeurd de laatste dagen. Koorts, sedatie, hoesten en hoge bloeddruk. Gisteren was heel onrustig en is zelfs het bezoek van goede vrienden nog afgezegd maar vandaag eindelijk weer wat beter. Drukmeter uit zijn hoofd, slaapmedicatie gestopt en hij is zo wakker geweest dat hij een opdracht kon uitvoeren en pap had het gevoel dat Joris hem herkende. Hij ademt nu zelf met ondersteuning van de beademing. En het belangrijkste: we kunnen zeggen dat qua zwelling en druk in het hoofd de kritieke fase voorbij is! Ik ben zo benieuwd hoe hij morgen is. Helaas moet ik echt weer eens gaan werken dus kan niet naar hem toe. Gelukkig hebben we de familie-app nog.
Nou, dat klinkt best positief! 
Voor het eerst in dagen. Wat een uitputtingsslag.koekje schreef:Nou, dat klinkt best positief!
- -Annemarie-
- 5-sterren

Cathelijn schreef:Even een update: er is veel gebeurd de laatste dagen. Koorts, sedatie, hoesten en hoge bloeddruk. Gisteren was heel onrustig en is zelfs het bezoek van goede vrienden nog afgezegd maar vandaag eindelijk weer wat beter. Drukmeter uit zijn hoofd, slaapmedicatie gestopt en hij is zo wakker geweest dat hij een opdracht kon uitvoeren en pap had het gevoel dat Joris hem herkende. Hij ademt nu zelf met ondersteuning van de beademing. En het belangrijkste: we kunnen zeggen dat qua zwelling en druk in het hoofd de kritieke fase voorbij is! Ik ben zo benieuwd hoe hij morgen is. Helaas moet ik echt weer eens gaan werken dus kan niet naar hem toe. Gelukkig hebben we de familie-app nog.
Wat fijn om vandaag een goed en positief bericht te lezen!