Tandenpoetsen met Keltisch zeezout of andere alternatieven voor tandpasta?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Tandenpoetsen met Keltisch zeezout of andere alternatieven voor tandpasta?

doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Lil schreef:Ik ook niet. Vandaar dat ik ook al heel lang zoekende ben geweest, zeker omdat ik ook gevoelige tanden heb. Daarom lees ik hier ook mee, want ben veel aan het uitproberen geweest.
Daar heb ik dus ook veel last van. Daarom durfde ik nooit goed over te stappen van de Sensodyne. De variëteit 'original' is weliswaar zonder fluoride, maar er zit ook nog andere troep ik die ik niet wil. Ook vind ik de smaak van de gangbare tandpasta's erg vies (veel te scherp). Ik ben blij dat ik die van Weleda heb gevonden. Hij helpt net zo goed als de sensodyne en bevat geen troep. Bovendien vind ik de smaak erg lekker (maar dat is natuurlijk persoonlijk). Jammer dat er iets in zit waar jij niet tegen kunt.
Lil

Bericht door Lil »

Doranto schreef:Daar heb ik dus ook veel last van. Daarom durfde ik nooit goed over te stappen van de Sensodyne. De variëteit 'original' is weliswaar zonder fluoride, maar er zit ook nog andere troep ik die ik niet wil. Ook vind ik de smaak van de gangbare tandpasta's erg vies (veel te scherp). Ik ben blij dat ik die van Weleda heb gevonden. Hij helpt net zo goed als de sensodyne en bevat geen troep. Bovendien vind ik de smaak erg lekker (maar dat is natuurlijk persoonlijk). Jammer dat er iets in zit waar jij niet tegen kunt.
Nee dat is niet jammer, ik heb een prima tandpasta nu. Kost hetzelfde als de hele dure van de tandarts (in mijn huidige zot dubbele hoeveelheid van normale tubes) en zelfs de tandarts vroeg gisteren wat ik veranderd had omdat na jaren opeens de ontsteking weg is. Die man zweert uiteraard bij hoge dosis fluoride dus daar heb ik het met hem niet over gehad. Dus ik ben voorlopig gelukkig.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Doranto schreef:Daar heb ik dus ook veel last van. Daarom durfde ik nooit goed over te stappen van de Sensodyne. De variëteit 'original' is weliswaar zonder fluoride, maar er zit ook nog andere troep ik die ik niet wil. Ook vind ik de smaak van de gangbare tandpasta's erg vies (veel te scherp). Ik ben blij dat ik die van Weleda heb gevonden. Hij helpt net zo goed als de sensodyne en bevat geen troep. Bovendien vind ik de smaak erg lekker (maar dat is natuurlijk persoonlijk). Jammer dat er iets in zit waar jij niet tegen kunt.

Wat fijn dat deze bij jou zo goed werkt! (bij mij totaal niet... Na twee dagen met die van Weleda poetsen krijg ik al last).
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Lizzy schreef:Wat fijn dat deze bij jou zo goed werkt! (bij mij totaal niet... Na twee dagen met die van Weleda poetsen krijg ik al last).
Heb jij die dan ook in dat groene doosje? Ze hebben verschillende soorten. De groene verpakking zou speciaal tegen gevoelige tanden zijn. Bij mij is de gevoeligheid van mijn tanden hetzelfde als wanneer ik Sensodyne gebruik. Niet helemaal weg, maar te doen zeg maar.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Doranto schreef:Heb jij die dan ook in dat groene doosje? Ze hebben verschillende soorten. De groene verpakking zou speciaal tegen gevoelige tanden zijn. Bij mij is de gevoeligheid van mijn tanden hetzelfde als wanneer ik Sensodyne gebruik. Niet helemaal weg, maar te doen zeg maar.

Yep, die heb ik ook.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Lizzy schreef:Borke, ik ben zo benieuwd hoe die OraWellness HealThy Mouth Blend jou tot op heden bevalt!
Prima en ik baal er van dat mijn flesje opeens leeg is...
Nu alweer een paar weken zonder en ik ga een grote verpakking bestellen, want het bevalt mij beter dan reguliere tandpasta.
Ik had je een bijna leeg flesje willen geven om het een paar keer te proberen, maar opeens was het dus op... >:(
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Aangezien ik die olie toch echt te duur vind, ben ik verder gaan zoeken en kwam ik diverse websites tegen waar ze adviseren tanden te poetsen met de Aleppo oerzeep. Ik dacht steeds "gatver". Maar mijn nieuwsgierigheid won het toch. En sinds een paar weken poets ik mijn tanden met Aleppo oerzeep (met laurierolie) en het bevalt super! Tot mijn stomste verbazing heb ik helemaal geen last meer van gevoelige tanden/kiezen (normaal kan ik echt niet meer slapen van de pijn als ik 2 of 3 dagen mijn tanden niet met een tandpasta voor gevoelige tandhalzen heb gepoetst). Mijn tanden zijn keurig wit, mijn tandvlees heel mooi zacht roze en sterk. Ik ben er ontzettend blij mee en hoef geen tandpasta meer!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

✿ Tanden poetsen met Aleppo zeep met laurierolie werkt ook uitstekend. Vooral mensen die vaak last hebben van aften hebben hier veel baat bij. Tanden blijven ook langer schoon. 1x per dag poetsen met Aleppo zeep met laurierolie is vaak al voldoende om gezond tandvlees te krijgen. Na het poetsen je mond goed spoelen en natuurlijk niet doorslikken.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Lizzy schreef:Aangezien ik die olie toch echt te duur vind, ben ik verder gaan zoeken en kwam ik diverse websites tegen waar ze adviseren tanden te poetsen met de Aleppo oerzeep. Ik dacht steeds "gatver". Maar mijn nieuwsgierigheid won het toch. En sinds een paar weken poets ik mijn tanden met Aleppo oerzeep (met laurierolie) en het bevalt super! Tot mijn stomste verbazing heb ik helemaal geen last meer van gevoelige tanden/kiezen (normaal kan ik echt niet meer slapen van de pijn als ik 2 of 3 dagen mijn tanden niet met een tandpasta voor gevoelige tandhalzen heb gepoetst). Mijn tanden zijn keurig wit, mijn tandvlees heel mooi zacht roze en sterk. Ik ben er ontzettend blij mee en hoef geen tandpasta meer!
Dat ga ik ook proberen! Ik poets altijd met Weleda tandpasta en vond die net zo goed werken tegen gevoelige tanden als sensodyne. Maar de laatste tijd heb ik weer meer last en aangezien ik niet terug wil naar de sensodyne lijkt mij die zeep wel wat om te proberen.
Er schijnt wel verschil in kwaliteit te zijn. Welke heb jij Lizzy en waar haal je die?
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Interessant Lizzy!
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

ik poets mijn tanden regelmatig met de deodorant van louland (de citrusversie want de bergamotversie is minder geschikt voor inname). Dit bevalt mij erg goed.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Doranto schreef:Dat ga ik ook proberen! Ik poets altijd met Weleda tandpasta en vond die net zo goed werken tegen gevoelige tanden als sensodyne. Maar de laatste tijd heb ik weer meer last en aangezien ik niet terug wil naar de sensodyne lijkt mij die zeep wel wat om te proberen.
Er schijnt wel verschil in kwaliteit te zijn. Welke heb jij Lizzy en waar haal je die?

Ik hoop het bij de Tuinen. De versie met de laurierolie, 16%.

(ik kan niet met die groene van Weleda poetsen, ik heb na 2 dagen gillende pijn).
annielaumen
5-sterren
5-sterren

Bericht door annielaumen »

Ik poets mijn tanden al 2 jaar met kokosvet.
Altijd slecht tandvlees gehad.
Toe ik op controle was kreeg ik een compliment over mijn tandvlees.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Ja ik poets ook met kokosolie/baking soda. Vorige week (na 2,5 jaar :-[ ) weer eens bij de tandarts geweest; complimenten voor gebit en verzorging
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik las laatst een waarschuwing over baking soda en je tanden er mee poetsen. Het schijnt het glazuur aan te tasten en ze raden aan dat niet vaker dan eens per week hooguit te gebruiken.

Plaats reactie