Lizzy schreef:Nee ik herken het niet. En gelukkig maar want ik kan daar heel slecht tegen. Maar zo te lezen kan het haar ook niet schelen als je haar de echte harde mama behandeling geeft? Eten op de grond zetten, niet direct opeten, direct weghalen en pas weer de volgende dag aanbieden?
Nee dat kan haar ook niet schelen. Ik heb niet zo snel medelijden, dus niet eten is jammer dan, geen eten (ziek zijn is ander verhaal natuurlijk). Maar helaas gaat ze rustig zonder. Ze heeft nu bv al weer 3 dagen geen eten gehad.
Ik ben wel blij dat er nu een 2de hond is die wel een bodemloze put is, daar kan ik in ieder geval alles kwijt wat lita niet wil eten. Vind het zo zonde anders.
smulpaap schreef:Zou het een idee zijn om het bot dan maar te malen ?
Krijgt ze niet teveel ? .... Als je toch goed doorvoed bent dan kan je best eens "" lastig "" zijn met eten
Eens even overslaan en dan gebruik maken van haar hongergevoel ?
Uiteindelijk gaan ze denk ik , toch wel een keer eten
Ik heb persoonlijk een beetje het gevoel dat als ik moet gaan malen ik net zo goed kvv kan geven.
Ze krijgt volgens mij niet te veel. Ze weegt 11kg en ze krijgt 180-200gr per dag. Afhankelijk hoe actief de dag is.
Die dag overslaan werkt helaas niet, we zijn nu ook al weer 3dagen verder.. zonder eten.. Als ik mazzel heb gaat ze wat omklooien met het eten, heel voorzichtig vastpakken en naast de bak leggen om te kijken of er misschien wat onder ligt. En daar houd het mee op.
pike schreef:Ik heb wel de indruk dat Lita vooral een voorkeur heeft voor (grotere) zoogdieren; in elk geval wat hart en spiervlees betreft. Vogels lijken i.h.a. niet haar favoriet, met uitzondering van nekken. Eet ze ook geen konijn- of haaskarkas? Of een lekkere konijnenbout?
Heb je lever en nier al eens gekookt of aangebakken? Lust ze het dan ook niet? Op die manier kan je langzaam overgaan naar rauwe lever/nier door steeds iets minder door te koken.
Nope konijn en haas gaat er ook niet in zowel als vlees niet en ook niet als karkas.
Ik zal inderdaad de lever en nier eens gaan koken/bakken, helemaal nog niet aan gedacht, thanx!
TomsBorders schreef:in het begin kwam ze gewoon een boterham met beleg die ze ergens vond brengen zodat ik het kon gooien voor haar, lekker hoor...
Ik heb een beeld
Trainen met voedsel is niet favoriet. Met speeltjes ook niet. Dus wat deed ik, beloning in de vorm van vlees (welke ze zelf ook lekker vind) en dan een knuffel want dat is de ultieme beloning of samen gek doen. Maar madam spuugt het gewoon uit of weigert als ze geen zin heeft. En op gegeven moment deed ze gewoon niet meer mee in de training.
Nog geprobeerd met wat jij hebt wil ik ook. Dus roeska eten geven, wilde lita ook wel, lita wat gegeven en roeska ook weer etc. Als het lekker is prima, als het niet lekker is spuugt ze gewoon weer uit en wacht ze op de volgende in de hoop dat dat wel wat is. Blijft het niet lekker dan loopt ze gewoon weg.
Verder geen moeilijke hond hoor...