Re: wat eten we vandaag... deel 41

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Husse met je neus ertussen, een speklapje en griesmeelpudding met kersensaus. Tot zoverre de Nederlandse week, morgen eet ik een broodje in de trein en vanaf zondag moet ik weer zelf koken :-\ :'(
BusKay

Bericht door BusKay »

Mowgli schreef:Husse met je neus ertussen, een speklapje en griesmeelpudding met kersensaus. Tot zoverre de Nederlandse week, morgen eet ik een broodje in de trein en vanaf zondag moet ik weer zelf koken :-\ :'(
Recept??
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

BusKay schreef:Recept??
aardappels en winterpenen schillen, in stukken snijden en samen koken, uien in stukken snijden en fruiten in een koekenpan. Aardappels en wortels afgieten als deze gaar zijn en fijn stampen, gefruite uien erbij en nog even stampen :biggrin2: Zelf doe ik er altijd nog een scheut melk doorheen, zodat het niet zo droog is, maar mijn ouders doen dit niet.
BusKay

Bericht door BusKay »

Mowgli schreef:aardappels en winterpenen schillen, in stukken snijden en samen koken, uien in stukken snijden en fruiten in een koekenpan. Aardappels en wortels afgieten als deze gaar zijn en fijn stampen, gefruite uien erbij en nog even stampen :biggrin2: Zelf doe ik er altijd nog een scheut melk doorheen, zodat het niet zo droog is, maar mijn ouders doen dit niet.
Hutspot bedoel je dus... :biggrin2: :biggrin2:

Husse kende ik nl. niet...
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: wat eten we vandaag... deel 41

Bericht door Mowgli »

BusKay schreef:
Hutspot bedoel je dus... :biggrin2: :biggrin2:

Husse kende ik nl. niet...
Town ik klein was noemden mijn ouders dat altijd husse met je neus ertussen [emoji12]

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Biologische eendenborst op een bedje van gemengde sla en overgoten met een marinade gemaakt van olijfolie, geraspte knoflook, een sjalotje, een verkruimeld gedroogd rood pepertje en balsamico azijn. De tomaatjes gehalveerd en daarin gemarineerd. De salade is opgeleukt met plakjes pittige groene olijven van de Turkse supermarkt en zongedroogde tomaatjes.
De eendenborst is eerst op de huid gebakken in de pan, dan een paar minuten op de andere kant en tenslotte nog een paar minuutjes de oven ingegaan. Daarna bestrooien met beetje peper en evt. wat zout (laatste hoeft niet per se), even laten rusten, dan in heel dunnen plakjes snijden en op de salade draperen. Daarna overgieten met de marinade en een lepeltje van het bakvet. Zelf gebakken boeren bruinbrood erbij.

Mjammie :D
annielaumen
5-sterren
5-sterren

Bericht door annielaumen »

Mosselen met frite en knoflooksaus.
Voor morgen staat er erwtensoep op het fornuis.
BusKay

Bericht door BusKay »

Zuurkool met een balletje gehakt en zuurkoolspek
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Harde broodjes met tonijn- en er i-bieslooksalade uit het vuistje

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Raaf
3-sterren
3-sterren

Bericht door Raaf »

(Plant)aardige nasi :P
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MillyMol schreef:Biologische eendenborst op een bedje van gemengde sla en overgoten met een marinade gemaakt van olijfolie, geraspte knoflook, een sjalotje, een verkruimeld gedroogd rood pepertje en balsamico azijn. De tomaatjes gehalveerd en daarin gemarineerd. De salade is opgeleukt met plakjes pittige groene olijven van de Turkse supermarkt en zongedroogde tomaatjes.
De eendenborst is eerst op de huid gebakken in de pan, dan een paar minuten op de andere kant en tenslotte nog een paar minuutjes de oven ingegaan. Daarna bestrooien met beetje peper en evt. wat zout (laatste hoeft niet per se), even laten rusten, dan in heel dunnen plakjes snijden en op de salade draperen. Daarna overgieten met de marinade en een lepeltje van het bakvet. Zelf gebakken boeren bruinbrood erbij.

Mjammie :D
MillyOliverMol! :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik heb nu bieten in de oven staan. En daar gooi ik straks aardappel, zoete aardappel, pompoen en venkel bij (olijfolie, zout en knoflook erover). En dat eten we dan met slaai en feta kaas.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Vandaag een lekker ongezond frietje! Volle dag dus even geen fut meer in koken.
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Lizzy schreef:MillyOliverMol! :biggrin2:
:azn: Dank u. :notworthy:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Taart, stokbroodjes met salade, frietjes, hamburger, chocolaatjes, en taart als toetje. #verjaardagsmenu #kinderfeestje :biggrin2:

Gesloten