Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Husse met je neus ertussen, een speklapje en griesmeelpudding met kersensaus. Tot zoverre de Nederlandse week, morgen eet ik een broodje in de trein en vanaf zondag moet ik weer zelf koken

-
BusKay
Recept??Mowgli schreef:Husse met je neus ertussen, een speklapje en griesmeelpudding met kersensaus. Tot zoverre de Nederlandse week, morgen eet ik een broodje in de trein en vanaf zondag moet ik weer zelf koken![]()
aardappels en winterpenen schillen, in stukken snijden en samen koken, uien in stukken snijden en fruiten in een koekenpan. Aardappels en wortels afgieten als deze gaar zijn en fijn stampen, gefruite uien erbij en nog even stampenBusKay schreef:Recept??
-
BusKay
Hutspot bedoel je dus...Mowgli schreef:aardappels en winterpenen schillen, in stukken snijden en samen koken, uien in stukken snijden en fruiten in een koekenpan. Aardappels en wortels afgieten als deze gaar zijn en fijn stampen, gefruite uien erbij en nog even stampenZelf doe ik er altijd nog een scheut melk doorheen, zodat het niet zo droog is, maar mijn ouders doen dit niet.
Husse kende ik nl. niet...
Re: RE: Re: wat eten we vandaag... deel 41
Town ik klein was noemden mijn ouders dat altijd husse met je neus ertussen [emoji12]BusKay schreef:
Hutspot bedoel je dus...![]()
![]()
Husse kende ik nl. niet...
Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Biologische eendenborst op een bedje van gemengde sla en overgoten met een marinade gemaakt van olijfolie, geraspte knoflook, een sjalotje, een verkruimeld gedroogd rood pepertje en balsamico azijn. De tomaatjes gehalveerd en daarin gemarineerd. De salade is opgeleukt met plakjes pittige groene olijven van de Turkse supermarkt en zongedroogde tomaatjes.
De eendenborst is eerst op de huid gebakken in de pan, dan een paar minuten op de andere kant en tenslotte nog een paar minuutjes de oven ingegaan. Daarna bestrooien met beetje peper en evt. wat zout (laatste hoeft niet per se), even laten rusten, dan in heel dunnen plakjes snijden en op de salade draperen. Daarna overgieten met de marinade en een lepeltje van het bakvet. Zelf gebakken boeren bruinbrood erbij.
Mjammie
De eendenborst is eerst op de huid gebakken in de pan, dan een paar minuten op de andere kant en tenslotte nog een paar minuutjes de oven ingegaan. Daarna bestrooien met beetje peper en evt. wat zout (laatste hoeft niet per se), even laten rusten, dan in heel dunnen plakjes snijden en op de salade draperen. Daarna overgieten met de marinade en een lepeltje van het bakvet. Zelf gebakken boeren bruinbrood erbij.
Mjammie
-
annielaumen
- 5-sterren

Mosselen met frite en knoflooksaus.
Voor morgen staat er erwtensoep op het fornuis.
Voor morgen staat er erwtensoep op het fornuis.
Harde broodjes met tonijn- en er i-bieslooksalade uit het vuistje
(Plant)aardige nasi 
MillyOliverMol!MillyMol schreef:Biologische eendenborst op een bedje van gemengde sla en overgoten met een marinade gemaakt van olijfolie, geraspte knoflook, een sjalotje, een verkruimeld gedroogd rood pepertje en balsamico azijn. De tomaatjes gehalveerd en daarin gemarineerd. De salade is opgeleukt met plakjes pittige groene olijven van de Turkse supermarkt en zongedroogde tomaatjes.
Mjammie
Ik heb nu bieten in de oven staan. En daar gooi ik straks aardappel, zoete aardappel, pompoen en venkel bij (olijfolie, zout en knoflook erover). En dat eten we dan met slaai en feta kaas.
- Charlie Angel
- Moderator
Vandaag een lekker ongezond frietje! Volle dag dus even geen fut meer in koken.
Lizzy schreef:MillyOliverMol!
Taart, stokbroodjes met salade, frietjes, hamburger, chocolaatjes, en taart als toetje. #verjaardagsmenu #kinderfeestje