Re: wat eten we vandaag... deel 41

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Charlie Angel schreef:Vandaag een lekker ongezond frietje! Volle dag dus even geen fut meer in koken.
Lekkere verse appel als toetje en je bent weer helemaal in balans Afbeelding
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Bietenaardappelsalade met gebakken makreelfilet ( voor het eerst helemaal zelf smurrie eruit gehaald en gefileerd! :coolsmiley: ) en zelf ingemaakte komkommer.
Moet zeggen: :dribble:
( volgende keer niet plannen op dezelfde dag dat we glasvlies plakken of iets anders klussen, visje fileren en ontgraten kost nl. Een beetje tijd ;D )
BusKay

Bericht door BusKay »

Kaio schreef:Bietenaardappelsalade met gebakken makreelfilet ( voor het eerst helemaal zelf smurrie eruit gehaald en gefileerd! :coolsmiley: ) en zelf ingemaakte komkommer.
Moet zeggen: :dribble:
( volgende keer niet plannen op dezelfde dag dat we glasvlies plakken of iets anders klussen, visje fileren en ontgraten kost nl. Een beetje tijd ;D )
Je hoeft em niet te fileren... Je kunt ook de smurrie eruit halen / uitwassen / drogen / huidje even insnijden / om en om in de korianderpoeder..z/p
4 minuten op iedere kant in de pan met olie bakken op een matig (half) vuur en smullen :o :o
Charlie Angel
Moderator

Re: RE: Re: wat eten we vandaag... deel 41

Bericht door Charlie Angel »

Angelique schreef:
Lekkere verse appel als toetje en je bent weer helemaal in balans Afbeelding
[emoji14] [emoji51]
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Vijgennotenbrood met blauwschimmelkaas en brie. Gerookte forel voor Eddie.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

BusKay schreef:Je hoeft em niet te fileren... Je kunt ook de smurrie eruit halen / uitwassen / drogen / huidje even insnijden / om en om in de korianderpoeder..z/p
4 minuten op iedere kant in de pan met olie bakken op een matig (half) vuur en smullen :o :o
Het fileren doe ik voor manlief ;D Die moet geen hele vis, ieuw graatjes ::)
Ik gooi hem ook het liefst heel in de pan ;)
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Voor vanavond staat een chateaubriand van het Bommelse Aquitaine (ofwel: Bommelse Blonde) rund op het menu.
Uurtje van te voren ingesmeerd met olie en dan nog even koel weggezet. Daarna onder de grill op een grillrooster in een bakblik plaatsen en nog een keer besmeren met een mengsel van gesmolten geklaarde boter en cointreau. 20-25 minuten grillen, regelmatig draaien en besmeren met boter/cointreau mengsel.
Pas bij het eruit halen bestrooien met zout en peper. !0 minuten laten rusten op voorverwarmde schaal en afdekt met aluminiumfolie.

Lekker met frieten en bearnaisesaus. Zelfgemaakt natuurlijk en zoveel mogelijk met biologische producten :bop:
BusKay

Bericht door BusKay »

Macaroni
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Pasta. Wat erbij weet ik nog niet. Mijn Schatzi heeft boodschappen gedaan toen ik nog bij mijn ouders was en ik heb nog niet gekeken wat hij gehaald heeft.
Toe hebben we stoofperen. Ik heb een 5 kilozak Westfriese wilde gieseman geïmporteerd :biggrin2: Ik kan hier in Berlijn nergens stoofperen vinden..
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Gegrilde groenten met slaai.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Gisteren zuurkoolstamp met Unoxrookworst (de ene zei bah geen hema, de ander moest helemaal geen rookworst >:( ).
Vandaag macaroni met tomatensaus.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MillyMol schreef:Voor vanavond staat een chateaubriand van het Bommelse Aquitaine (ofwel: Bommelse Blonde) rund op het menu.
Uurtje van te voren ingesmeerd met olie en dan nog even koel weggezet. Daarna onder de grill op een grillrooster in een bakblik plaatsen en nog een keer besmeren met een mengsel van gesmolten geklaarde boter en cointreau. 20-25 minuten grillen, regelmatig draaien en besmeren met boter/cointreau mengsel.
Pas bij het eruit halen bestrooien met zout en peper. !0 minuten laten rusten op voorverwarmde schaal en afdekt met aluminiumfolie.

Lekker met frieten en bearnaisesaus. Zelfgemaakt natuurlijk en zoveel mogelijk met biologische producten :bop:
MillyJamieMol deel 2 ;D
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Sla, rosevalt aardappeltjes uit de oven en een biefstukje.
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Lizzy schreef:MillyJamieMol deel 2 ;D
Alleen op vrije dagen hoor :shy: Door de weeks heb ik daar niet zoveel tijd voor. Dan moet er gewerkt worden :doctor:
BusKay

Bericht door BusKay »

Gegrild spek, baked beans en een restje zuurkoolstamppot.

Gesloten