En weer is het raak.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: En weer is het raak.
De regering moet eens een statement stellen bij die rassen. Hondje doodbijten, spuitje erin. Misschien gaan de eigenaren zich dan eindelijk afvragen waar ze mee bezig zijn. Oh, als mijn pitt een hondje doodbijt, ben ik hem kwijt. Gaan ze zich dan eens realiseren wat ze in huis hebben?? Ja, laat de shit maar komen, maar dat is mijn mening.
Vreselijk voor de eigenaren van dat weerloze teckeltje.
- Lazy Garfield
- 5-sterren

+1 Precies, spuitje erin en dat ras helemaal verbieden!*Lia* schreef:De regering moet eens een statement stellen bij die rassen. Hondje doodbijten, spuitje erin. Misschien gaan de eigenaren zich dan eindelijk afvragen waar ze mee bezig zijn. Oh, als mijn pitt een hondje doodbijt, ben ik hem kwijt. Gaan ze zich dan eens realiseren wat ze in huis hebben?? Ja, laat de shit maar komen, maar dat is mijn mening.
Ik heb ook zo'n klein teckeltje, je moet er toch niet aan denken?
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op zo 20 dec 2015, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Ow wat erg voor jullie!Nicky en Pip schreef:Dit is onze Moos.. De hond van m'n schoonouders.. Het is verschrikkelijk.. Geen woorden voor.. Onze kleine vriend..
Het verhaal zoals het daar staat klopt trouwens helemaal niet, maargoed dat maakt ook niets meer uit.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Heel veel sterkte met dit verlies.
Toch ben ik wel benieuwd naar het juiste verhaal....
-
judith1967
- 5-sterren

+ 1*Lia* schreef:De regering moet eens een statement stellen bij die rassen. Hondje doodbijten, spuitje erin. Misschien gaan de eigenaren zich dan eindelijk afvragen waar ze mee bezig zijn. Oh, als mijn pitt een hondje doodbijt, ben ik hem kwijt. Gaan ze zich dan eens realiseren wat ze in huis hebben?? Ja, laat de shit maar komen, maar dat is mijn mening.
Heel veel sterkte voor de eigenaren!! Vreselijk als dat je overkomt!!
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Lazy Garfield schreef:precies, spuitje erin en dat ras helemaal verbieden!
Nee, het is TE vreselijk voor woorden. Dat men niet eens gewoon op straat kan lopen, zonder dat je alleen met het lege halsbandje thuis/terug komt. En er bestaat geen mens die zegt: Dat zal mijn Pitt/Amstef nooit doen.
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Gelukkig komen ze hier op de Veluwe niet zo veel voor als in de randstad.*Lia* schreef:Nee, het is TE vreselijk voor woorden. Dat men niet eens gewoon op straat kan lopen, zonder dat je alleen met het lege halsbandje thuis/terug komt. En er bestaat geen mens die zegt: Dat zal mijn Pitt/Amstef nooit doen.
En sorry dat ik het zeg, als ik er eentje tegenkom is het vrijwel altijd een eigenaar met kale kop, tatoes en een oorbel in.
Het lijkt wel of ze zo'n hond hebben als pikverlenger!
Krijg ik hier nu de hele wereld over me heen met deze opmerking?
Tot nu toe kan ik redelijk ontspannen wandelen met Saartje, maar ben wel altijd zeer alert.
-
Suzanne
- 5-sterren

- Contacteer:
Laat ik voorop stellen dat het vreselijk is wat er gebeurd is!*Lia* schreef:De regering moet eens een statement stellen bij die rassen. Hondje doodbijten, spuitje erin. Misschien gaan de eigenaren zich dan eindelijk afvragen waar ze mee bezig zijn. Oh, als mijn pitt een hondje doodbijt, ben ik hem kwijt. Gaan ze zich dan eens realiseren wat ze in huis hebben?? Ja, laat de shit maar komen, maar dat is mijn mening.
En ja, ik zou zo af en toe ook een ras willen verbieden en ik kan deze reaktie ook begrijpen.
Maar stel dat mijn collie (vrij fors) gaat spelen met een chihuahuapup en in zijn enthousiasme kegelt hij het pupje omver en die bleek daar niet tegen te kunnen. Eveneens "hond gedood door andere hond"... ook maar spuitje?
Stel dat een dalamaiter een pup doodbijt, opzettelijk.
Ook spuitje?
Ofwel.. hoe besluit je wat wanneer aan de orde is?
Suzanne
Een verhaal heeft altijd twee kanten .....
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Suzanne schreef:Laat ik voorop stellen dat het vreselijk is wat er gebeurd is!
En ja, ik zou zo af en toe ook een ras willen verbieden en ik kan deze reaktie ook begrijpen.
Maar stel dat mijn collie (vrij fors) gaat spelen met een chihuahuapup en in zijn enthousiasme kegelt hij het pupje omver en die bleek daar niet tegen te kunnen. Eveneens "hond gedood door andere hond"... ook maar spuitje?
Ook spuitje?
Suzanne
Sorry maar dat lees ik zelden, het zijn meestal staffords!
Dus lijkt me duidelijk dat aan dat ras eens paal en perk wordt gesteld.
Een grote hond hoort niet met een kleintje te spelen. Dat is ook een stukje verantwoording. Een tijdje terug wilde iemand met haar chihuahua bij ons op het speelveld komen, omdat Oscar en die kleine zo leuk deden door het hek heen. Maar zij twijfelde al en ik zei doe maar niet. Zo'n kleintje is geen partij voor zo'n grote.Suzanne schreef:Laat ik voorop stellen dat het vreselijk is wat er gebeurd is!
Ook spuitje?
Suzanne
Sterkte Nicky en Pip, ook voor je schoonouders. Wat een vreselijke nachtmerrie
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik mag aannemen dat jij de verantwoordelijkheid over jou Collie neemt. Als jij ziet dat een hondje/pup TE klein is, voorkom je dat.Suzanne schreef:Laat ik voorop stellen dat het vreselijk is wat er gebeurd is!
Ook spuitje?
Suzanne
Dat jou Collie speelt met een Chihuahuapup, heb je zelf in de hand (heel groot tegen mini). Gaat het TE ruw, haal je hem/haar terug/weg. Ook dan zal ik de Chihuahua eigenaar niet snappen, want dat doe je niet. Je bent verantwoordelijk voor je eigen pup/hond.
dalamaiter ? Opzettelijk ?? Ja, spuitje.
-
Suzanne
- 5-sterren

- Contacteer:
Uiteraard mag mijn Rowan niet met een chihuahuapup spelen (of zelfs een chihuahua) maar het ging me even om het voorbeeld.
Zo wil ik ook geen "wilde lompe labrador" bij mijn voorzichtige sheltie; die laatste vind dat niet grappig helaas al zal hij niet meteen het lood leggen.
Suzanne
Zo wil ik ook geen "wilde lompe labrador" bij mijn voorzichtige sheltie; die laatste vind dat niet grappig helaas al zal hij niet meteen het lood leggen.
Suzanne
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Lazy Garfield schreef:+1 Precies, spuitje erin en dat ras helemaal verbieden!
Mijn stem krijgen ze zondermeer.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mn jongens.. Laat ze volgen, lijn ze aan, zeg als ik iets niet verstandig vind maar helaas werken bij veel eigenaren van kleine hondjes hun hersenen niet naar behoren... Ga maar kijken hoor die zien er zo lief uit..als ik dan zeg dat ik t niet verstandig vind krijg ik te horen dat hun kruimeltje niks doet...Nee tuurlijk niet maar die van mij walsen er zo over heen als ze aan t rennen zijn oid*Lia* schreef:Ik mag aannemen dat jij de verantwoordelijkheid over jou Collie neemt. Als jij ziet dat een hondje/pup TE klein is, voorkom je dat.
Dat jou Collie speelt met een Chihuahuapup, heb je zelf in de hand (heel groot tegen mini). Gaat het TE ruw, haal je hem/haar terug/weg. Ook dan zal ik de Chihuahua eigenaar niet snappen, want dat doe je niet. Je bent verantwoordelijk voor je eigen pup/hond.
dalamaiter ? Opzettelijk ?? Ja, spuitje.
Offfff er komen eraan blaffend, grommend, tanden ontbloot op ze af..die doen niks hoor allemaal angst! Yeahhhhh right, ondertussen lopen die met een bekkie vol haar uit die van mij. En dat worden ze eens zat.
Dus ontloop ik ze alleen tja..die hersenen he..
Wat overigens niet weg neemt dat t weer verschrikkelijk is wat er is gebeurd!
Op AD.nl staat nu het verhaal van die man die vorige week door z'n eigen pitbulls zo ongeveer is opgevreten. Je kan me veel zeggen, maar een herder bijt, en flink ook. Of een teckel of welke andere hond. Maar ik ken toch maar 1 ras dat in staat is de arm van z'n eigen baas eraf te bijten hoor. En dat soort honden zouden we toch niet in de maatschappij moeten willen.