Lizzy schreef:Ach, arme hond

Zeg dat wel. Ik vind het echt heel erg om hem zo te zien. Het is hier godzijdank sinds gistermorgen heel erg rustig. Maar hij is nog steeds helemaal op van de zenuwen als we naar buiten gaan. Verstopt zich zodra we de riem pakken en eenmaal buiten schrikt ie overal van. Binnen is hij gelukkig wel weer wat in zijn gewone doen aan het komen. Hij krijgt vandaag voor het eerst weer een volledige maaltijd, sinds dinsdag was de stress zo hoog dat hij amper nog eten binnen kon houden.
En dan loop ik net met hem buiten en het is nog een enorme teringzooi in de straat. Niemand heeft zijn rommel opgeruimd, overal liggen dozen, verpakkingen en troep. En dan word ik zo boos he. Gisteravond op facebook nog iemand, dat ik dan maar naar een vuurwerkvrij park moet, omdat anderen recht hebben op hun lolletje en het is niet hun probleem dat mijn hond bang is.
WTF!
Ik ben het hele jaar een brave, belastingbetalende hondeneigenaar. Ik ruim de poep op, hij loopt nergens los waar het niet mag, hij is goed opgevoed zodat hij zich netjes gedraagt op straat, hij blaft amper in huis dus de buren hebben geen last van hem enz enz. En dan mag ik lekker naar een vuurwerkvrij park oprotten, wat me verlofdagen en een hoop geld kost, omdat een ander zijn lolletje wil. En dat lolletje houdt in: aan alle kanten de wet overtreden, zeer lang zeer veel overlast veroorzaken en geen enkele verantwoording dragen voor de rotzooi die je maakt.
Ik merk dat ik er inmiddels echt schijt chagrijnig over ben.