hou je honden aub aangelijnd dezer dagen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hou je honden aub aangelijnd dezer dagen

judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Hier behoorlijk veel vuurwerk,vuurwerkbommen,een hond die niet naar buiten wilde dus s'middags om 16 voor het laats naar buiten geweest.
Binnen als hij dan gestresst raakte door zo vuurwerkbom,een hersenspelletje gedaan met hem(gevulde kong,anti-schrokbak,zoeken tussen de paaseieren box,voertjes zoeken in de huiskamer) en met dit kon ik hem goed afleiden.Ook heb ik een rubberen ring ingesmeerd met smeerkaas en die mocht hij dan liggend naast mij op de bank aflikken.Vanaf 0.00 had ik wat pluche ingepakt dat hij lekker mocht uitpakken.Het jammere was dat hier tot zeker wel 4.00 geknald is en zeker vuurwerkbommen,waardoor ik niet echt een goede nachtrust heb gehad :-[ Vanavond maar vroeg naar bed.

Als ik er zo op terugkijk heeft Dorian het prima gedaan.Hij kwam ook echt steun zoeken bij ons.

Maargoed van mij mogen ze het vuurwerk afschaffen( iig het knalvuurwerk)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef:Ach, arme hond :'(
Zeg dat wel. Ik vind het echt heel erg om hem zo te zien. Het is hier godzijdank sinds gistermorgen heel erg rustig. Maar hij is nog steeds helemaal op van de zenuwen als we naar buiten gaan. Verstopt zich zodra we de riem pakken en eenmaal buiten schrikt ie overal van. Binnen is hij gelukkig wel weer wat in zijn gewone doen aan het komen. Hij krijgt vandaag voor het eerst weer een volledige maaltijd, sinds dinsdag was de stress zo hoog dat hij amper nog eten binnen kon houden.

En dan loop ik net met hem buiten en het is nog een enorme teringzooi in de straat. Niemand heeft zijn rommel opgeruimd, overal liggen dozen, verpakkingen en troep. En dan word ik zo boos he. Gisteravond op facebook nog iemand, dat ik dan maar naar een vuurwerkvrij park moet, omdat anderen recht hebben op hun lolletje en het is niet hun probleem dat mijn hond bang is.

WTF!

Ik ben het hele jaar een brave, belastingbetalende hondeneigenaar. Ik ruim de poep op, hij loopt nergens los waar het niet mag, hij is goed opgevoed zodat hij zich netjes gedraagt op straat, hij blaft amper in huis dus de buren hebben geen last van hem enz enz. En dan mag ik lekker naar een vuurwerkvrij park oprotten, wat me verlofdagen en een hoop geld kost, omdat een ander zijn lolletje wil. En dat lolletje houdt in: aan alle kanten de wet overtreden, zeer lang zeer veel overlast veroorzaken en geen enkele verantwoording dragen voor de rotzooi die je maakt.

Ik merk dat ik er inmiddels echt schijt chagrijnig over ben.
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Je bent niet de enige...

Ja, wij zijn gevlucht. Een plekje in-the-middle-of-nowhere. Het was een gokje, maar het heeft goed uitgepakt. Toen we gisteren thuiskwamen, had wel iemand geprobeerd om de hondenkar mee te nemen (gelukkig zit deze aan een stevig slot vast!). Valt mee dat er geen bom naar binnen was gegooid.
Ook de brievenbus heeft oud-en-nieuw weer overleefd. Kennelijk toch een drempel om een brievenbus zo dicht bij huis op te (laten) blazen.

Achteraf blijkt dat de EODD nog op bezoek is geweest (om de hoek) om een mortierinstallatie op te ruimen. Leuk joh, dat vuurwerk! En nee, we doen toch niemand kwaad? Ach... het is maar één keer per jaar, die paar uurtjes! 3 statements, 3 leugens.

Maar goed. Het is weer voorbij. Vandaag is het zowaar rustig (waarschijnlijk liggen de vuurwerkafstekers nog te slapen). Gisteravond werd er ook nog het nodige afgestoken. Gelukkig niet al te dichtbij. Maar wel dichtbij genoeg om Didot weer in de stress te krijgen.

Nu eerst maar even met de hondjes de hort op.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaela schreef:Zeg dat wel. Ik vind het echt heel erg om hem zo te zien. Het is hier godzijdank sinds gistermorgen heel erg rustig. Maar hij is nog steeds helemaal op van de zenuwen als we naar buiten gaan. Verstopt zich zodra we de riem pakken en eenmaal buiten schrikt ie overal van. Binnen is hij gelukkig wel weer wat in zijn gewone doen aan het komen. Hij krijgt vandaag voor het eerst weer een volledige maaltijd, sinds dinsdag was de stress zo hoog dat hij amper nog eten binnen kon houden.

En dan loop ik net met hem buiten en het is nog een enorme teringzooi in de straat. Niemand heeft zijn rommel opgeruimd, overal liggen dozen, verpakkingen en troep. En dan word ik zo boos he. Gisteravond op facebook nog iemand, dat ik dan maar naar een vuurwerkvrij park moet, omdat anderen recht hebben op hun lolletje en het is niet hun probleem dat mijn hond bang is.

WTF!

Ik ben het hele jaar een brave, belastingbetalende hondeneigenaar. Ik ruim de poep op, hij loopt nergens los waar het niet mag, hij is goed opgevoed zodat hij zich netjes gedraagt op straat, hij blaft amper in huis dus de buren hebben geen last van hem enz enz. En dan mag ik lekker naar een vuurwerkvrij park oprotten, wat me verlofdagen en een hoop geld kost, omdat een ander zijn lolletje wil. En dat lolletje houdt in: aan alle kanten de wet overtreden, zeer lang zeer veel overlast veroorzaken en geen enkele verantwoording dragen voor de rotzooi die je maakt.

Ik merk dat ik er inmiddels echt schijt chagrijnig over ben.
Ik kan me zoooo goed voorstellen dat je er echt schijt chagrijnig van bent. En je bent niet alleen hoor. Het is natuurlijk totaal de wereld op z'n kop dat jij met je hond naar een vuurwerkvrijpark moet (en hoe vuurwerkvrij is dat echt? Want sluiten die parken zich ook voor omgevingsgeluiden van verderop?) a 500 euro.

Maar ja, Tom Poes verzin toch een list van volgend jaar sta je weer voor hetzelfde probleem...... :-\

Verbieden gaan die kloojoo's het niet. Kijk, er is nog nooit iemand dood gegaan van pens. Dus verbieden ze pens. Want stel je toch voor dat er iemand dood gaat! Jaar in jaar uit sterven er mensen door ongelukken met vuurwerk. Jaar in jaar uit zitten er mensen in het oogziekenhuis. Jaar in jaar uit raken mensen ledematen kwijt door die achterlijke bommen. Jaar in jaar uit sterven er kweet niet hoeveel honden en katten. Maar nee, vuurwerk moet kunnen. Mensen hebben immers recht op hun vertiertje :-X. Dit soort dingen maken echt dat ik dit land zooo ziek vind :-X
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef:Ik kan me zoooo goed voorstellen dat je er echt schijt chagrijnig van bent. En je bent niet alleen hoor. Het is natuurlijk totaal de wereld op z'n kop dat jij met je hond naar een vuurwerkvrijpark moet (en hoe vuurwerkvrij is dat echt? Want sluiten die parken zich ook voor omgevingsgeluiden van verderop?) a 500 euro.

Maar ja, Tom Poes verzin toch een list van volgend jaar sta je weer voor hetzelfde probleem...... :-\

Verbieden gaan die kloojoo's het niet. Kijk, er is nog nooit iemand dood gegaan van pens. Dus verbieden ze pens. Want stel je toch voor dat er iemand dood gaat! Jaar in jaar uit sterven er mensen door ongelukken met vuurwerk. Jaar in jaar uit zitten er mensen in het oogziekenhuis. Jaar in jaar uit raken mensen ledematen kwijt door die achterlijke bommen. Jaar in jaar uit sterven er kweet niet hoeveel honden en katten. Maar nee, vuurwerk moet kunnen. Mensen hebben immers recht op hun vertiertje :-X. Dit soort dingen maken echt dat ik dit land zooo ziek vind :-X
De kans dat Oscar er volgende oud en nieuw nog is, is niet zo groot. Maar als ie er dan nog is, dan gaan we of op naar een vuurwerkvrij park, of ik stop hem vol met pillen. Want dit doen we hoe dan ook niet nog een keer.

De ellende dit jaar was ook dat ie niet in de auto mee kon naar vuurwerkvrije wandelplekjes en dat ik hem vanwege zijn maag niet af kon leiden met hersenwerkjes. Daar kan een ander dan weer niets aan doen, maar goed, als het vuurwerk ook inderdaad tussen 10.00 en 2.00 zou zijn, zou dat ook geen probleem zijn geweest.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ronald schreef:Je bent niet de enige...

Ja, wij zijn gevlucht. Een plekje in-the-middle-of-nowhere. Het was een gokje, maar het heeft goed uitgepakt. Toen we gisteren thuiskwamen, had wel iemand geprobeerd om de hondenkar mee te nemen (gelukkig zit deze aan een stevig slot vast!). Valt mee dat er geen bom naar binnen was gegooid.
Ook de brievenbus heeft oud-en-nieuw weer overleefd. Kennelijk toch een drempel om een brievenbus zo dicht bij huis op te (laten) blazen.

Achteraf blijkt dat de EODD nog op bezoek is geweest (om de hoek) om een mortierinstallatie op te ruimen. Leuk joh, dat vuurwerk! En nee, we doen toch niemand kwaad? Ach... het is maar één keer per jaar, die paar uurtjes! 3 statements, 3 leugens.

Maar goed. Het is weer voorbij. Vandaag is het zowaar rustig (waarschijnlijk liggen de vuurwerkafstekers nog te slapen). Gisteravond werd er ook nog het nodige afgestoken. Gelukkig niet al te dichtbij. Maar wel dichtbij genoeg om Didot weer in de stress te krijgen.

Nu eerst maar even met de hondjes de hort op.
Hopelijk blijft het vandaag ook zo rustig! Gek genoeg hoor ik vandaag meer knallen dan gisteren.
Lil

Bericht door Lil »

Kaela schreef:Hopelijk blijft het vandaag ook zo rustig! Gek genoeg hoor ik vandaag meer knallen dan gisteren.
Balen, hier regent het al sinds 5 uur vanochtend dus geen knallen gelukkig. Dit jaar zijn alle rotjochies met illegaal spul dus massaal het platteland op getrokken. (Was in grote dorp en de stad flinke controle zag ik). Het hele natuurgebied ligt onder het afval. Er staan twee banken en er zijn twee prullenbakken op het pelgrimspad; opgeblazen. Toch eens voorzichtig vragen hoe het met de paarden en schapen gaat; die hebben alleen een wei en verder niets. Nog nooit nam iemand moeite om helemaal het natuurgebied in te trekken (stel je voor wandelen en natuur daar vertoon je je niet) en nu hebben ze er die ene keer dat ze er waren een enorme puinhoop van gemaakt. Gisteren was nergens wat te horen, totdat ik s avonds in het donker dacht ff met de honden het natuurgebied in te gaan, daar was men nog bezig. Schade was vanochtend te zien. Uiteraard geen vogels gehoord en geen dieren gezien. Hoop dat de vogels terug komen, want er zaten een paar zeldzame roofvogels.

Ik overweeg al een paar jaar een vuurwerkvrij park maar men kan niets garanderen. En wat als ze in zo'n huisje flippen? Of ergens ver van huis schrikken en kwijt komen? Om maar niet te spreken over de kosten die ik te hoog vind. Die 3 dagen met oud op nieuw kosten meer dan dat ik afgelopen jaar voor 3 midweken tezamen heb betaald. Denk dat voor dat bedrag zelfs de benzinekosten voor die drie weken erin zitten. Goddank heeft mijn baas een hond en mag ik de 31e altijd vrij nemen. Het zou niet goed gaan met de honden anders.
sella

Bericht door sella »

Vannacht is er weer flink geknald vanaf een uur of half 1.
Ik heb gisterochtend meteen een flink aantal parken in het buitenland een mail gestuurd. Wij willen weg van voor de kerst.
Shay was zo over de zeik dat ik dit niet nog een keer zie, zonder dat hij een hartaanval of hersenbloeding krijgt.
We hebben heel veel getraind, er knalt een bom naast het huis, het hele huis trilt, autoalarmen af, het was gewoon overdag en het is klaar. Alprazolam hielp niet meer.
Hij is platgegooid met vetranquil omdat iedereen bang was voor zijn gezondheid, uitpuilende ogen en in blinde paniek door de ramen naar buiten willen.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

bahbah zeg, als ik dat allemaal lees.
Kijk leuk jaarwisseling vieren met vuurwerk, kan ik nog voor inkomen. Maar dit heeft toch totaal niks meer met jaarwisseling en/of vieren te maken? Rotzooi trappen en daarna vooral de overblijfsels niet opruimen ja.
Dan denk ik alles moet overgecontrollerd worden, en dan zou ik zeggen controller dat vuurwerk gedoe dan maar eens ! Flinke boetes voor te vroeg (en te laat) afsteken, onder 18 jaar enz. En oja natuurlijk meteen afpakken en onklaar maken.
Gistermiddag hier ook een harde knal, en ze lagen niksvermoedend in de tuin. Daarna lag Fozzy bij mij op de bank waar ie een uur tegen mij aan heeft gelegen, hij was wel snel rustig maar bleef veilig tegen me aan snurken, even troost. Gelukkig dat onze honden goed reageren op onze aanwezigheid en dan dus vanzelf rustig worden.
Maar ik kan me iets bij voorstellen dat honden zodanig in de stress kunnen schieten dat het fataal kan zijn :-\ Het is nu eenmaal niet maar van 24 tot 1 zoals de bedoeling is eigenlijk. En zelfs dat kan op sommige plekken te veel zijn.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kaela schreef:De kans dat Oscar er volgende oud en nieuw nog is, is niet zo groot. Maar als ie er dan nog is, dan gaan we of op naar een vuurwerkvrij park, of ik stop hem vol met pillen. Want dit doen we hoe dan ook niet nog een keer.

De ellende dit jaar was ook dat ie niet in de auto mee kon naar vuurwerkvrije wandelplekjes en dat ik hem vanwege zijn maag niet af kon leiden met hersenwerkjes. Daar kan een ander dan weer niets aan doen, maar goed, als het vuurwerk ook inderdaad tussen 10.00 en 2.00 zou zijn, zou dat ook geen probleem zijn geweest.
Het mag tegenwoordig zelfs maar van 18.00 tot 02.00 he... :-\ zou zo fijn zijn als dat gehandhaafd wordt. Wat een ellende zo...

Zag je deze reactie niet aankomen, dat je geen medicatie gebruikt hebt en volgend jaar wel wilt?
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

eelke schreef:Het mag tegenwoordig zelfs maar van 18.00 tot 02.00 he... :-\ zou zo fijn zijn als dat gehandhaafd wordt. Wat een ellende zo...

Zag je deze reactie niet aankomen, dat je geen medicatie gebruikt hebt en volgend jaar wel wilt?
Hij staat nu ook op medicatie, clomicalm. Omdat we behalve met de vuurwerkangst ook met andere angstproblemen zitten en dan paste dit nu het beste. Mochten we volgend jaar halen dan moeten we maar naar alprozalam of iets dergelijks gaan kijken.

Maar nee, dat het zo erg zou worden met hem had ik niet verwacht en daardoor nu te laat aan zien komen. Anders had ik in overleg gegaan wat we nog hadden kunnen doen. Want clomicalm is niet bedoeld om zulke stressmomenten door te komen, al denk ik wel dat het nu veel doet in het herstel.
sella

Bericht door sella »

Ja, Shay staat ook nog op de vetranquil in een lagere dosering om hem sneller te laten herstellen.

Wonderlijke is dat Buffel in mijn armen vliegt als hij in paniek raakt en shay alleen maar weg wil.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik dacht dat de vetranquil gewoon een soort spierverlamming gaf en verder niks.
cj

Bericht door cj »

Dat dacht ik ook van Vetranquil. Hier Alprazolam, helaas. Helaas omdat ik het moet gebruiken. Gelukkig omdat het heel goed heeft gewerkt. Hond van vriendin die hier logeerde reageerde er ook goed op.
In november had ze het al getest overigens.
Nog wel last van de enorme bommen, maar ipv blinde paniek en vluchtgedrag, nu steun zoeken (waar ik zo blij mee ben).
Dus O&N redelijk doorgekomen.
Saskia
sella

Bericht door sella »

Hij had de volle dosis alprazolam binnen en beet zich stuk en wilde door de ramen vliegen. De dierenarts heeft via skype meegekeken en 25 mg vetranquil voorgeshreven.
clomicalm kon niet ivm de alprazolam en de vertranquil was niet dusdanig hoog gedoseerd dat hij niet meer kon lopen.
Hij mag nog steeds geen clomicalm wel een kwart vetranquil. Hij moet slapen en dat doet hij niet uit zichzelf.

Plaats reactie