SLO... jaarlijkse controle silverlinde

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: SLO...? (nagelprobleem)

joel
5-sterren
5-sterren

Re: SLO...? (nagelprobleem)

Bericht door joel »

tt-tjes schreef: En hoe was het?
Lizzy schreef: Succes. Ik ben ook heel benieuwd wat ze daar zeggen. Houd je ons op de hoogte?
Het was "heftig" meer in de zin van, ik was heel benieuwd hoe het zou gaan....dat resulteerde dus na de afspraak in fikse hoofdpijn gewoon van de stress.....
Gelukkig had Qadir daar veel minder last van!! Die is sinds afgelopen zondag van de AB af en dat gaf gelijk al een heel andere hond, nog veel meer energie dan toen we geminderd hebben naar 2x 500, weer willen spelen en rennen, en hij is weer zo ontzettend eigenwijs zoals we hem kennen......Heerlijk om je eigen hond weer terug te zien!

Maargoed, ben heel blij dat we bij Silverlinde zijn geweest, ze heeft meer dan uitgebreid de tijd genomen, liet Qadir ook in zijn eigen doen en laten, niet gelijk op tafel en naar die nagels kijken (dat hebben we inmiddels ook meegemaakt :-\)  maar na verloop van tijd kwam hij zelf bij haar kijken en mocht ze hem voelen. Hij liet het allemaal prima toe.....Hij had een kleine blokkade in de rug, die heeft ze behandeld en we kregen TTouch massage tips mee voor thuis.
Na de resonantie heeft ze tabletten, poeders en bachbloessems speciaal voor hem afgestemd en daar zijn we vandaag mee begonnen......we mogen haar altijd bellen en afgesproken dat we over 2 weken iig contact hebben.

Tot een maand geleden zijn er in totaal 6 nagels afgevallen, de oude nagels zijn allemaal nog gebarsten. Nieuwe nagels zien er redelijk uit, we houden ze nog goed kort met de dremel. Nu maar hopen en heel hard duimen dat alles aanslaat.....toch wel spannend om van de AB af te stappen, maar zie nu ook pas wat een inpact medicijnen hebben, dus geeft me zeker een goed gevoel dat we voor de juiste weg hebben gekozen.....en die prednison kan altijd nog.........

Wat ook heel leuk was, ze keek niet alleen naar Qadir, maar kreeg na het consult ook van haar te horen hoe ik met hem omging, wat juist goed was voor hem (rust, zacht contact en positiviteit) en waar we konden verbeteren (aaien van kop naar puntje van zijn staart)....Dus we zijn in zijn echt in zn geheel op consult geweest  :biggrin2:

Edit, we gaan ook nog steeds door met de visolie, maar halveren de dosis. Dus 3 ml per dag.
Laatst gewijzigd door joel op vr 23 okt 2015, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: SLO... Silverlinde consult

Bericht door Lizzy »

Ik hoop dat het aan gaat slaan!
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Hopelijk gaat het goed werken voor hem.
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Jaren geleden met een van de caven naar Silverlinde geweest. Ik vond het ook erg prettig zoals ik geholpen werd en het resultaat was ook goed (ging om darmklachten).
Hopelijk slaat het ook goed aan bij Qadir.
joel
5-sterren
5-sterren

Re: SLO... Silverlinde consult update 7-12

Bericht door joel »

vandaag weer een update over de stand van zaken bij Qadir

We hebben na het starten van de behandeling in okt. een controle gehad en we zijn echt op de goede weg!!
Wij wisten natuurlijk al dat het een stuk beter ging, qua gedrag hebben we een heel andere hond dan pakweg 2-3 maanden geleden, hij is weer vrij en blij en heeft weer zin in het leven!!!
Niets geen gesukkel meer met korte rondjes wandelen en niet willen spelen, rennen en eten. Er zijn geen nagels meer afgevallen, veel zien zelfs mooi stevig, glad. Maar ook qua metingen zag het er beter uit.

We mogen 1 soort celzouten stoppen, dan starten we wel met iets andere om zijn immuunsysteem net dat beetje extra te geven wat hij nu nog net mist....dan over 4-5 weken weer cô.......

Al met al zijn we heel blij dat we zijn overgestapt qua behandeling en niets dan lof over de Silverlinde, hoevaak we wel niet gebeld hebben, over uitleg, de stand van zaken, mails heen en weer, echt TOP!!

aangezien een foto meer zegt dat 1000 woorden...... hoe blij kan je zijn? Ik vooral, maar Qadir ook en Lizzy natuurlijk ook, die heeft haar renmaatje weer terug!
Afbeelding
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: SLO... Silverlinde consult, update 7-12

Bericht door Fenixjuh »

:smitten: :smitten:
Knappe vent hoor!! En Lizzy natuurlijk ook weer blij ;)
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

wat een top bericht en wat een fantastische foto! :smitten:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Fantastisch nieuws! En ja, heeeeerlijke foto :smitten:
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Wat heerlijk dat alles zo voorspoedig gaat..
En die foto... :smitten: :smitten:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Super dat het zo goed gaat! Ben blij voor jullie!
joel
5-sterren
5-sterren

Bericht door joel »

Dank jullie wel, we genieten echt ja!!
Fenixjuh schreef::smitten: :smitten:
Knappe vent hoor!! En Lizzy natuurlijk ook weer blij ;)
Niet alleen knap dus, maar ook veel gezonder en blijer nu ;)
joel
5-sterren
5-sterren

Re: SLO... nee he.....

Bericht door joel »

Het ging zooooo goed met z'n nagels.......tot gister

Ik zag het gelijk, hij liep anders en na een grondige nagelcheck de boosdoener gevonden, een heel klein puntje van zijn nagel links-achter ligt bloot. De nagel zelf is er nog wel, heel mooi zelfs, maar het puntje is er toch vanaf :-[ Het is gelukkig een oude nagel, dus geen nagel die al een keer is afgevallen, dus dat geeft hoop. Misschien was de nagel zacht en door het ravotten toch afgebroken? Of is het toch stress geweest?
Pffft, had zo'n goed gevoel, nu weer helemaal onzeker en bang dat we zometeen weer meer nagels aangedaan zijn.......#terug aan de pijnstilling
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: SLO... nee he...

Bericht door Lizzy »

Oh nee he :-\ . Laten we hopen dat de nagel gebroken is en het meevalt! Ik hoop het zo!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ff alle pagina s gelezen... ppfff heftig hoor, wat een zorgen hebben we toch als ze wat mankeren...
ik heb een vriendin die haar hond had t ook, ze heeft toen haar nagels laten verwijderen....
ik hoop zo dat dit goed blijft gaan voor jullie!!
joel
5-sterren
5-sterren

Bericht door joel »

me and my boys schreef:ff alle pagina s gelezen... ppfff heftig hoor, wat een zorgen hebben we toch als ze wat mankeren...
ik heb een vriendin die haar hond had t ook, ze heeft toen haar nagels laten verwijderen....
ik hoop zo dat dit goed blijft gaan voor jullie!!

Dank je wel, ik hoop het ook !!!
Idd, zorgen zijn het, vooral als het ook al zo lang duurt (relatief gezien dan he, pas een half jaar aan het dokteren) tis niet iets waarvoor je naar de DA gaat, een pilletje krijgt en de kwaal over is. Dit is toch wel voor de rest van zijn leven en t kan zo goed gaan als afgelopen tijd, maar een terugval zit er altijd in, nu dus :'( en dat maakt het gewoon ook weer zo confronterend

ja, je kan ervoor kiezen om de aangedane nagels te laten verwijderen, maarja, ze moeten wel 'gezond en functioneel' terug komen, anders blijf je met de ellende zitten......Hoe gaat het met hun hond nu? waarvan de nagels verwijderd zijn?

Plaats reactie