BPWR: welke stofzuiger?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR: welke stofzuiger?

petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

Henry kende ik, maar de hetty, james en harry??? Ga maar eens het andere topic ook doorspitten, want helaas hier ook een andere nodig >:(
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

judith1967 schreef:Ik ben ook op zoek naar een andere stofzuiger voor boven.Daar heb ik tapijttegels liggen,dus de stofzuiger moet goed zuigen op tapijt.Dorian slaapt ook boven.
Iedereen is zooo laaiend enthousiast over de Henry/Hetty ed. maar doen ze het ook goed op tapijt?

Ik heb nu zo Philips,maar die vind ik waardeloos(en manlief heeft lopen witten,dus mijn Philips zit onder de verfspetters,die ik er niet afkrijg,dus een mooi excuus om nu eens een goede stofzuiger te kopen.

Het enige waar ik dan tegenaan loop is de prijs,ik vind ze best wel prijzig,en tja het is enkel "maar"voor boven,maar mijn ergeren aan een stofzuiger die zijn werk niet goed doe is ook irri!!!!

Op de benedenverdieping heb ik ook dezelfde Philps,maar daar ligt laminaat,en daar doet hij het goed op.
Ik heb ook een Henry, geen tapijt op de vloer maar de deurmat en het stuk tapijtloper wat voor de bank ligt (voor de honden tegen uitglijden) dat gaat prima schoon met de Henry. Ik heb wel de Henry uitvoering van 1200 W. (Las elders dat er ook een Henry zou zijn mat lagere zuigkracht? )
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Dankje voor antwoord :biggrin2: Ik ga eens even goed kijken en vergelijken.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

judith1967 schreef:Dankje voor antwoord :biggrin2: Ik ga eens even goed kijken en vergelijken.
Misschien is er heeeeeel toevallig iemand in je buurt met zo'n stofzuiger die je een keertje kan lenen?
Het is inderdaad best een uitgave en het zou dan zonde zijn als het niet is wat je zoekt. Of misschien is er een winkel/webshop die werkt met het principe "niet goed, geld terug"?
Ik ben verder, net als vele hier, erg tevreden met deze stofzuiger. Had hiervoor van alles al gehad met meer zuigkracht en was even "bang" dat die 1200 W. niet voldoende zou zijn maar het gaat prima. Het snoer is lekker lang en ik kan heel de benedenverdieping en een deel boven doen met de stekker in 1 stopcontact. (Oke en ik woon in een "poppenhuisje" :biggrin2: ) Het opdraaien is even wennen maar loopt soepel en dat opdraaimechanisme is minder snel stuk dan dat electrische denk ik dan maar ;)
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

Ik lees mbt tot 1200 W dat op max stand is, de 620 W is de lage stand.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

petralita schreef:Ik lees mbt tot 1200 W dat op max stand is, de 620 W is de lage stand.
Oh dat zou best kunnen, ik zet 'm aan en druk gelijk de knop in voor max. vermogen :biggrin2:
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

petralita schreef:Ik lees mbt tot 1200 W dat op max stand is, de 620 W is de lage stand.
Boven de 1000 watt zegt het eigenlijk niet zo veel.
Stofzuigers die tegenwoordig 2400 watt hebben, zuigen echt niet beter dan eentje van 1200 watt. Het zijn verkooptrucjes.

Belangrijker bij een stofzuiger is, waar de motor zit. Bij de slede stofzuigers zit de motor direct achter de zak. Door de zuigkracht komt er toch via de zak stofdeeltjes in de motor waardoor de zuigkracht op den duur afneemt.

Een stofzuiger met een motor bovenop is veel beter. Deze hoeft dan helemaal niet veel zuigkracht te hebben om toch goed te kunnen zuigen.
En de Numatic stofzuigers hebben de motor bovenin!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Dat is bij alle stofzuigers met regelbare zuigkracht het geval. De miele hier staat dan ook altijd op maximaal. De lage stand is voor de luxe...als je een keer gordijnen wilt afstofzuigen zonder ze meteen op te slurpen :biggrin2:
judith1967
5-sterren
5-sterren

Wat ik wel weet je moet letten op de zuigkracht en niet de watt.(bijv 1200 watt)
De watt zegt alleen maar dat hij dan ook 1200 watt stroom verbruikt.

Ik ken niemand die ook een Henry gebruikt :-\

Maar ik heb nog een stofzuiger,dus zit niet op een schopstoel,ga eens rustig alles bekijken
En volgende maand ben ik jarig ::)
heicke
3-sterren
3-sterren

Bericht door heicke »

Ik heb een James en die doet het prima op het beige tapijt in de gang waar dochtertje met vriendinnetjes dagelijks met zandschoentjes op wandelen en ook doet deze het prima op het laminaat. Met het plumeauborsteltje (of hoe noem je dat kleine opzetborsteltje voor bv de bank te zuigen) zuig ik de Laekense herder af, zeker in ruiperiode en de bank doe ik ermee. (hond vind het lekker en het scheelt losse haren).
James wordt intensief gebruikt met dagelijkse knutselretsen van snippers papier tot kleistukjes en gevallen kralen ::) en dan nog de haren van 1 hond en 1 kat op tapijt en laminaat en ik merk nog geen verschil met hoe hij in het begin werkte.

Ik heb 'm nu een jaar en ik wil geen andere stofzuiger meer. Het handmatig oprollen van het snoer was in het begin even wennen maar inmiddels de handigheid erin gevonden en gaat eigenlijk net zo rap als het automatisch op laten rollen. En de 2 hulpstukken (borsteltje en spletenzuiger) liften handig mee in het vak voor het snoer bovenop de stofzuiger dus die heb je altijd bij de hand. Bij de vorige stofzuiger moest ik die altijd zoeken waar ik ze nu weer had achtergelaten tijdens de vorige stofzuigbeurt....
judith1967
5-sterren
5-sterren

Heicke heb jij de gewone James of de James Eco?
heicke
3-sterren
3-sterren

Bericht door heicke »

judith1967 schreef:Heicke heb jij de gewone James of de James Eco?
Ik heb de gewone James :)
judith1967
5-sterren
5-sterren

heicke schreef:Ik heb de gewone James :)
Dankje!! ;)
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

judith1967 schreef:Dankje!! ;)
Ik zou de Henry kopen die heeft een oprolbaar snoer en een turbostand.
Gebruik hem zelf en wil nooit meer iets anders.
Bij wehkamp is de henry goedkoop.
judith1967
5-sterren
5-sterren

Lazy Garfield schreef:Ik zou de Henry kopen die heeft een oprolbaar snoer en een turbostand.
Gebruik hem zelf en wil nooit meer iets anders.
Bij wehkamp is de henry goedkoop.

Nog even over het geluid(das ook èèn van de redenen dat ik een andere stofzuiger wil).
Ik heb last van oorsuizen,en sommige stof zuigers die geven zo hoog zuigend geluid af,daar kan ik echt niet tegen met mijn oorsuizen. :-[

Ik heb idd bij de Wehkamp ook gekeken,ze hebben er nu korting op :biggrin2:
Welke Henry heb jij?
Ik zit ze zo eens te bekijken,maar dan heb jij de Henry plus want die hebben de turbostand?
En is de stofzuigermond een beetje goed(ik heb al meerdere stofzuigers gehad en die combizuigmond is echt 3 x niks)
En zuigt hij goed op tapijt?
Heb op de bovenverdieping tapijt liggen.
Dorian slaapt ook boven,dus hij moet wel goed tapijt kunnen zuigen. :D

Plaats reactie