Tandvleesontsteking

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Tandvleesontsteking

pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Zag laatst bij de dsz een poeder van Bogadent wat je door het eten moet doen. Bevatte zeewier en zou zorgen voor minder tandsteen en plak.
Geen idee of het wat is en wat de rest van de ingrediënten is [emoji16]
DebbieV
4-sterren
4-sterren

Bericht door DebbieV »

Bij mijn chihuahua was een tandje ook slecht (tandvlees ging ontsteken en tandje verkleurd) uiteindelijk ging deze los zitten en heb ik de tand laten verwijderen. Toen was alle s weg, ook de ontsteking en de geur uit zijn bekkie.
sella

Bericht door sella »

Ik heb met zilverwater gepoetst, een gaasje, want tandenborstel is om op te eten ::)
Dat vindt ik makkelijker te gebruiken dan kokosolie. Dat is nl ook te lekker om je mee te laten poetsen :D
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Poeder door het eten vind ik nu niet slim. Hij krijgt al zoveel pillen, poeders en drankjes door zijn eten. En ik betwijfel of dat wel wat doet, geloof daar eigenlijk niet zo veel van.

Aangezien het nu te glad is om de stad in te gaan en ik door de gevolgen van de gladheid de rest van de week zal moeten overwerken, wordt er een tube tandpasta opgestuurd. Of de postbode langs kan gaan komen blijft ook een beetje spannend, maar het komt ook niet op een dag aan. Tot die tijd poets ik door met water.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Tube tandpasta is binnen, samen met een tandenborstel. Ik dacht bij het uitpakken "wat mot ik daar nou mee", maar het blijkt fantastisch te werken. Ik kan zelfs de onderkiezen poetsen en dat is me nog niet eerder gelukt met welke tandenborstel dan ook.

En het fijnste is, het tandvlees ziet er al weer stukken beter uit en de kiezen zijn minder vies! Stralend wit zal het nooit worden, maar zo is het prima.

Iedereen bedankt voor het meedenken, ik hou alle tips in het achterhoofd!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Wat is dat dan voor tandenborstel?
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef:Wat is dat dan voor tandenborstel?
Eentje met een vrij groot en driehoekig poetsoppervlakte.

Wacht ik doe even een fotootje:

Afbeelding

Er naast ligt gewoon zo'n standaard vinger tandenborsteltje.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Aha! Volgens mij hebben ze die bij mijn dierenwinkel ook! Ik ga eens kijken, dank je!

Plaats reactie