Het weer

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het weer

-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Kaela schreef:
Ja. Mijn baas is er tenslotte ook niet bij gebaad als zijn personeel massaal een ongeluk krijgt of erger nog zijn leven riskeerd.

Wij gaan morgen een enorm probleem hebben met de werkvoorraad, maar dat lossen we dan wel weer op. En er zullen klanten boos zijn. Het is niet anders. In NL vind men vaak dat alles altijd maar door moet gaan, maar dat gaat nou eenmaal soms niet.
Vind ik ook hoor. Maar kan me zo voorstellen dat het in de zorg best een probleem is. :(

Ik ga ook de weg niet op. In het durp is het sowieso niet te doen, doorgaande wegen zijn wel gestrooid.
Rijd zelf aangepast aan het weer maar je zal door een scharende vrachtwagen aangetikt worden. Heb het hier meer dan eens gezien, daar zit ik niet echt op de wachten in m'n kleine doppie.

*goed excuus om een 4x4 met winterbanden aan te schaffen* :D Maar dan nog.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

yorokobi schreef:In de gehandicaptenzorg zal dat niet meevallen om thuis te blijven. Zo ook in andere zorginstellingen lijkt mij
Ook in de zorg is het een kwestie van diensten aanpassen , en met elkaar bekijken wie wanneer kan komen werken
De mensen die verder weg woonden deden bv langere diensten en bleven op het werk
En diegenen die dichtbij woonden deden kortere diensten om de anderen af te lossen en wat rust te gunnen
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Hier werk in de thuiszorg. Cliënten hebben alle begrip dat we later zijn en zoeken zelf ook naar oplossingen mbv buren ed.
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Het weer

Bericht door BlissSpirit »

yorokobi schreef:In de gehandicaptenzorg zal dat niet meevallen om thuis te blijven. Zo ook in andere zorginstellingen lijkt mij
Precies, kan moeilijk tegen onze bewoners in het verpleeghuis zeggen: sorry, vandaag blijf ik thuis en u op bed en eten/drinken zit er vandaag ook helaas niet in.
Dus mijn collega's en ik zullen toch echt moeten.
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Heb vannacht gewerkt, vanaf Zwolle was er een snelheidsdeken van 50 km per uur, dat ging nog wel maar in de bebouwde kom was het drama.
Heb drie uur met samengeknepen billetjes achter het stuur gezeten.
Ben wel anderhalve kilo afgevallen.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Natuurlijk zijn er banen waarbij het moet. Maar ook daar is het aanpassen en behelpen. Met elkaar, zoals hierboven ook beschreven wordt. Door diensten aan te passen, werkzaamheden die niet absoluut moeten te laten liggen, zodat je met minder man toe kan enz.

Een telefooncentrale? Nou sorry maar tenzij het 112 oid is, is dat geen moeten. Service en verkoop kan allemaal een paar uur wachten, daar hoeft niemand zijn leven voor te riskeren.

Ik ben nu in 8 jaar tijd 2 keer thuis gebleven omdat de sneeuw tot boven mijn autoband uitkwam en morgen wordt mogelijk de derde keer als het zo glad blijft. En het bedrijf waar ik werk zal daar echt heus niet door omvallen en ik haal mijn uurtjes met alle liefde op een andere dag in, zodat het werk weer op orde komt.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

BlissSpirit schreef:Precies, kan moeilijk tegen onze bewoners in het verpleeghuis zeggen: sorry, vandaag blijf ik thuis en u op bed en eten/drinken zit er vandaag ook helaas niet in.
Dus mijn collega's en ik zullen toch echt moeten.

Maar als het nu zo gevaarlijk is dat het risico op een ongeluk ontzettend groot is, dan hebben jullie morgen toch allemaal een probleem? Is er dan niemand van jullie collega's die in het dorp/de stad woont waar het verpleeghuis staat? Diensten kun je prima langer maken zodat er minder personeel de weg op hoeft. 10 of 12 uur werken is niet tof, maar dat is wel te overleven hoor, en collega's die verder weg wonen kunnen dan later in de week je dienst overnemen, lijkt me.

Ik vraag me wel af hoe het zou gaan in de instelling waar ik stage liep. Daar waren 2 nachtdiensten aanwezig, voor ik denk wel 150-200 cliënten. Om 7 uur begonnen daar de dagdiensten. Maar als er dan maar de helft op komt dagen, dan heb je wel een probleem...
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door DJ_Doerak_Tucker »

Kaela schreef:Natuurlijk zijn er banen waarbij het moet. Maar ook daar is het aanpassen en behelpen. Met elkaar, zoals hierboven ook beschreven wordt. Door diensten aan te passen, werkzaamheden die niet absoluut moeten te laten liggen, zodat je met minder man toe kan enz.

Een telefooncentrale? Nou sorry maar tenzij het 112 oid is, is dat geen moeten. Service en verkoop kan allemaal een paar uur wachten, daar hoeft niemand zijn leven voor te riskeren.

Ik ben nu in 8 jaar tijd 2 keer thuis gebleven omdat de sneeuw tot boven mijn autoband uitkwam en morgen wordt mogelijk de derde keer als het zo glad blijft. En het bedrijf waar ik werk zal daar echt heus niet door omvallen en ik haal mijn uurtjes met alle liefde op een andere dag in, zodat het werk weer op orde komt.
Ik ben het hier zo ontzettend mee eens!

Veel mensen denken dat ze alles maar moeten geven voor een werkgever. Dat snap ik écht niet. Je bent zelf nog altijd het allerbelangrijkst in je leven ;) .
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Nou, precies wat je in je laatste stukje schrijft.
Tuurlijk zijn er mensen die in hetzelfde dorp wonen, maar idd als er dus maar weinig op _komen dagen, dan heb je een groot probleem.
En ja, er zijn altijd dingen die je een dag, paar dagen kunt laten liggen, maar de zorg is echt noodzakelijk. En echt, je wil bij ons geen 12 uur achter elkaar in de zorg moeten maken hoor, dan ben je de volgende dag ook afwezig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

BlissSpirit schreef:Nou, precies wat je in je laatste stukje schrijft.
Tuurlijk zijn er mensen die in hetzelfde dorp wonen, maar idd als er dus maar weinig op _komen dagen, dan heb je een groot probleem.
En ja, er zijn altijd dingen die je een dag, paar dagen kunt laten liggen, maar de zorg is echt noodzakelijk. En echt, je wil bij ons geen 12 uur achter elkaar in de zorg moeten maken hoor, dan ben je de volgende dag ook afwezig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Maar dat moet dan toch ook kunnen? Dat kan opgevangen worden door degenen die vandaag thuis zouden blijven.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

dinky89 schreef:Hier wordt inderdaad ook op de straten geschaatst (en ik twijfel of ik dat ook zal doen of dat ik dan mijn schaatsen verpest :-[ )

Hebben ze geen mensen die vanuit huis 'telefooncentrale' kunnen zijn? Weet dat toen ik jaren geleden bij klantenservice werkte er ook mensen waren die laptop hadden om thuis te kunnen werken, inclusief telefonie.
Nope, dat hebben wij niet helaas.
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

eelke schreef:
Maar dat moet dan toch ook kunnen? Dat kan opgevangen worden door degenen die vandaag thuis zouden blijven.
Denk dat je het iets te simpel ziet [emoji6]
In theorie kan er altijd een heleboel, maar in de praktijk is het een stuk lastiger.

Met de paar collega's die dichtbij wonen ga je het echt niet redden.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Wij hebben geen centrale die je naar huis door kunt schakelen. Ik werk bij een automatiseringsbedrijf waar per dag veel klanten bellen voor helpdesk e.d.
Die centrale wordt automatisch om 8.30 ingeschakeld en daar komen de telefoontjes dan op binnen. Het bedrijf staat dan wel in mijn woonplaats maar helemaal aan de andere kant van waar ik woon. Met de auto doe ik er normaal een kwartier over om er te komen, dus te voet is dan geen optie.
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

tt-tjes schreef:Wij hebben geen centrale die je naar huis door kunt schakelen. Ik werk bij een automatiseringsbedrijf waar per dag veel klanten bellen voor helpdesk e.d.
Die centrale wordt automatisch om 8.30 ingeschakeld en daar komen de telefoontjes dan op binnen. Het bedrijf staat dan wel in mijn woonplaats maar helemaal aan de andere kant van waar ik woon. Met de auto doe ik er normaal een kwartier over om er te komen, dus te voet is dan geen optie.
Tja... en de klanten zouden dan geen begrip op kunnen brengen dat er door ijzel op de weg even niet iemand zomaar aanwezig is?
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ronald schreef:Tja... en de klanten zouden dan geen begrip op kunnen brengen dat er door ijzel op de weg even niet iemand zomaar aanwezig is?
Nee :rant:

:biggrin2:
Nou zullen er allicht tussen zitten, maar goed die heb je altijd, wil niet zeggen dat je met je eigen leven moet spelen voor hun.
Helpdesk is nou eenmaal geen primaire levensbehoefte ;) , (ok ok voor sommige wel :biggrin2: )

Plaats reactie