Het weer

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het weer

Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Kaio schreef:Nee :rant:

:biggrin2:
Nou zullen er allicht tussen zitten, maar goed die heb je altijd, wil niet zeggen dat je met je eigen leven moet spelen voor hun.
Helpdesk is nou eenmaal geen primaire levensbehoefte ;) , (ok ok voor sommige wel :biggrin2: )
Tja, ik snap dat bepaalde zaken niet zomaar uit- of afgesteld kunnen worden. Maar ik maak me vandaag niet druk dat de post niet komt, of dat de krant niet komt of later is. En dat ik niet naar de supermarkt kan met de auto, omdat ik met de auto hier de straat gewoon niet uit kan. Er zit hier een verkeersdrempel en daar kom ik gewoon niet overheen. Ook niet met een aanloopje (wat niet al te hard kan).
Dus ik heb me er maar bij neergelegd.

Zorg is een ander verhaal. Maar er is altijd nog een verschil tussen essentiële zorg en gewenste zorg. Als ik hier bij het MCL kijk, dan worden er slaapplekken geregeld voor degenen die aan het werk zijn, zodat ze in elk geval hun rust krijgen. En ja... er zullen wat meer uurtjes gemaakt worden door degenen die er wel zijn.

Maar goed, ik verkeer in de luxe positie dat ik geen zorg nodig heb en dat ik thuis kan werken (hoewel niet alles kan).
Ruby/Billy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruby/Billy »

Mijn ketel doet raar. Her duurt 3 tot 4 uur voor hij 2 graden verwarmd, vandaag zou de energiewacht langskomen. Die heb ik netjes opgebeld dat het hier in de staat een ijsbaan is en dat de andere wegen richting ons huis ook slecht begaanbaar zijn. Zolang ik het nog warm krijg in huis is het geen probleem dat ze later komen, afspraak is op mijn verzoek dan ook verschoven (waren ze heel blij mee) naar de donderdagochtend (mits de ketel het nog blijft doen). Kreeg te horen van de telefonist dat ik 1 van de weinigen was die dit deed, ze kregen zelfs telefoontjes van waar de monteur bleef, die was dan toch al wel 25 minuten te laat :-\
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: RE: Re: Het weer

Bericht door Kaela »

BlissSpirit schreef:Denk dat je het iets te simpel ziet [emoji6]
In theorie kan er altijd een heleboel, maar in de praktijk is het een stuk lastiger.

Met de paar collega's die dichtbij wonen ga je het echt niet redden.
Natuurlijk is het lastig en natuurlijk wordt het hier in een topic erg simpel gesteld. Maar je als je het hebt over lastig/makkelijk, dan heb je het héél ergens anders over dan over "moeten, want de helpdesc gaat altijd om 8.30 open". Het gaat Ronald, Eelke en mij daar een beetje om. Dat mensen al heel snel het idee hebben te "moeten".

En begrijp me niet verkeerd, ik snap dat als je baas staat te briesen, het ontzettend lastig is. Ik ben daarom echt heel blij met een baas die zegt dat we geen onnodige risico's moeten nemen. Al vind ik dat eigenlijk ook heel erg normaal, dat mijn baas mij gezond en wel wil houden. Nu weten we tenminste zeker dat we, als de ijzel voorbij is, met het hele team de shitload aan werk weg kunnen werken!
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Hear, hear!
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Bericht door BlissSpirit »

Zou me niet zo druk maken wat mijn baas ervan vindt in extreme situaties, maar het gaat bij ons wel om mensen die de zorg gewoon echt nodig hebben en een groot deel ook nog mensen die je niet uit kan leggen dat het nu even anders moet. (PG)
En kan je verzekeren dat de chaos dan compleet is en je dan dubbele bezetting nodig hebt [emoji12]
Om van familie nog maar niet te spreken, al kan ik die ook zelfs soms nog wel begrijpen, want het is wel hun partner, vader, moeder enz.
[emoji5]

Maar goed, het komt altijd weer goed [emoji6]

En inderdaad, in veel gevallen is het "moeten" meer een kwestie van geld dat je baas misloopt of boze klanten.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

BlissSpirit schreef:Zou me niet zo druk maken wat mijn baas ervan vindt in extreme situaties, maar het gaat bij ons wel om mensen die de zorg gewoon echt nodig hebben en een groot deel ook nog mensen die je niet uit kan leggen dat het nu even anders moet. (PG)
En kan je verzekeren dat de chaos dan compleet is en je dan dubbele bezetting nodig hebt [emoji12]
Om van familie nog maar niet te spreken, al kan ik die ook zelfs soms nog wel begrijpen, want het is wel hun partner, vader, moeder enz.
[emoji5]

En inderdaad, in veel gevallen is het "moeten" meer een kwestie van geld dat je baas misloopt of boze klanten.
Maar er kan onder deze omstandigheden mogelijk ook een beroep worden gedaan op familie , als ze in de buurt wonen
Vrijwilligers idem . En dan de mensen die wel in de buurt wonen inzetten in de zorg
Stel dat vele medewerkers ongelukken krijgen , dan duurt de chaos langer dan de paar dagen dat er slecht weer is
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

BlissSpirit schreef:Zou me niet zo druk maken wat mijn baas ervan vindt in extreme situaties, maar het gaat bij ons wel om mensen die de zorg gewoon echt nodig hebben en een groot deel ook nog mensen die je niet uit kan leggen dat het nu even anders moet. (PG)
[emoji5]

Begrijp ik! Maar juist dan kun je bekijken wat je kunt. In dit geval was bv gisteren al bekend dat het vandaag ellende zou worden. Aangezien er veel mensen thuis blijven van het werk, zit daar ook vast familie tussen van cliënten die in hetzelfde dorp/stad wonen. Die zouden benaderd kunnen worden om te ondersteunen (bij lange na niet bij alles! Maar ondersteunen bij dingen als ontbijt, iemand aanwezig in de huiskamer die een oogje in het zeil houdt, etc) evenals het bestand aan vrijwilligers wat ieder verpleeghuis wel heeft.

Maar dan moet je inderdaad wel een coördinerend persoon hebben (leidinggevende) die hier achter staat en iemand die dit op kan pakken...

Al met al zette het mij wel aan het denken; wij hebben al jaaaaren een fietsenplan via het werk. Maar ja met de 24 km woon-werk die ik per dag maak, en vervolgens vaak nog 30-60 km aan dienstreizen op diezelfde dag, heb ik daar niet zo veel aan ::) winterbanden echter wel! Ik ga eens mailen of daar mogelijkheden voor zijn! Vind het zo'n slecht idee nog niet eigenlijk...

Oh he, ik zie nu dat Smulpaap net ongeveer hetzelfde typt :)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Wordt het hier trouwens ook zulk slecht weer? Zoja, dan mag ik nog wel een keer naar de winkel. Het is echt mijn worst nightmare; ingesneeuwd zitten en dat we dan niets te eten meer hebben.
*gaathamsteren*
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nee, dat gaat meevallen hoor ;)
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

eelke schreef:Begrijp ik! Maar juist dan kun je bekijken wat je kunt. In dit geval was bv gisteren al bekend dat het vandaag ellende zou worden. Aangezien er veel mensen thuis blijven van het werk, zit daar ook vast familie tussen van cliënten die in hetzelfde dorp/stad wonen. Die zouden benaderd kunnen worden om te ondersteunen (bij lange na niet bij alles! Maar ondersteunen bij dingen als ontbijt, iemand aanwezig in de huiskamer die een oogje in het zeil houdt, etc) evenals het bestand aan vrijwilligers wat ieder verpleeghuis wel heeft.

Maar dan moet je inderdaad wel een coördinerend persoon hebben (leidinggevende) die hier achter staat en iemand die dit op kan pakken...

Al met al zette het mij wel aan het denken; wij hebben al jaaaaren een fietsenplan via het werk. Maar ja met de 24 km woon-werk die ik per dag maak, en vervolgens vaak nog 30-60 km aan dienstreizen op diezelfde dag, heb ik daar niet zo veel aan ::) winterbanden echter wel! Ik ga eens mailen of daar mogelijkheden voor zijn! Vind het zo'n slecht idee nog niet eigenlijk...

Oh he, ik zie nu dat Smulpaap net ongeveer hetzelfde typt :)

Maar eh aan winterbanden heb je ook niks als het zo ijzelt hoor. Ook witerbanden hebben wrijving nodig voor grip. En als het zo glad is is dat er niet.
In sneeuw is het wel een wereld van verschil, heb dat jaren geleden zelf getest zeg maar ;) :biggrin2: Dus echt wel aan te raden met sneeuw.
koekje schreef:Wordt het hier trouwens ook zulk slecht weer? Zoja, dan mag ik nog wel een keer naar de winkel. Het is echt mijn worst nightmare; ingesneeuwd zitten en dat we dan niets te eten meer hebben.
*gaathamsteren*
Afbeelding
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ronald schreef:Tja... en de klanten zouden dan geen begrip op kunnen brengen dat er door ijzel op de weg even niet iemand zomaar aanwezig is?
Haha, onze klanten niet echt, die menen serieus dat ze koning wippetie zijn omdat ze een OH contract hebben.
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

tt-tjes schreef:Haha, onze klanten niet echt, die menen serieus dat ze koning wippetie zijn omdat ze een OH contract hebben.
Tja... dan heb je een uitdaging. Misschien bij een volgende contractverlenging maar eens kijken of er niet een ontsnappingsclausule ingebouwd kan worden ::)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

tt-tjes schreef:Haha, onze klanten niet echt, die menen serieus dat ze koning wippetie zijn omdat ze een OH contract hebben.
Waar woon jij? Was er vandaag bij jou ook ijzel?

Je wordt er mee doodgegooid in de media, maar zo was het hier vanmorgen:

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... at___.html

Hoe moet je dan naar je werk toe?

Mijn auto zit overigens ook compleet dichtgevroren. De buurman is hier vanmiddag een uur bezig geweest om zijn auto open te krijgen. En dan trek je nog bijna de rubbers kapot. Als ik morgen naar mijn werk ga, dan ga ik lopend en op zijn vroegst als het licht is. Maar dat is natuurlijk niet te doen als je verder weg woont.

Er waren ook geen rechtszaken hier in Leeuwarden las ik net. Dat lijkt me nou ook echt iets wat je niet zomaar annuleert.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Dat wilde ik al zeggen, als je het wil wagen om te gaan rijden is het een uitdaging om uberhaupt je auto in te komen. Gisteren kreeg ik 1 kant nog open, was voldoende natuurlijk. Die kant ging vandaag ook wel open, maar als alles ijs is kom je niet eens van je landje af.

Wat hier vandaag loos was, valt gewoon onder de noemer "overmacht". Daar kun je je op voorbereiden, maar er blijven toch altijd zaken onder het onmogelijke c.q onverantwoorde vallen.

Hier zijn vandaag de pakketten niet weggegaan, zullen wat klanten van balen, maar ik ga echt mijn auto niet aan gort rijden om toch maar te trachten bij de post te komen, om er daar achter te komen dat de pakketten daar door de post niet opgehaald worden...omdat het onverantwoord is. Gelijk hebben ze.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Tja, dan zou bedrijf moeten zorgen dat mensen vanuit huis kunnen werken (onderdeel van continuiteitsplan).
Vind deze weersomstandigheden toch wel vorm van overmacht hoor.......

Plaats reactie