wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Inge en Bono schreef:Ik heb vrij lang haar; tot over mijn schouders, en merk dat, sinds ik haarzeep gebruik, mijn haarpunten niet/nauwelijks meer gespleten zijn. En ik ben een ramp als het gaat om naar de kapper te gaan
maar weer eens een afspraak maken; is alweer een jaar geleden ::)
Nou ik heb vooral heel dun en weinig haar. Als het kort is (tot net boven mijn schouders) dan lijkt het nog wat omdat er dan krul in zitten, maar die zakken uit als het langer is... nou ja, afknippen kan altijd weer, dus ik ga het zien.

En hier een vriendin die kapster is, dus dat is nooit zo lastig afspreken. Naar een kapper toe gaan vind ik ook verschrikkelijk.
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Ik ben vrij snel na mijn laatste post erover gestopt met Louland haarzeep. Ik vond de azijn echt smerig, voelde me ook totaal niet schoon na het douchen, jakkes. Ik maak nu eerst mijn vloeibare shampoos op en dan wil ik het nog wel een keer proberen. Of ik wil Grandpa's Pine Tar shampoo proberen maar ik heb geen hoofdhuidproblemen. :P

Afbeelding
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Oh ik gebruik ook geen azijn. Vond dat ook smerig en eigenlijk ook niet nodig. Mijn haar werd daar ook heel droog door.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

;D
Oo crisis is bij mij al ruim 1,5 jaar geleden dat ik naar een kapper ben geweest zniet nog langer. Erg he? :-[

Sinds kort gebruik ik die olijfoerzeep van aleppo voor mijn handen. En als resultaat geen velletjes meer. Ben het ook voor mijn haar gaan gebruiken, aangezien ik ook veel jeuk krijg van alle soorten schampoos. En dan weer heel snel vet haar. Ik heb ook nog eens heel dun haar. Nou met de zeep dus een stuk dikker, minder hangerig, wel minder soft als met schampoo (maar misschien is dat wel onnatuurlijk) En minder snel vet, en oja geen jeuk :)
Alleen die azijn dat stinkt wel ff en koud, maar ik hoef maar heel weinig te gebruiken, mijn haar is ook veel kambaarder
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Ik heb eerst die van de Lush gehad, die voldeed op zich wel, maar echt fijn ook niet. Die van de werfzeep was in het begin wel fijn, maar toen ik daar aan gewend was, schuimde hij niet zo lekker. Ik heb nu probeersetjes van de louland, die zijn echt geweldig!
Maar wat me in september opviel: Geen gespleten haarpunten :o Ik heb dit jaar de kapper eens over geslagen, volgend jaar weer een kans ;)
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Nog steeds en tot volle tevredenheid. Spoel niet na met azijn....... Gebruik meestal een Hennavariant van Louland. Heb ook zeep van Savion, maar merk daar niet veel verschil in. Louland heeft een groter assortiment met Henna..... maar k heb zoveel probeerstukjes dat ik voorlopig nog wel vooruit kan. Heb nu haren waarbij je niet ziet dat ik een dag overgeslagen heb met wassen......... met shampoo liep ik dan echt voor gek........

Even mijn blik erbij gepakt, met stip op 1: Chestnut Henna, daarna Auburn Henna. Heb nog een stukje thermalwasser (vind er niet veel geur aan zitten), 2-in-1 zeep, ook van Savion, gebruik alleen om mijn haren ermee te wassen, Aloë Vera (ruikt wel erg lekker ;) ), van Louland nog cafe moreno en Rosemary Lavender (de laatste vind ik niet zo echt naar Lavendel ruiken............

Voor Rakker heb ik de zeep voor een gevoelige huid (Honey & Oats). Hij houdt er een mooie vacht mee, gebruik het alleen als het eht nodig is dat hij onder de douche moet. Voor Laddy heb ik een andere variant (Creamy Coconut Milk), maar die hoeft eigenlijk nooit onder de douche. Zie dat ze nu een 3e variant hebben: Cedarwood Lavender. Die was er toen niet.

Voor mij geen shampoo meer. De kapper ziet ook verschil, meer krul en het blijft langer in model.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ik gebruik nu ik denk meer dan een half jaar haarzeep van Louland Chamomille Citrus en ik merk dat mijn korte haar meer volume heeft en minder slap is.
Ik was mijn haar iedere dag, maar om de dag kan nu ook en dan heb ik nog steeds volume :cool:
Naspoelen heb ik een tijdje gedaan met appelazijn en met natuurazijn, maar dat doe ik al maanden niet meer.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Jahoor, ik gebruik nog steeds de zepen van Werfzeep en Louland. Ik was mijn haar met zowel de "echte" shampoozeep als met de "lichaamzeep" De ene werkt wat beter dan de ander maar ik ben er zeer tevreden over. Ook de douchegel enzo is hier de deur uit, gebruik alleen nog maar zeepjes. Ook bij de kraan ligt een stuk zeep om de handen mee te wassen.
Ik spoel mijn haar niet meer na met azijn, zoveel verschil maakte dat niet en ik vond de azijngeur zo jammer.... net lekker geurend zeepje gebruikt en dan rook je na het azijn alleen nog maar dat. ;)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik doe ook best lang met die louland zeep. Begin september besteld, en nu voor de helft op. Ik had het grote blok in tweeën gesneden, dus nu net aan de tweede helft begonnen. Best goedkoop zo :P
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Ik heb een klacht:

Vorig jaar na de zomer begonnen met haarzeep, alleen maar voordelen. In september de kapper overgeslagen, verder alles prima. Alleen, nu is het weer zomer, en zit ik echt met heel vet haar.... Normaal was ik het niet in de zomer, ik zwem elke dag, zo niet dan om de dag, spoel het na het zwemmen meteen uit. Maar ik vind het er echt niet uit zien, ik heb de hele tijd het gevoel dat ik mijn haar vaker moet wassen.. Normaal doe ik dat zo'n 1 á 2 keer per week, maar dan zwem ik nooit.

Iemand enig idee? Toch elke week weer wassen ondanks dat ik zoveel zwem?
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

ik weet het niet, hier wordt nog tot volle tevredenheid haarzeep gebruikt. Pas een keer met gewone shampoo, vreselijk wat een haren, zo fijn en dun........
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Moet nieuwe zeep bestellen, weet ik niet meer welke lavendel ik nu het lekkerst vind :-X Rosemary Lavender of Lavender Spice......... Ben ook zo'n oen op dat gebied, opschrijven is ook zooooooooooooooooooo moeilijk :P
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Kan je niet in de bestelhistorie zien wat je vorige keer hebt besteld Dian?
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Zeker de rosemary lavender
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Fenixjuh schreef:Ik heb een klacht:

Vorig jaar na de zomer begonnen met haarzeep, alleen maar voordelen. In september de kapper overgeslagen, verder alles prima. Alleen, nu is het weer zomer, en zit ik echt met heel vet haar.... Normaal was ik het niet in de zomer, ik zwem elke dag, zo niet dan om de dag, spoel het na het zwemmen meteen uit. Maar ik vind het er echt niet uit zien, ik heb de hele tijd het gevoel dat ik mijn haar vaker moet wassen.. Normaal doe ik dat zo'n 1 á 2 keer per week, maar dan zwem ik nooit.

Iemand enig idee? Toch elke week weer wassen ondanks dat ik zoveel zwem?
Tja, als het er niet uit ziet dan zou ik toch maar weer gaan wassen denk ik. Vreemd dat het andere jaren wel ging. Is er verder niets veranderd? Niet ziek geweest ofzo?

Plaats reactie