Longproblemen met Linga / Franse hartworm besmetting / Eindelijk vrij van Franse Hartworm

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Longproblemen met Linga

Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Lizzy schreef:Ik wilde net gaan schrijven: Advocate. Daar gaat alles van dood. Op termijn misschien ook wel je hond..... Rolf Nijsse vond dat alleen zinvol zou Linga in 2016 nogmaals besmet raken.
Enorm begrijpelijk gevoel, de wens preventief te gaan behandelen, want dit wil je gewoon nooit opnieuw mee maken! Letterlijk doodsangst.
Maar érg eens met Rolf, nog los van de nadelen van al die 'preventie' voor de hond aan wie je het toe dient: onze toekomstige honden zijn er bij gebaat dat wormen bestreden kunnen blijven worden, dus we moeten resistentie tegen deze middelen serieus voorkomen!
P.s. Wat ontzettend leuk dat je bij hem terecht kon met vragen, voor advies! Topper :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Eerste mestonderzoek uitslag Bisq, Frou en Fritz is binnen: alle 3 negatief. Op naar het volgende mestmonster.
Syrae
3-sterren
3-sterren

Bericht door Syrae »

wat ik me nou afvraag, zou dagelijks diatomeenaarde niet ook helpen?

De hond eet larven, die in z'n darmen door de bloedvaten op zoek gaan naar de longen om eitjes te leggen welke uitkomen, opgehoest worden en in de darmen begint de infectie opnieuw.

Als je dus dagelijk diatomeenaarde door het voer doet verbreek je toch de schakel van herbesmetting in de darmen?

Verder nog heel veel sterkte met Linga Lizzy, hopelijk blijft het zo goed gaan.
Laatst gewijzigd door Syrae op wo 06 jan 2016, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Lizzy schreef:Eerste mestonderzoek uitslag Bisq, Frou en Fritz is binnen: alle 3 negatief. Op naar het volgende mestmonster.
Joehoe! Da's alvast iets!
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Lizzy schreef:Eerste mestonderzoek uitslag Bisq, Frou en Fritz is binnen: alle 3 negatief. Op naar het volgende mestmonster.
YES!!!! :circle:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Syrae schreef:wat ik me nou afvraag, zou dagelijks diatomeenaarde niet ook helpen?

De hond eet larven, die in z'n darmen door de bloedvaten op zoek gaan naar de longen om eitjes te leggen welke uitkomen, opgehoest worden en in de darmen begint de infectie opnieuw.

Als je dus dagelijk diatomeenaarde door het voer doet verbreek je toch de schakel van herbesmetting in de darmen?

Verder nog heel veel sterkte met Linga Lizzy, hopelijk blijft het zo goed gaan.
Volgens mij niet. Wat zou diatomeenaarde moeten doen? De larf doden?
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Superfijn O0
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Dit is alweer heel fijn. :-*
Syrae
3-sterren
3-sterren

Bericht door Syrae »

Lizzy schreef:Volgens mij niet. Wat zou diatomeenaarde moeten doen? De larf doden?

Wat ik begrijp van diatomeenaarde gebruiken als ontwormingsmiddel Is dat het de larfjes en de volwassen wormen dood, eitjes en de tussenfase hebben een te harde schaal.

Maar goed, het Is een idee, zeker geen met feiten onderbouwde bevinding.

Ik zit nog een beetje te zoeken naar hoe om te gaan met Bolke en kinderen en wormenbesmettingen en ontwormen, vandaar het meelezen en inlezen overal ;)
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Syrae schreef:Wat ik begrijp van diatomeenaarde gebruiken als ontwormingsmiddel Is dat het de larfjes en de volwassen wormen dood, eitjes en de tussenfase hebben een te harde schaal.

Ik zit nog een beetje te zoeken naar hoe om te gaan met Bolke en kinderen en wormenbesmettingen en ontwormen, vandaar het meelezen en inlezen overal ;)
Ik ben het met je eens! Geloof er echt in al kan ik het niet wetenschappelijk onderbouwen.
sella

Bericht door sella »

Zo fijn dat de andere boenders schoon testen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Syrae schreef:Wat ik begrijp van diatomeenaarde gebruiken als ontwormingsmiddel Is dat het de larfjes en de volwassen wormen dood, eitjes en de tussenfase hebben een te harde schaal.

Het kan geen kwaad om het te geven natuurlijk, maar eerlijk gezegd geloof ik niet zo dat dit spul Franse hartworm larfjes doodt. Mijn "vriend" Shawn (hij is holistisch DA) houdt ook een slag om de arm:

Q. I’m a health fanatic for both myself and my 2-year-old service dog Larkin. I feed him organic dog food and make his treats. I also use diatomaceous earth (human food grade) for internal parasites, and sprinkle it on his coat for fleas and ticks. It works well. I don’t want to give him regular heartworm medicine, as I lost my Boxer from heart issues complicated by heartworm medications. I would like to know if there is a natural alternative.

A. Yours is a question I am commonly asked, as many holistic pet owners prefer not to use any chemicals in or on their pets. While I appreciate your concern, it is important to prevent diseases such as heartworm disease, which afflicts many dogs around the country and is easily prevented.

In doing research for my book, the “Natural Health Bible for Dogs & Cats,” I couldn’t find any natural therapies consistently proven to safely prevent or treat heartworm infection in pets.

Diatomaceous earth can assist in controlling internal parasites, and may also help with fleas and ticks and possibly mosquitoes, which theoretically might reduce the chances of your pet contracting a heartworm infection. However, I would not rely upon it to be 100 percent effective in preventing parasite problems in your dog.

At this time, my best recommendation is for you to use an oral monthly conventional heartworm preventive medication. I do not recommend routinely using the oral or topical conventional chemical flea and tick control products, however. Most pets do not need them throughout the year, there are many natural ways to help control fleas and ticks, and these chemicals tend to persist in pets and in the environment for some time.

Fortunately, the oral heartworm medications only last in your dog’s body for a few days. Due to their monthly dosing schedule, they provide year-round heartworm prevention when given at the correct dosage on a regular basis. Additionally, there is little medication in each flavored tablet.

Until a proven and safe natural prevention becomes available, I highly recommend using the conventional oral monthly heartworm preventives prescribed by your dog’s veterinarian. If you’re lucky enough to live in an area of the country where year-round prevention is not needed, only use the medication for a few months each year, further reducing your dog’s exposure to the medication.

Shawn Messonnier, DVM, is the author of the “Natural Health Bible for Dogs & Cats” (Three Rivers Press, 2001). He also hosts a weekly satellite radio show called Dr. Shawn, The Natural Vet on Martha Stewart Living Radio.
Syrae
3-sterren
3-sterren

Bericht door Syrae »

pff blijft lastig dus...

Van de zomer gaan we ook een paar X naar zuid Frankrijk, dat weegt ook zwaar mee in mijn zorgen over wormen e.d.

Ik blijf lezen en denken ;)

Jij nog heel veel succes met het staartje van de behandeling en Linga heel veel gezondheid gewenst.
sella

Bericht door sella »

Ik ga ook maar een keer de ontlasting van de heren laten onderzoeken.
Tijdens het synchroon plassen likten ze beiden aan grasblaadjes. Nu is buffel zijn rare kuch wel weg na 3 weken ab.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Dus iedere maand een pil - maar welke? Milbemax? Of zijn er nog andere pillen die je maandelijks kunt geven zonder dat het heel erg is voor je honds gezondheid?

Plaats reactie