Tante en mazzel gaan waarschijnlijk verhuizen naar deventer!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Mazzel is hier nog een paar vraagjes

Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Hij was zo blij toen we in Heerlen binnenkwamen! Hij is doof zeggen ze, maar hij leek ons te horen en kwam direct om te knuffelen en ging zelfs met een pen op de grond spelen!
Arm beesie :'( zo eenzaam geweest, pfffff :'(
Maar het gaat goed komem! Zeker weten!
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Heerlijk voor Mazzel dat hij nu bij jullie is. Hij zal waarschijnlijk snel opknappen.
Ook van stress wordt een vacht plukkerig. Hier moet oudje Nymphea idd ook geborsteld worden en af en toe moeten ogen en bek schoon gemaakt worden met een doekje. Ze verzorgt zich toch minder en krijgt met haar ondervacht klitten.
Oja, ook hou ik haar nagels vaker bij. Ze gebruikt de krabpaal wel, maar een paar nagels groeien tegenwoordig wat krommer.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Nagels zijn idd ook te lang,ik hoorde hem lopen op het laminaat! Gaan we opzoek naar de nagelschaar van Radja.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Wat zal hij blij zijn met het menselijke contact! Heerlijk dat hij weer een normaal kattenleven kan leiden, en een geruststelling voor alle betrokkenen dat het nu goed met hem gaat. Ik hoop dat je tante daardoor de kracht krijgt om weer helemaal de oude worden! :-*
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Mijn tante was super blij dat ik een foto liet zien,want ze was bang dat Mazzel dood was en sprong bij wijze van spreken en gat in de lucht(zou niet goed voor haar nek zijn :biggrin2: )dat Mazzel vandaag mee naar Deventer ging!
Haar vriendin uit Miami belde net en die was net zo blij! Zij maakte zich ook heel veel zorgen om Mazzel! Zij komt in Mei naar Nederland,ook iets voor mijn tante om naar toe te leven :)
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Wat ontzettend fijn voor iedereen dat Mazzel bij jullie kan wonen tot er meer duidelijkheid is voor je tante :-* Echt een hele dikke vette pluim voor jou (en meneer) dat jullie hem opnemen, ik hoop dat het voor je tante de genezing versnelt! Ook een geruststelling dat het op de oormijten en de korstjes na goed met hem gaat en vooral geweldig dat hij de kipfilet en het gehakt lekker heeft opgegeten :)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Super dat Mazzel er is!
Als je maandag naar de dierenarts kunt gaan, dan zou ik daar die nagels ook laten doen. Zij hebben er handigheid in en kunnen je meteen laten zien hoe je dat handig doet. Is met een kat toch weer anders dan met een hond vind ik.
Dat verharen is vast stress, kammen vind ik zelf met katten prettiger dan borstelen. Kan gewoon met een fijnere hondenkam.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Borke schreef:Super dat Mazzel er is!
Als je maandag naar de dierenarts kunt gaan, dan zou ik daar die nagels ook laten doen. Zij hebben er handigheid in en kunnen je meteen laten zien hoe je dat handig doet. Is met een kat toch weer anders dan met een hond vind ik.
Dat verharen is vast stress, kammen vind ik zelf met katten prettiger dan borstelen. Kan gewoon met een fijnere hondenkam.

Ik denk dat je gelijk hebt en de nagels idd bij de dierenarts laten doen. Het is voor mij zeker 15 jaar geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan.

Hij is vannacht rustig geweest,heeft nog wat gegeten,had het laten staan en heeft een andere slaapplek gevonden. Hij is op de tafel voor het raam gesprongen om daar verder te pitten :D
Lil

Bericht door Lil »

Wat een geweldige berichten! :D :-*

Kattennagels knip ik met een mensenknippertje. De schaar van Jones gaat niet lukken in iedergeval haha. Maar laat dat inderdaad de da doen. Is voor hun een klusje van niets.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Overigens is het voor katten normaal om meerdere slaapplekken te hebben.
Soms een plek in een donker rustig verstopt hoekje, dat zie je vaak als ze ziek, doodmoe, heel bang of stervende zijn.
Maar ook plekjes met goed overzicht om lekker te doezelen en zo nu en dan de situatie een beetje in de gaten te houden.

Vraag of de dierenarts je even laat zien hoe je die nagels knipt en je helpt om het daar zelf te doen.
Dan kan je het voortaan thui ook, wij deden het maandelijks bij onze katten en het is niet moeilijk.

Vraag ook meteen uitleg hoe je een kat kan pillen, dat is ook niet moeilijk, maar net even een weetje.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mmmmm Mazzel loopt niet best,zowel binnen als buiten zwabbert hij! Zijn huid schilfert en we vinden hem flauwtjes kijken :-\ Hij vindt het tuigje niet erg :)

Zijn nagels zijn super lang,op bed blijft hij zowel voorpootjes als achterpootjes overal aan haken :-[

Hij heeft wel weer gegeten en ook gespeeld,maar alles van korte duur,lijkt wel 'uitgeput'!

Dierarts bezoek echt nodig,hij heeft vreselijk last van zijn oortjes,arm ding! Laat in ieder geval ook bloedtrekken,want eerlijk,ik vrees het ergste! Maar.....
Zou het aan de oren en nagels kunnen liggen?
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Ik ga voor hem duimen :duimen:
Maar idd kan hij best in slechte conditie zijn door last van oren. Weet niet of katten ook door oorontstekingen evenwichtsproblemen kunnen krijgen?En mogelijk met zijn nagels en in eenzaamheid heeft hij misschien te weinig beweging gehad. Ik hoop dat het bijtrekt nu hij weer in een sociale omgeving zit.
Ik weet wel dat Nymphea afgelopen jaar na haar herseninfarct heel wankel liep, maar zelf steeds meer ging oefenen en uiteindelijk weer redelijk normaal is gaan lopen. Ze is beperkt mobiel maar loopt nu wel door het hele huis en met mooi weer ook een klein rondje door de tuin. Ze liet zich echt motiveren door gezelschap: liep/wankelde mee naar de keuken, of naar de zithoek als we daar zaten.
Mogelijk dat Mazzel ook opfleurt als hij weer aanspraak heeft.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Och gos, wat een moppie! Zou het zwabberen van het tuigje kunnen komen? Hij is dat niet gewend natuurlijk, en ook al vindt hij het niet erg, dan nog kan het zijn lopen beïnvloeden. Maar goed, als de rest van zijn gesteldheid ook niet optimaal is, kan de oorzaak ook daarin liggen natuurlijk. En ik kan me voorstellen dat lopen met lange nagels ook niet makkelijk is voor een kat.
Het komt vast wel goed met 'm, maar hij heeft natuurlijk het een en ander achter de kiezen de laatste tijd qua veranderingen, dus zijn weerstand zal ook niet 100% zijn. Morgen maar naar de da, wat tests doen, en dan kijken wat er gedaan moet en kan worden.
Hij heeft echt wel Mazzel hoor, dat hij bij jullie is beland! In een studentenflat zou hij in deze toestand waarschijnlijk niet goed tot zijn recht komen nu.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Dat zeiden wij ook net tegen elkaar,dat het maar goed is dat Mazzel niet naar Utrecht gaat,want zo zouden we hem daar niet hebben kunnen achterlaten :-[ ! Morgen maar eerst kijken of ik bij de DA terecht kan.

Nee aan het tuigje ligt het niet,manlief zag hem gisteren in Heerlen ook zo lopen en net toen hij weer werd teruggebracht ook.

Maar hij is zo lief,zo'n knuffel :D wilt graag opschoot en spint zich een ongeluk(op de goede manier,niet omdat hij pijn heeft,denk ik)
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Positief dat hij zich al zo goed voelt bij jullie. Gelukkig zijn jullie oplettend, want het klinkt inderdaad alsof er wel wat meer scheelt dan enkel oormijt (vlooien zouden mij ook niet verbazen gezien de korstjes in zijn nek) en een uitgebreid bloedonderzoek lijkt me wel op zijn plaats. Ik duim dat er niets ernstig uitkomt.

Plaats reactie