Tante en mazzel gaan waarschijnlijk verhuizen naar deventer!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Mazzel is hier nog een paar vraagjes

Lil

Bericht door Lil »

Metacam MOET met voer! Anders kun je heftige maagklachten krijgen. Hoeft niet veel maar wel een hapje. Je vindt vast iets wat hij mega lekker vindt en opeet. Met spuitje in mond is zo'n gehannis maakt meer kapot dan je lief is
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Aaaaah Kim wat lief van jou :-*

Maar manlief gaat het smorgens voordat hij weggaat doen en dan doen we het savonds samen. Nu is het nog wat lastig,omdat zijn oortjes heel gevoelig zijn,maar hoop dat het na een paar dagen makkelijker wordt! Want verder laat hij zich zo goed helpen,dat zei de DA ook nog,heel rustig liet hij zijn nagels knippen,de schat!
Lil

Bericht door Lil »

Ik ben al 34 jaar alleen en heb al 20 jaar katten dus hier komt de truc:

Wikkel kat in groot badlaken. Als je rechteroor wilt doen dan zet je ingewikkeld kat links van je lichaam en rechts tegen hoek van de bank/stoel/muur als maar klem staat... Je linker hand rechts voor borst langs om kat vast te houden en houdt dan tevens oor vast. Rechter hand doet zalf in oor. Linker oor is kat omdraaien of rechts van je neerzetten en alles gespiegeld doen. Dat vind ik gemakkelijker want als ik kat niet voor borst langs vasthoudt dan springen ze uit de handdoek weg.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Lil schreef:Metacam MOET met voer! Anders kun je heftige maagklachten krijgen. Hoeft niet veel maar wel een hapje. Je vindt vast iets wat hij mega lekker vindt en opeet. Met spuitje in mond is zo'n gehannis maakt meer kapot dan je lief is

Oke goed dat je het zegt Lil! Dan maak ik wel een blikje voer open met een eetlepeltje voer en meng het daar doorheen. Thnx
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Lil schreef:Ik ben al 34 jaar alleen en heb al 20 jaar katten dus hier komt de truc:

Wikkel kat in groot badlaken. Als je rechteroor wilt doen dan zet je ingewikkeld kat links van je lichaam en rechts tegen hoek van de bank/stoel/muur als maar klem staat... Je linker hand rechts voor borst langs om kat vast te houden en houdt dan tevens oor vast. Rechter hand doet zalf in oor. Linker oor is kat omdraaien of rechts van je neerzetten en alles gespiegeld doen. Dat vind ik gemakkelijker want als ik kat niet voor borst langs vasthoudt dan springen ze uit de handdoek weg.

Zo gaat mijn man het doen morgenvroeg! :-*
Lil

Bericht door Lil »

Radja schreef:Oke goed dat je het zegt Lil! Dan maak ik wel een blikje voer open met een eetlepeltje voer en meng het daar doorheen. Thnx
Ja zo lukte het hier met ze allemaal. Kocht dan stinkzooi (blik) of paté werkte altijd. Alleen soms uitzoeken wat ze lekker vinden. Als het hapje met metacam op is keek ik of ze voer wilden. Vaak wel, eetlust was dan opgewekt haha.
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Ik woon in Deventer, 's ochtends kan ik niets voor je betekenen maar als je niet al te vast zit aan tijdstippen in de middag of eind van de ochtend, kan en wil ik je wel helpen!
Super wat je doet :-*

Edit: niet goed gelezen: moet 2 x daags en is met behulp van je man al opgelost... Als ik ergens moet invallen hoor ik het wel!
Laatst gewijzigd door millyckk op ma 11 jan 2016, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Lil

Bericht door Lil »

Heb ik dat ook weer eens getraind zonder dat er wat loos is. Ze heeft koekjes gescoord en is dus happy. ;) En je ziet hand vrij om foto te maken.
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Scooby vindt Metacam ook heerlijk. Ik doe het normaal over z'n kvv, dus dat eet ie dan mee op. Als ie een kippenrug heeft ofzo, dan komt hij zodra hij de spuit ziet al aangetrippeld. Hou het spuitje voor, hij doet de bek los en kan het zo achterin de bek leegdrukken. Meeste katten vinden het heerlijk.

En oren/ogen verzorgen laten ze gewoon toe. Zet ze op schoot, tegen me aan, hou met links de kop vast en met rechts doe ik wat ik doen moet. Niet te benauwd over doen, gewoon doen. Met wassen moet ik met name Scooby echt wel met links in de nek vasthouden en met rechts wassen, maar Liza vind alles best en klaagt vooral heel zielig.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

millyckk schreef:Ik woon in Deventer, 's ochtends kan ik niets voor je betekenen maar als je niet al te vast zit aan tijdstippen in de middag of eind van de ochtend, kan en wil ik je wel helpen!
Super wat je doet :-*

Edit: niet goed gelezen: moet 2 x daags en is met behulp van je man al opgelost... Als ik ergens moet invallen hoor ik het wel!

Dank je,mocht het nodig zijn dan maak ik er graag gebruik van :-*

Lil,top idee werkt perfect!

Mijn man had zich vanmorgen verslapen dus had geen tijd! ;D (ipv half 6 weg,kwam hij kwart voor 7 uit bed ::)) Heb Mazzel in de handdoek gewikkeld bij me opschoot gelegd en hij liet zich zo goed behandelen :D ,misschien dat zijn oren al minder pijn doen!

God wat is dat beesie op geknapt!
Lil

Bericht door Lil »

Graag gedaan en fijn dat het goed ging. Ik heb vaak het idee dat de katten de handdoek best een veilig idee vinden. Anders ik wel: geen poten die mijn hand proberen weg te duwen.

Ps onze eerst kat had chronische oormijt en mij staat iets bij van dat er pijnstilling in die zalf zit.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Lil schreef:Graag gedaan en fijn dat het goed ging. Ik heb vaak het idee dat de katten de handdoek best een veilig idee vinden. Anders ik wel: geen poten die mijn hand proberen weg te duwen.

Ps onze eerst kat had chronische oormijt en mij staat iets bij van dat er pijnstilling in die zalf zit.
Klopt,prednisolon, miconazol,polymyxine B sulfaat.

Bloed was prima! Zat alleen verhoogde witte bloedcellen in,wat vrij logisch is aangezien er ontstekingen in zijn lichaam zit.
Volgende week laat ik dat restant kies weghalen en dan worden de oren ook goed bekeken en behandeld! Vplgens de DA kan Mazzel nog jaren mee! Al met al goed nieuws :D

Afbeelding
Hij wil naar de huiskamer :???:
Afbeelding
Maar dat kan niet,brommende boze CoCo ;D
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Radja schreef:
Hij wil naar de huiskamer :???:

Maar dat kan niet,brommende boze CoCo ;D
Zal ik even langskomen? Dan houdt die gekleurde kraai z'n mond wel. >:(

:P :biggrin2:
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Anne in Duitsland schreef:Zal ik even langskomen? Dan houdt die gekleurde kraai z'n mond wel. >:(

:P :biggrin2:
;D ;D ;D

Plaats reactie