Longproblemen met Linga / Franse hartworm besmetting / Eindelijk vrij van Franse Hartworm
Moderator: Lizzy
Re: Longproblemen met Linga
Weet je al iets meer?
We blijven nog maar even verder duimen!
We blijven nog maar even verder duimen!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Hè bah, dat soort dingen maakt je zo onzeker! Ik hoop dat het een laatste restjes wormen is dat ze aan het uitscheiden is, en dat ze straks weer gewoon lekker kan ronddenderen.
Hoop dat het inmiddels al weer wat beter gaat met Linga.
Wat naar zeg, kan me zo voorstellen dat dit hele lange weken zijn.
Hoe weet je zeker dat alle wormen weg zijn ? Door ontlastingsonderzoek?
Wat naar zeg, kan me zo voorstellen dat dit hele lange weken zijn.
Hoe weet je zeker dat alle wormen weg zijn ? Door ontlastingsonderzoek?
Vandaag hoest ze niet meer. Maar net wel met mijn DA gesproken. Hij vertelde dat het echt wel een etter is om uit te roeien.... Dus morgen krijgt ze de laatste pil en dan gaan we toch snel ontlasting opsturen om te kijken of de wormen echt dood zijn. Evt ook weer een rontgenfoto om te kijken hoe het er uit ziet. En hij eindige het gesprek met "we zullen ze dood krijgen!". Dood aan de wormen!
Gelukkig was vandaag ook de laatste ontlasting van Bisq en de smurfjes binnen en die is negatief. Dat is echt fijn om te weten.
Gelukkig was vandaag ook de laatste ontlasting van Bisq en de smurfjes binnen en die is negatief. Dat is echt fijn om te weten.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Wat een SCHAT van een da! Heerlijk, dat inlevingsvermogen!
En van harte met de wederom VRIJE uitslagen van Bisq & smurfjes
Daantje moest een uur na pil 4 braken, deed ze verder NOOIT.. Wat een timing
Op advies van Rolf heb ik haar toen voor alle zekerheid een 5e pil gegeven. Aargh, wat een zenuwe-situatie!
De diagnose werd gesteld op 24-06 (haar 1e verjaardag, over timing gesproken..) en de uitslag van de 1e Baermanntest ter controle van alle 3 ontving ik op 15 aug. (mijn verjaardag, noem het toeval
). Op 23 sept. én 24 sept. heb ik nogmaals monsters gestuurd van Daantjes ontlasting. Daarmee was ze definitief vrij: succesvol behandeld. Deze termijnen op advies van Rolf.
Ow zooooooo fijn om dit straks allemaal achter de rug te hebben!!! En echt hoor, je vertrouwen in dat ze dit niet volgende maand terug krijgt gaat herstellen (ik ga er althans vanuit dat je net als ik voor Jan met de korte achternaam de controle onderzoekjes blijkt te doen, want waarom zou Linga nou een verhoogd risico lopen? Dus ik heb al vast goede moed en jij krijgt dat straks ook weer
)
En van harte met de wederom VRIJE uitslagen van Bisq & smurfjes
Daantje moest een uur na pil 4 braken, deed ze verder NOOIT.. Wat een timing
De diagnose werd gesteld op 24-06 (haar 1e verjaardag, over timing gesproken..) en de uitslag van de 1e Baermanntest ter controle van alle 3 ontving ik op 15 aug. (mijn verjaardag, noem het toeval
Ow zooooooo fijn om dit straks allemaal achter de rug te hebben!!! En echt hoor, je vertrouwen in dat ze dit niet volgende maand terug krijgt gaat herstellen (ik ga er althans vanuit dat je net als ik voor Jan met de korte achternaam de controle onderzoekjes blijkt te doen, want waarom zou Linga nou een verhoogd risico lopen? Dus ik heb al vast goede moed en jij krijgt dat straks ook weer
Ja. Ik heb echt een geweldige DA!!!!Parelridder schreef:Wat een SCHAT van een da! Heerlijk, dat inlevingsvermogen!![]()
En van harte met de wederom VRIJE uitslagen van Bisq & smurfjes![]()
Daantje moest een uur na pil 4 braken, deed ze verder NOOIT.. Wat een timingOp advies van Rolf heb ik haar toen voor alle zekerheid een 5e pil gegeven. Aargh, wat een zenuwe-situatie!
De diagnose werd gesteld op 24-06 (haar 1e verjaardag, over timing gesproken..) en de uitslag van de 1e Baermanntest ter controle van alle 3 ontving ik op 15 aug. (mijn verjaardag, noem het toeval). Op 23 sept. én 24 sept. heb ik nogmaals monsters gestuurd van Daantjes ontlasting. Daarmee was ze definitief vrij: succesvol behandeld. Deze termijnen op advies van Rolf.
Ow zooooooo fijn om dit straks allemaal achter de rug te hebben!!! En echt hoor, je vertrouwen in dat ze dit niet volgende maand terug krijgt gaat herstellen (ik ga er althans vanuit dat je net als ik voor Jan met de korte achternaam de controle onderzoekjes blijkt te doen, want waarom zou Linga nou een verhoogd risico lopen? Dus ik heb al vast goede moed en jij krijgt dat straks ook weer)
Ohww, fijn hee, dat de smurfjes en hun mam vrij zijn?!? Echt een opluchting! Over 3 maanden weer.
Bedankt voor het doorgeven van de termijnen. Dus in feite moet ik gewoon pas over 2 maanden laten testen.... Dat kan ik ook doen natuurlijk. Ik heb gisterenavond wel poep geprepareerd om zelf te bestuderen vandaag.
Ik heb geen idee of Linga een verhoogd risico loopt. Ik denk dat het komende jaar dat uit moet wijzen. Aan de andere kant: ik loop al 10,5 jaar in dat bos en dit is de eerste keer dat zij een besmetting heeft opgelopen. Maar goed, ik weet natuurlijk ook niet of het aantal besmette slakken de laatste zeg 2 jaar daar enorm is toegenomen....?!
Nou ja, gewoon blijven testen en kijken wat het wordt.
nr4 vandaag? Succes
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Ja, kort na de behandeling was maar 1 keertje, maar 2 mnd. na afronding, oftwel 3 mdn na aanvang behandeling, hebben we de serieuze check gehad.Lizzy schreef:Bedankt voor het doorgeven van de termijnen. Dus in feite moet ik gewoon pas over 2 maanden laten testen.... Dat kan ik ook doen natuurlijk. Ik heb gisterenavond wel poep geprepareerd om zelf te bestuderen vandaag.
Ik heb geen idee of Linga een verhoogd risico loopt. Ik denk dat het komende jaar dat uit moet wijzen. Aan de andere kant: ik loop al 10,5 jaar in dat bos en dit is de eerste keer dat zij een besmetting heeft opgelopen. Maar goed, ik weet natuurlijk ook niet of het aantal besmette slakken de laatste zeg 2 jaar daar enorm is toegenomen....?!
Verhoogd risico kan idd het gebied zijn (maar dan zou je dierenarts dat opgemerkt hebben) maar vooral ook het gedrag (enorm bos-bunkeren) en de weerstand (maar er zijn geen andere aanwijzingen voor en plotseling chronisch afgenomen weerstand). Daarom verwacht (en HOOP) ik dat het net als bij Daantje een eenmalige vervelende samenloop is van toevallig het verkeerde snaaien, terwijl ze net een wat minder weerstand had (hebben we allemaal wel eens).
'k Hoop dat je een fijne poepstaarsessie hebt straks
Edit: raar typfoutje gecorrigeerd
Laatst gewijzigd door Parelridder op di 12 jan 2016, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet meer wie het aanslingerde in dit topic maar iemand schreef dat diatomeeënaarde misschien iets is preventief tegen deze Franse hartworm. En ik heb daar over na lopen denken maar ik kom toch tot de conclusie dat het waarschijnlijk niet gaat werken. De reden waarom is: de hond eet een besmette slak. Slak draagt larfjes bij zich. Die larfjes komen in het maagdarmkanaal van de hond en penetreren daar de darmwand en vinden zich een weg naar de rechter hartkamer. Daar ontwikkelen de larfjes zich tot wormen. Kortom, een hele andere levenscyclus waarbij niet alleen het spijsverteringssysteem betrokken is. Zelfs nauwelijks betrokken is.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
bericht per abuis geplaatst
dat wad ik en dank voor je gedachten erover
Heel veel succes met de laatste pil!
Yep. Dank jeinni schreef:nr4 vandaag? Succes
Ah! Ik heb wel terug zitten bladeren maar kon het zo gauw niet vinden. Ik vond wel dit: http://wolfcreekranch1.tripod.com/heartworm.html. Ik weet niet maar misschien dat dit wel de moeite waard is om verder te bestuderen...?Syrae schreef:dat wad ik en dank voor je gedachten erover![]()
Dank je
Wacht even hoor, want ik zie in je vorige berichtje niet dat je snel na de kuur een mestonderzoek heb laten doen...? (zit ik niet goed op te letten?).Parelridder schreef:Ja, kort na de behandeling was maar 1 keertje, maar 2 mnd. na afronding, oftwel 3 mdn na aanvang behandeling, hebben we de serieuze check gehad.
Verhoogd risico kan idd het gebied zijn (maar dan zou je dierenarts dat opgemerkt hebben) maar vooral ook het gedrag (enorm bos-bunkeren) en de weerstand (maar er zijn geen andere aanwijzingen voor en plotseling chronisch afgenomen weerstand). Daarom verwacht (en HOOP) ik dat het net als bij Daantje een eenmalige vervelende samenloop is van toevallig het verkeerde snaaien, terwijl ze net een wat minder weerstand had (hebben we allemaal wel eens).
'k Hoop dat je een fijne poepstaarsessie hebt straks![]()
Edit: raar typfoutje gecorrigeerd
Wij waren inderdaad ook van plan om 2 maanden na de laatste pil/3 maanden na aanvang kuur een uitgebreid mestonderzoek te laten doen (3 dagen mest opsturen - apart van elkaar).
Zo ver ik begreep was Linga zijn eerste geval. Maar ik weet niet of je daar iets uit op kunt maken want de meeste van zijn patienten worden preventief ontwormt met Milbemax. En ja, wie weet houden ze een besmetting daarmee een soort van in de tang...? Heb jij bij Daantje terug kunnen redeneren, of er een moment van verminderde weerstand is geweest of iets?
Hahaha, ja en bedankt he
Ze hebben wel weer een link door naar een natuurlijke manier van bestrijden van hartvorm, maar volgens mij hebben ze in de VS vooral last van de hartworm die via muggen word overgebracht?Lizzy schreef:Ah! Ik heb wel terug zitten bladeren maar kon het zo gauw niet vinden. Ik vond wel dit: http://wolfcreekranch1.tripod.com/heartworm.html. Ik weet niet maar misschien dat dit wel de moeite waard is om verder te bestuderen...?
Dank je
Op de site van hartwormfree staat wel weer een interessant stuk over de wolbachia bacterie die een belangrijke rol schijnt te spelen in de voortplanting van Hartworm, misschien dat dat de hoofdreden Is waarom vooral honden met een lage weerstand vatbaar zijn voor deze nare beesten.