Chendo , foto pagina 47
Moderator: Lizzy
Re: Chendo wil niet meer eten, nieuwe bloedwaardes pagina 13.
Nog geen nieuws......ik kom straks nog 's langs. bij
Berre moest ik voor de uitslag van z'n darm-biopten 10 dagen wachten. Op de uitslag van de lever-biopten van mijn dochter moesten we ook 10 dagen wachten. Hopelijk gaat het bij jullie toch sneller.
Berre moest ik voor de uitslag van z'n darm-biopten 10 dagen wachten. Op de uitslag van de lever-biopten van mijn dochter moesten we ook 10 dagen wachten. Hopelijk gaat het bij jullie toch sneller.
Oh meis, ik lees het nu pas! Maar Chendo heeft het nemen van de biopten goed doorstaan? Ik hoop dat alles goed met hem is. Als ik dit zo lees ben ik toch heel blij dat je biopten heb laten nemen. Want als het goed is weet je zo meteen tenminste wat er echt aan de hand is met die lever!tt-tjes schreef:Vandaag zijn we bij Warmerdam geweest. Wat een fijne man. Chendo heeft een zeer uitgebreide echo gehad, van alle organen. Alles zag er goed uit, behalve zijn lever. Die was onregelmatig qua structuur en op een bepaalde plek had hij een andere vorm. Warmerdam heeft biopten genomen en daar hebben we als het goed is morgen de uitslag van.
Op de echo leek het een ontsteking, maar hij gaf ook aan dat het koperstapeling kan zijn.
We moeten nu eerst morgen afwachten.
Fingers crossed hier!
Er is dus helemaal niets uitgekomen. De biopten heeft hij goed doorstaan, maar het waren dunne naald biopten.Lizzy schreef:Oh meis, ik lees het nu pas! Maar Chendo heeft het nemen van de biopten goed doorstaan? Ik hoop dat alles goed met hem is. Als ik dit zo lees ben ik toch heel blij dat je biopten heb laten nemen. Want als het goed is weet je zo meteen tenminste wat er echt aan de hand is met die lever!
Fingers crossed hier!
De Da in Eersel weerlegde dit door te zeggen dat bij 95% van deze biopten niets uitkomt en dat je dan echt een dikke naald biopt moet laten doen.
Warmerdam gaf aan dat zijn lever niet echt klein was. Hanneke weerlegde dat weer door te zeggen dat toen zij de eerste keer de echo nam hij nog geen prednison kreeg en zij de lever bijna niet kon vinden en dus de lever klein vond.
Verder was de lever wel heel onregelmatig van vorm en difuus onregelmatig van structuur.
Hanneke gaf aan dat ze echt denkt dat hij levercirosse heeft.
Ik ga straks Warmerdam bellen en om uitleg vragen en ook waarom hij niet gekozen heeft voor een dikke naald biopt.
Ik heb een recept gekregen voor ursochol, dat gaan we proberen.
Ik weet het echt niet meer wat ik moet doen.
Ik weet wel dat als ik mijn ventje zo zie dan heeft hij niet echt kwaliteit van leven. Hij gaat mee naar buiten, maar is snel moe. Als we thuis komen wil hij eten en als hij dat gehad heeft kruipt hij in zijn mand en slaapt. Balou probeert hem af en toe uit te dagen tot spel, maar daar komt geen reactie op, terwijl hij vroeger geen seconde zou twijfelen om er bovenop te duiken.
Chendo is Chendo niet meer. Was hij vroeger onze vrolijke clown die altijd wel iets aan het bedenken was om rottigheid uit te halen, altijd wel met zijn aapje of haaitje in de weer was of ergens op lag te kauwen.
Nu is het een dood vogeltje die zijn kroelmomenten komt halen bij mij op de bank, en daarna weer vertrekt naar zijn mand.
Dit is toch om helemaal niet goed van te worden
. Weer geen uitslag
En ik krijg hier een gevoel van 'gevalletje dierenartsen die niet met elkaar samenwerking om jou te helpen maar elkaar tegen werken'. Laat Hanneke en Ebert even fijn met elkaar bellen en goed overleg plegen samen zeg
. Ze plaatsen jou nu tussen hen in en daar hoor jij niet te staan.
En ik krijg hier een gevoel van 'gevalletje dierenartsen die niet met elkaar samenwerking om jou te helpen maar elkaar tegen werken'. Laat Hanneke en Ebert even fijn met elkaar bellen en goed overleg plegen samen zeg
Ik heb net gebeld naar Warmerdam, maar die kan ik blijkbaar alleen 's morgens tussen 8.30 en 9.00 bereiken. De assistente is net wel nog gaan vragen over de koperstapeling en dat is ook getest, maar dat is het duidelijk niet.
Morgenochtend hang ik als eerste in de telefoon om te overleggen met hem en te vragen wat zijn behandelplan dan zou zijn. Zijn assistente dacht dat dit ook wel goed zou zijn, gezien mijn verhaal.
Ik zal ook eens vragen of hij dan contact kan leggen met Hanneke (of andersom).
Hanneke bleef gisteren hameren op het dikke naald biopt (maar de geldkraan is bijna leeg), maar dat doet Warmerdam niet.
Morgenochtend hang ik als eerste in de telefoon om te overleggen met hem en te vragen wat zijn behandelplan dan zou zijn. Zijn assistente dacht dat dit ook wel goed zou zijn, gezien mijn verhaal.
Ik zal ook eens vragen of hij dan contact kan leggen met Hanneke (of andersom).
Hanneke bleef gisteren hameren op het dikke naald biopt (maar de geldkraan is bijna leeg), maar dat doet Warmerdam niet.
verdikke....geen resultaat......hopelijk komen zij onderling tot een werkende behandeling. Ik duim nog door. Hoe gaat het verder met Chendo? blijven z'n darmen nu wel rustig?
Wat me nu ook te binnen schiet..... mijn dochter moest aan de Ursofalk (bij haar is nooit een reden voor de afwijkende leverwaarden gevonden maar had ook geen problemen. De afwijking kwam uit een controle om te zien of ze voldoende antistoffen had tegen rubella end.) en kreeg toen als verwittiging dat ze diarree als bijwerking zou kunnen krijgen maar heeft geen problemen gehad. Ik weet niet of het bij dieren hetzelfde werkt maar misschien even navragen voor je begint met het medicijn.
Wat me nu ook te binnen schiet..... mijn dochter moest aan de Ursofalk (bij haar is nooit een reden voor de afwijkende leverwaarden gevonden maar had ook geen problemen. De afwijking kwam uit een controle om te zien of ze voldoende antistoffen had tegen rubella end.) en kreeg toen als verwittiging dat ze diarree als bijwerking zou kunnen krijgen maar heeft geen problemen gehad. Ik weet niet of het bij dieren hetzelfde werkt maar misschien even navragen voor je begint met het medicijn.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
wat ik nou nooit snap he..waarom niet gelijk met een dikke naald...ook mee gemaakt hoor en dan zeggen ze doodleuk 'tja dan moet t nog een x..
maar nou weet je nog niks...
arme chendo....zo zielig
arme chendo....zo zielig
Warmerdam doet geen dikke naaldbiopt. Bovendien moet dan eerst bliedstollingsonderzoek gedaan worden.
Hanneke zag zijn toekomst somber in. Ik heb wel aangegeven dat ik dit zo niet jaren door laat gaan. Hij moet wel kwaliteit van leven hebben.
Hanneke zag zijn toekomst somber in. Ik heb wel aangegeven dat ik dit zo niet jaren door laat gaan. Hij moet wel kwaliteit van leven hebben.
Omdat het risico van een dikke naald biopt veel groter is. En als jouw hond daar op de tafel dood ligt te gaan, had je gezegd "had nou maar een dunne naald biopt gedaan in de hoop dat we het toch hadden kunnen pakken, de oorzaak".me and my boys schreef:wat ik nou nooit snap he..waarom niet gelijk met een dikke naald...ook mee gemaakt hoor en dan zeggen ze doodleuk 'tja dan moet t nog een x..
arme chendo....zo zielig
-
Lil
Geen advies, maar ik wil je wel even wat:
sturen.
sturen.
Dank je wel. Ik zit er echt doorheen. Kan mijn tranen bijna niet binnen houden, puur uit machteloosheid en verdriet.
Ohww, ik kan het me zooo goed voorstellentt-tjes schreef:Dank je wel. Ik zit er echt doorheen. Kan mijn tranen bijna niet binnen houden, puur uit machteloosheid en verdriet.
Dikke knuffel!
Wat een enorme k*tsituatie zo zonder duidelijk behandelplan/oorzaak waardoor je ook geen idee hebt of en hoeveel beter je de situatie nog kan krijgen
Sterkte en wens je veel wijsheid toe!
Sterkte en wens je veel wijsheid toe!
-
hannabelgje
- 5-sterren

Pfff wat een ellende nog steeds. Geen wijze woorden maar alleen een dikke knuffel.
ahh nee carole! ik had zo gehoopt positieve berichten te lezen over Chendo