Wat zou je nou echt goed willen kunnen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Wat zou je nou echt goed willen kunnen?

Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Opdrukken.
Ben verder best sportief en zou er ook sterk genoeg voor moeten zijn. Maar op de een of andere manier lukt het me niet.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Kim_S schreef:Die houdt het ook gewoon minutenlang vol ::)
Rotkind :biggrin2:
Ik ook. Zegt dat iets over jou, of over mij? :P
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Paardrijden.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

lak hebben aan sommige mensen!
*loes*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *loes* »

Tekenen, schilderen, zoals een paar forum leden hier kunnen , zo mooi.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Schouders en rug trainen, zodat de verfoeilijke ribbel daar weggaat.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Koken? :biggrin2:

Nee, grapje.

Weet je, ik zou hier geen antwoord op weten. Ik ben van het soort "ach, ik probeer het gewoon en als het niet lukt, ook prima".
Lil

Bericht door Lil »

Waarom schrijven zoveel mensen dingen als zingen of piano spelen of iets anders in de muziek? Gewoon les nemen want iedereen kan het leren. Kwestie van oefenen, oefenen, oefenen, oefenen.... X 30 minuten per dag x tig jaar. Ik heb valse kraaien zien veranderen in mensen die een leuk klein concertje konden geven.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lil schreef:Waarom schrijven zoveel mensen dingen als zingen of piano spelen of iets anders in de muziek? Gewoon les nemen want iedereen kan het leren. Kwestie van oefenen, oefenen, oefenen, oefenen.... X 30 minuten per dag x tig jaar. Ik heb valse kraaien zien veranderen in mensen die een leuk klein concertje konden geven.
Nope, dat gaat echt niet lukken hoor. Ik blijf vals. Been there done that. Nou ja, als kind dan. Maar kinderen zingen vaak nog minder vals als volwassenen dus... verschrikkelijk vond ik het.

Wel klarinet gespeeld, daarvoor ff blokfluit, en ik had afgelopen week bijna een gitaar gekocht (ik dacht, als ik dan wil zingen speel ik ook gitaar dan hoor je het niet zo :biggrin2: )
Lil

Bericht door Lil »

eelke schreef:Nope, dat gaat echt niet lukken hoor. Ik blijf vals. Been there done that. Nou ja, als kind dan. Maar kinderen zingen vaak nog minder vals als volwassenen dus... verschrikkelijk vond ik het.

Wel klarinet gespeeld, daarvoor ff blokfluit, en ik had afgelopen week bijna een gitaar gekocht (ik dacht, als ik dan wil zingen speel ik ook gitaar dan hoor je het niet zo :biggrin2: )
Een kind minder vaak vals? Stembanden zijn dan niet ontwikkeld dus in bepaalde periodes is het voor kinderen/ jongeren juist heel moeilijk; ook voor vrouwen. Als kind toen opgegeven en als volwassene ging het opeens wel. Nu is de kwaliteit van een docent wel heel erg belangrijk. Heeft even geduurd voordat ik de juiste vond en ik blijf mijzelf verbazen. Dingen die niet lukte; nu weet ik denk zus span spier zo, ontspan die spier, haal daar adem, blaas zo uit, vorm je mond in die hoek, leg je tong daar.... Terwijl de andere docent niet verder kwam als: dat doe je verkeerd (en niet kon uitleggen wat wel te doen).

Maar ik lees dat je behoorlijk veel gedaan hebt, dus die muziek zit wel goed. Dat er een periode is dat het niet lukt is ook herkenbaar. Denk nu bij piano het lukt niet (net overgestapt naar ander niveau) terwijl bij zang mij dus opeens dingen lukken dat ik denk wow kan ik dat??? Vorig jaar was andersom en wie weet hoe ik in juni tijdens examentijd ervoor sta hahaha. En die klungelperiodes horen erbij en zijn belangrijk. Gewoon lol hebben en je niet laten tegenhouden als het niet klinkt. Zoals je het leuk vindt gewoon doen en opeens hoppa vooruitgang.

Hmmmmm die is compleet tegengesteld aan wat ik in andere topic schreef.

Man o man ik doe echt het verkeerde werk hihihi
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nut, ik zing dagelijks heel veel in de auto, helpt geen snars :P
Maakt ook niet uit, je kan ook niet alles behalen in het leven, maar iets willen wat niet kan lijkt me alleen maar gezond!

Zo zou ik ook nog 10 km willen kunnen hardlopen. Zou ik ook wel willen, gaat niet lukken. Heb ik het doorzettingsvermogen niet voor en ben ik te lui voor. Het zij zo :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

eelke schreef:Nut, ik zing dagelijks heel veel in de auto, helpt geen snars :P
Maakt ook niet uit, je kan ook niet alles behalen in het leven, maar iets willen wat niet kan lijkt me alleen maar gezond!

Zo zou ik ook nog 10 km willen kunnen hardlopen. Zou ik ook wel willen, gaat niet lukken. Heb ik het doorzettingsvermogen niet voor en ben ik te lui voor. Het zij zo :biggrin2:
Daar ben ik het helemaal mee eens en dat bedoelde ik ook. Alles kan. Zelfs ik kan 10 km hardlopen na 5 jaar trainen, maar ik weiger al 50 meter te doen. Geeeen zin in! Maar ik wil dat dus niet kunnen, want wilde ik het wel ging ik trainen, snap je?

Ik hoor heel vaak ik wil zingen want vind het zo leuk, maar kan het niet. Nou daarvoor zijn lessen uitgevonden en dan moet jij je niet laten tegenhouden door hoe het (nu) klinkt.

Beetje van waar een wil is is een weg en dus concludeer ik dat bij hardlopen voor mij geen wil is.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik zou veel leniger willen zijn.

Ik ga wel met Lil mee, heel veel dingen kun je leren als je echt wil. Dus ik ga braaf naar de sportschool, ben wat afgevallen, veel sterker geworden enz. Ik wil ook graag hardlopen en dat gaat me wel lukken, het enige wat er voor nodig is, is het ook echt doen.

Maar ik blijf zo'n stijve hark. Misschien moet ik dansles gaan nemen ofzo. Weet niet precies welke soort dan, maar iets waarbij je lekker soepel wordt. Zodat ik eindelijk eens iets uit een laag kastje kan pakken zonder gezucht en gesteun en het gekraak van jonge-oude botten ;D
Lil

Bericht door Lil »

Kaela schreef:Ik zou veel leniger willen zijn.

Ik ga wel met Lil mee, heel veel dingen kun je leren als je echt wil. Dus ik ga braaf naar de sportschool, ben wat afgevallen, veel sterker geworden enz. Ik wil ook graag hardlopen en dat gaat me wel lukken, het enige wat er voor nodig is, is het ook echt doen.

Maar ik blijf zo'n stijve hark. Misschien moet ik dansles gaan nemen ofzo. Weet niet precies welke soort dan, maar iets waarbij je lekker soepel wordt. Zodat ik eindelijk eens iets uit een laag kastje kan pakken zonder gezucht en gesteun en het gekraak van jonge-oude botten ;D
Ik dus ook hele stijve hark en kan bijna niets op dat gebied, maar ik heb twee jaar linedance gedaan en dat ging prima. Alleen op je eigen pasjes letten (armen gingen we pas bij de gevorderden gebruiken en dan nog niet veel). Verder niets, want er is ook geen partner, maar wel de groep en je wilt het synchroon doen, maar zolang je niemand hindert maakt je geklungel niet uit. Dus van dans is dat misschien een optie?

Verder heeft hattha yoga een tijd heel goed bevallen (helaas het is te ver weg en degene die het hier geeft vind ik een engerd hihi). Daar gaat het vooral om hoe je het doet en niet hoever je komt. Iets maar 2 cm kunnen op de juiste manier heeft meer effect dan iets de volledige meter kunnen maar wel op de verkeerde manier. Ik werd er warempel lenig van (voor mijn doen, dus relatief!)
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Ik zou willen dat ik geboren was met een stel sublieme stembanden. Zingen zoals bv Wende dat kan, wauw!

Plaats reactie