Mowgli schreef:Kan het niet zijn dat de dames ondertussen te oud zijn om op een verantwoordelijke manier voor katten te kunnen zorgen, dit niet merken of niet willen weten waardoor Mazzel uiteindelijk flink verwaarloosd raakte?
Tante is 79,bijna,buurvrouw ex mantelzorg,knallende ruzie,iets ouder dan ik ben,ergens in de 50, ik 50
frodo quin schreef:Dat ken ik, ik loop daar ook vaak tegen aan. Imo moet je niet voor elke prul naar de da hoor, maar als er iets mis is ga je toch. De definitie van goed voor je dier zorgen is blijkbaar zeer subjectief. Zo gaat mijn moeder niet naar de da, tenzij een dier aan het sterven is of helemaal niet meer kan bewegen van de pijn; Ze ziet hen wel graag hoor, niet op de manier dat ik mijn jongens graag zie, maar ze zijn zeker niet onbelangrijk voor haar. Anderen vinden dan dat mijn katten het heel slecht hebben bij mij omdat ze niet vrij naar buiten mogen of ik geen brok voer of niet jaarlijks inent en niet 4 keer per jaar ontworm.
Zou je tante niet te overhalen zijn om Mazzel bij jou te laten? Misschien ziet ze de problemen gewoon niet en kan ze dus niet meer zelfstandig voor hem zorgen. Ze zou dan bij hem op bezoek kunnen komen. Anders zou je ook voor een verzorginstelling dichtbij kunnen kiezen waar je het allemaal heel nauw kunt opvolgen.
Hier herken ik wel wat in,na een gesprek met mijn tante haar vriendin uit Miami! Mijn tante is van de generatie, dieren genezen van zichzelf wel
Deventer en omstreken om mijn tante hier in een aanleun of verzorgingsthehuis te krijgen gaat op korte termijn niet lukken! Heb haar nu wel zover,ondanks dat ze uit Heerlen/limburg weg wil,toch dat ze naar een aanleunwoning in Heerlen vanuit het revalidatiecentrum wil! Dus dat ga ik bij het eerste RVG( revalidatie voortgang gesprek) aangeven! Vanuit daar is dat veel makkelijker te regelen dan wanneer ik het moet doen! Ze wil naar huis,maar dat is een gewone met een vreselijke trap naar boven,eengezinswoning! Aanleunwoning,daar mag Mazzel ook bij!
Ze blijft er vanuit gaan dat Mazzel gewoon bij haar terugkomt,ik kan/mag nog niet zeggen dat ik daar over twijfel