Het weer

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het weer

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Het is kooooooouuuuddd!! En ik ben nog niet eens buiten geweest :o
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Hier is het ook koud.
Las dat vandaag eerste ijsdag kan worden in de Bilt (hebben wij hier in het noorden al meerdere dagen gehad), oftewel dan komt de temperatuur overdag niet boven de 0 graden in de Bilt. Ijsdag geldt natuurlijk alleen wanneer het in de Bilt zo koud is, rest van Nederland telt niet mee ::)
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

eelke schreef:Het is kooooooouuuuddd!! En ik ben nog niet eens buiten geweest :o
Ik ben wel buiten geweest, en ik ben bevroren. Het is hier -7 en volgens de berichten is de gevoelstemp -11, maar volgens mij is het -30.
Er ligt nog steeds een pak sneeuw (bevroren), wel mooi, maar zooo kooooouuuuddd!!
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Maar wel droog met zonnetje ! :D

De beren moesten vanochtend eerst ontdooien :biggrin2: , die hadden buiten geslapen , heerlijk vinden ze dit.

Maar mijn lijf moet er eventjes nog aan wennen, koude tenen en vingers joh
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hier is het -8, veel laagjes aangedaan en dat was goed te doen. Dat heerlijke zonnetje en geen wind scheelt een heleboel. Het de waterbak verwarmer voor de kippen maar weer uit de mottenballen getrokken.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Zou ik dan eindelijk de kans krijgen om deze week mijn schaatsen op natuurijs uit te proberen??
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

De sloten van mijn auto waren bevroren! Uiteindelijk lukte het met het slot van de achterklep en toen ontgrendelde de rest ook. Maar eenmaal bij de dierenarts kreeg ik hem niet op slot. Toen maar gewoon open laten staan. Gelukkig stond ie er nog toen ik terug kwam.

Na het ritje terug naar huis wilde ie wel op slot. Straks maar ff spray halen en die NIET in de auto leggen ;)
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Pauline schreef:Zou ik dan eindelijk de kans krijgen om deze week mijn schaatsen op natuurijs uit te proberen??
Dat doet mij er aan denken dat ik mijn schaatsen even langs de slijper moet sturen voor het geval er natuurijs komt. Bedankt voor de reminder! :-*
Hopelijk kunnen we inderdaad op natuurijs (op het water, op de ijzel op de straat heb ik het al gedaan) gaan schaatsen :)
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

eelke schreef:De sloten van mijn auto waren bevroren! Uiteindelijk lukte het met het slot van de achterklep en toen ontgrendelde de rest ook. Maar eenmaal bij de dierenarts kreeg ik hem niet op slot. Toen maar gewoon open laten staan. Gelukkig stond ie er nog toen ik terug kwam.

Na het ritje terug naar huis wilde ie wel op slot. Straks maar ff spray halen en die NIET in de auto leggen ;)

Mijn auto gaat standaard niet op slot, want dan kan ik het wel shaken. Twee weken terug of zo per ongeluk wel gedaan en gelukkig wilde de achterklep nog open, kon ik daardoor naar voren kruipen. ::)
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

dinky89 schreef:Dat doet mij er aan denken dat ik mijn schaatsen even langs de slijper moet sturen voor het geval er natuurijs komt. Bedankt voor de reminder! :-*
Hopelijk kunnen we inderdaad op natuurijs (op het water, op de ijzel op de straat heb ik het al gedaan) gaan schaatsen :)
Ik hoop dat de ijsbaan in Twickel opengaat, maar of dat geen ijdele hoop is.... afwachten maar. Deze baan is gelegen midden in het bos, zo prachtig!!!
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ohw dat klinkt als een geweldige ijsbaan Pauline!
Heb de laatste jaren wel op verschillende mooie plaatsen geschaatst zoals de deelen en de alde feanen. Dat schaatst toch nog wat mooier dan het paterswoldsemeer of het zuidlaardermeer ;)
De diepenring in het centrum van de stad was ook erg mooi maar om dat weer te kunnen zal er elfstedentochtgekte moeten zijn omdat het maar moeizaam bevriest (en ze dan de rondvaartboten en vrachtverkeer stil moeten leggen)
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik ben destijds op schaatsles gegaan omdat wij altijd naar Scheerwolde op vakantie gaan. Je kunt vanaf "ons" vakantiehuisje zo de Wetering op (als er ijs ligt). Dat is echt mijn droom!!! Maar, je snapt het al, vanaf dat moment is er geen ijs meer geweest......

Dit is "ons" huisje:

Afbeelding

En dit is de tuin:

Afbeelding
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Brrr het is koud, maar godzijdank droog. En helaas geen sneeuw. Schaatsen gaat ook nog niet lukken, maar dat heeft als voordeel dat de straten ook nog normaal begaanbaar zijn. En dus ook geen pekel aan hondenpootjes.
cj

Bericht door cj »

De laatste keer dat ik geschaatst heb, heb ik zeker weken last gehad van mijn schenen. Sodemieter dat deed pijn! Dus ik ga niet meer schaatsen.
Saskia
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Lida. S schreef:Ik ben wel buiten geweest, en ik ben bevroren. Het is hier -7 en volgens de berichten is de gevoelstemp -11, maar volgens mij is het -30.
Er ligt nog steeds een pak sneeuw (bevroren), wel mooi, maar zooo kooooouuuuddd!!
+1
Moyra liep als een speer vanmorgen, dus het was een snel rondje. ;D

Plaats reactie