Weer een AH vraag, messen.....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Weer een AH vraag, messen.....

TomsBorders
5-sterren
5-sterren

Bericht door TomsBorders »

Ik heb wat van Homeij en slijp het zelf met een wetsteen maar ik wil eigenlijk weer zelf messen gaan maken voor het vlees, vond dat vroeger erg leuk te doen. Op het hakmes van de AH zegels na vond ik de rest OK... niet heel bijzonder.
Ruby/Billy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruby/Billy »

Ik heb inmiddels het santukomes, de koksmes en het bijltje.
Zelf werk ik met het santukomes, deze bevalt prima, ik kan met gemak mijn groenten snijden.
Koksmes en bijltje werkt ml mee, hij vind ze wel fijn werken (maar wat weggegaan is was dan ook rommel om mee te werken).

Van victorinox heb ik kleine kartelmessen, deze zijn super in gebruik.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik heb het broodmes en het setje met een gekarteld en glad mesje.

Tja, ik vind het prima messen. Ik gebruik ze voor onszelf, niet voor de barf. Ik ben geen professional, ik heb geen belang bij professionele messen. Ik snij eens een stokbrood en wat groente en als ik heel gek doe een kipfilet in blokjes. Dus ik vind ze prima.
Ik ga dat setje van 2 nog een keer doen en het blok om ze in te zetten. En als ik dan nog een boekje vol heb misschien een groter mes. Maar ik twijfel daarover, want ik vind ze erg groot voor mijn kleine handjes en kleine klusjes.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

zurca schreef:Precies... als je toch je boodschapjes bij AH doet...
Kijk ik koop er geen product meer voor om zo aan mijn zegeltjes te komen maar asl ik dan afreken en ik krijg zegels dan neem ik ze aan. Voor het eerst nu aan het sparen gegaan...Nog 12 zegels nodig. Zal bij benieuwen of het a; lukt de kaart op tijd vol te krijgen...b; het mes wat ik wil dan nog te koop is ;D

Dus om terug te komen op je vraag Lizzy, geen idee hoe de kwaliteit is...hoop er over een paar weken iets over te kunnen zeggen :biggrin2:

(Mocht iemand nog werkeloze zegels hebben....*hint* :P )
Ja, ik kom daar toch want het is 300 meter lopen. En ik koop er niks meer om natuurlijk. Dus die zegels krijg je gratis en OK, voor de messen moet je wel wat bijbetalen. Dat is dan weer net jammer :biggrin2:

Ik heb nu 1 volle kaart en iets meer dan 12 losse zegeltjes maar daar ga ik nooit meer een kaart mee vol krijgen. Dus als je me je adres even peebee't, stuur ik je die 12 zegeltjes op!

Kunnen we daarna de kwaliteit bespreken ;D
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik doe ook altijd bij de appie boodschappen. En ik was de enige op het werk die spaart, dus ik heb ook heel wat van collega's gekregen.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Nu we het toch over messen hebben : ml wil graag een hakmes, jawel voor de barf. We hadden een van de ikea, nog een zware maar die is stuk gegaan op een hertennek. Nu hebben we wel een nieuwe van de ikea maar die is veel lichter en minder fijn handvat. In de winkels zie je niet zo gauw hakmessen verder.

Dus wie heeft tips voor een zwaar barf hakmes welke nog prijstechnisch ook leuk is?
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Ik heb alle messen :cool: , ik moet eerlijk zeggen dat ze me heel goed bevallen! Met het hakmes(rug van het mes) had ik binnen een poep en een scheet een kokosnoot doormidden. Ik gebruik alle messen bijna dagelijks en alleen het schillenmesje vind ik vreselijk! Ze zijn voor mijn hand niet te zwaar,maar ook zeker niet te licht. Ik doe ze niet in de afwasmachine. Heb ze aan een messenmagneet hangen.
BusKay

Bericht door BusKay »

Kaio schreef:Nu we het toch over messen hebben : ml wil graag een hakmes, jawel voor de barf. We hadden een van de ikea, nog een zware maar die is stuk gegaan op een hertennek.
Dus wie heeft tips voor een zwaar barf hakmes welke nog prijstechnisch ook leuk is?
Waarom pak je niet een klein bijltje ?? Als je vertelt dat je o.a. een hertennek hakt...
Ik denk dat je met een hakmes niet op de plank gaat net als met een bijl.
Als je de bijl goed schoon houd lijkt het me geen probleem
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

BusKay schreef:Waarom pak je niet een klein bijltje ?? Als je vertelt dat je o.a. een hertennek hakt...
Ik denk dat je met een hakmes niet op de plank gaat net als met een bijl.
Als je de bijl goed schoon houd lijkt het me geen probleem
De hertennek zou zacht zijn, die zijn dus ook in de kliko beland, is niet de bedoeling dat het zo hard is, dat ga ik ze niet geven. Normaal hakt ml ribben door etc.

Denk dat mijn man een bijltje ook wel leuk vindt, blijven mannen he :biggrin2:
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Lizzy schreef:
Ik heb nu 1 volle kaart en iets meer dan 12 losse zegeltjes maar daar ga ik nooit meer een kaart mee vol krijgen. Dus als je me je adres even peebee't, stuur ik je die 12 zegeltjes op!

Kunnen we daarna de kwaliteit bespreken ;D
Pbtje is de deur uit... :-*
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Kaio schreef:De hertennek zou zacht zijn, die zijn dus ook in de kliko beland, is niet de bedoeling dat het zo hard is, dat ga ik ze niet geven. Normaal hakt ml ribben door etc.

Denk dat mijn man een bijltje ook wel leuk vindt, blijven mannen he :biggrin2:

Ik heb aan het begin van mijn Barfcarriëre een bijl van Solea gekocht en die doet het tot op heden nog steeds geweldig.
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

Ik heb inmiddels een koksmes, vleesmes, santokumes en het setje van schil en universeelmes. Kwaliteit niks mis mee voor het dagelijkse onprofessionele keuken gebruik :biggrin2: .
Ze zijn inderdaad aan de lichte kant, vind ik. Het universeelmesje is fijn voor (niet te) droge worst en tomaatjes mee te snijden. Schilmesje doe ik bijna alles mee. Maar ook met het koksmes kan ik voldoende uit de voeten. Voor € 5 heb ik nog niet eerder deze kwaliteit kunnen kopen ;) Heb nu een bijna volle spaarkaart. Denk dat ik het broodmes daar voor haal.

Wi je echt een goed mes? Dan zou ik echt naar een (goede) winkel gaan. Waar ze advies kunnen geven. Waar je de messen uit kan proberen zodat je weet wat fijn in de hand ligt. Waar ze je kunnen leren hoe je ze onderhoud (aanscherpen) en waar je ze kan laten slijpen als dat nodig is.
Enige echt goede messen die we momenteel hebben zijn van Wüsthof. Een worstenmesje dat echt door kei harde droge worst heen komt.

Ik wil nog altijd wat betere messen aanschaffen maar vind dat ik dan eerst weer meer (en beter) moet gaan koken :o Tot die tijd kan ik prima vooruit met de AH messen :cool:
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik spaar voor m'n moeder tegenwoordig. Die wil iig de scharen geloof ik.
Zelf hebben we een J.A. Henckels messenblok maar ben het niet waard eigenlijk. Mik alles gewoon in de vaatwasser en gebruik het ding om te slijpen ook nooit.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nou, dat was mijn idee dus ook "voor 4,50 euro kan ik nergens betere messen kopen".
Oso-Bayou
4-sterren
4-sterren

Bericht door Oso-Bayou »

Ik spaar zelf niet voor de messen, maar gratis zegels zeg ik altijd: Ja!

Er zijn altijd wel mensen die ik een plezier kan doen. Ik weet niet hoelang de zegels nog te krijgen zijn. maar alles wat nu binnen komt moet ik nog een liefhebber voor vinden :cool: iedereen die vroeg voor de zegels heeft al voldoende, dus liefhebbers...stuur een PB

Plaats reactie