Tante en mazzel gaan waarschijnlijk verhuizen naar deventer!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Mazzel Wordt nu geopereerd,vraagje?

Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Anneloog schreef:Whow 4 weken is snel maar in 4 weken kan ook hele veel gebeuren. Geniet van de tijd en blijf realistisch mocht in aankomende weken op wat voor manier duidelijk worden dat je tante het niet aan gaat kunnen bespreek dit op tijd met haar.
En wees niet bang om daarin duidelijk grenzen aan te geven. Dit is niet leuk en hard maar alles nu voor het welzijn van Mazzel en ook je tante haar welzijn.
Het kan natuurlijk prima dat over 4 weken je tante echt gezond genoeg is om de zorg weer aan te kunnen van Mazzel, en dan zou ik hoe pijnlijk het ook is dit doorzetten en haar de zorg weer terug geven maar met duidelijke beschrijving van welk voer en regelmatige controlles.
Je hebt van begin af aan aan gegeven dat Mazzel echt belangrijk is voor je tante en als het enig zins kan zou ik daarom hem weer terug bij haar plaatsen mits het dus voor Mazzel ook oke is qua gezondheid.
Is je tante nog bezig met andere woonvesting dichter bij jullie in de buurt?
Want dat zou zeker in deze natuurlijk nog fijner zijn.
Voor nu heel veel sterkte met Mazzel die hersteld van de operaties en geniet van zijn herstel.

Jij schrijft eigenlijk het juiste wat er nu speelt :-*

Niet meer vanuit de revalidatie :-\ ,ze is te goed om met urgentie verzorging/aanleunwoning te krijgen. Ja ook na 3 opnames met 1 schouder/ribben,1 heup en nu dus 2 nekwevels breuken! We moeten nu zelf alles in werkstellen! Toch in laten schrijven,hulp vragen aan huisarts. En in mijn hoofd,eerlijk!?! Wachten op de volgende val,al dan niet fataal :'( !! Heb ik aangegeven,net aan maatschappelwerker van het revalidatiecentrum,hij snapt het heel goed,maar kunnen verder niets doen!
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Zijn er al verdere hulptroepen voor je tante ingeschakeld, denk aan huishoudelijkezorg ( ik weet deze staat erg op losse schroeven in nl maar het bestaat nog steeds en iedereen heeft er recht op mits een juiste zorg indicatie) en bv een vrijwilligers org, hier in mijn omgeving hebben we 'Zorg Dat' support in welzijn- voorheen SWO ( stichting welzijn ouderen) deze kunnen een buddy ( vrijwilliger) sturen die vrijwillig dus bv 1x per week langskomt om bv thee te drinken of om te helpen met de kat of te helpen met de boodschappen etc. in sommige regio's heet het de Algemene hulp dienst ouderen.
Dit zou ook voor jullie een stukje zorg kunnen weg nemen, iets meer controlle en ogen gericht op welzijn van je tante en later misschien Mazzel.
Verder blijf idd praten met de huisarts en maatschappelijkwerk en wees zeer duidelijk in je zorgen en je mag best hier en daar wat negatief zijn , te positief werkt in deze vaak negatief als je meer hulp wilt voort je tante.
Succes.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Ja,revalidatie heeft thuiszorg weer ingeschakeld en er ook bijvermeld dat ze nu strenger voor haar moeten zijn! Vorige keer,half jaar geleden,was er ook iemand om haar te helpen mee naar boven te gaan en te douchen,maar die heeft ze na een dag of 4 weggestuurd!!
Een 'buddy' heeft ze gehad,maar volgens haar steelde hij van haar,haar mobiele telefoon was weg! Welke van de 40+ die ze in huis heeft liggen :-\ , achteraf bleek dat die telefoon niet weg was,maar zij door al die mobieltjes de juiste niet meer kon vinden!!! Ze besteld nachten lang namelijk heel internet leeg!
Huishoudelijke hulp is er ook en al het andere schrijf ik op en ga erachteraan!! Dank je!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Getver, wat een zorgen, al is het natuurlijk fijn dat het goed gaat met je tante. Als Mazzeltje echt terug moet naar haar, lijkt het me inderdaad wel belangrijk dat je regelmatig een kijkje gaat nemen. Op zich zal Mazzel het denk ik niet erg vinden om weer naar zijn oude huisje te gaan - katten zijn heel makkelijk wat dat betreft - maar zijn welzijn moet in de gaten worden gehouden, omdat je tante daar duidelijk steken heeft laten vallen in het verleden. Maar voor haar is het waarschijnlijk alleen maar goed dat ze zijn gezelschap weer terugkrijgt. Nu maar hopen dat ze inziet dat Mazzels welzijn belangrijker is dan haar wens hem bij zich te hebben, mocht het toch fout gaan.

Bleh. Moeilijk hoor. :(
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Er is hoop! Een vriendin van mijn tante uit Miami zou in mei komen,maar net e-mailde ze mij dat ze waarschijnlijk eerder komt en voor een paar maandjes blijft. Ze gaat kijken of ze het kan regelen! Hopen dat het lukt!

Edit: oja ze denkt precies hetzelfde over dieren zoals ik doe ;) en wanneer zij er is,kan zij mijn tante helpen,met ons natuurlijk,om haar in te laten schrijven voor een aanleunwoning oid
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Hoe reageerde ze eigenlijk toen je haar vertelde wat mazzel allemaal mankeerde en dat hij nu maar pas de medische hulp heeft gekregen die hij al een tijdje nodig had?

Heel fijn dat die vriendin waarschijnlijk al wat vroeger komt, dan kan ze je tante en Mazzel wat in de gaten houden, want ik denk dat ze het beiden wel kunnen gebruiken. Ik vind het ook niet bepaald verantwoord dat je tante het weer alleen zou moeten doen gezien wat je al over de situatie hebt geschreven.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Misschien dat ik iets heb gemist maar je tante had nu toch ruzie met de buurvrouw die voor mazzel zorgde? Is er nagedacht over hoe dat opgevangen wordt?

Fijn dat mazzel het zo goed doet en het met je tante ook zo goed gaat (ondanks de z ogen die daarbij komen kijken). Wens jou/jullie veel wijsheid toe met het inschatten van de situatie.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

frodo quin schreef:Hoe reageerde ze eigenlijk toen je haar vertelde wat mazzel allemaal mankeerde en dat hij nu maar pas de medische hulp heeft gekregen die hij al een tijdje nodig had?

Heel fijn dat die vriendin waarschijnlijk al wat vroeger komt, dan kan ze je tante en Mazzel wat in de gaten houden, want ik denk dat ze het beiden wel kunnen gebruiken. Ik vind het ook niet bepaald verantwoord dat je tante het weer alleen zou moeten doen gezien wat je al over de situatie hebt geschreven.

Ja ik heb mijn tante geconfronteeerd met wat Mazzel allemaal mankeerde! Zij zei dat hij hem zo heeft gekregen! Ik heb haar gevraagd waarom ze niet naar een DA is gegaan,daarop had ze geen antwoord,alleen dat ze zijn kiezen heeft laten trekken! Ik,maar dit is niet van weken of maanden,maar zeker een paar jaar! Tja toen viel ze stil!! Ze had de hele nacht niet geslapen,omdat Mazzel vandaag geopereerd zou worden! Ik had haar namelijk niet verteld dat het donderdag zou gebeuren,had haar gisteren wilde vertellen dat het al achter de rug was,maar ze had constant over dat wanneer ze naar huis zou gaan,Mazzel zo snel mogelijk naar haar terug moet komen! Dus heb ik tegen haar gelogen om ook op die manier een paar dagen te rekken :-\

Ook heb ik de buurvrouw verteld dat ik het heeeeeeel erg vindt dat zij niet eerder heeft ingegegrepen,maar zij zei dat mijn tante het niet wilde,pffffff dus daar kwam ik ook niet verder mee! Heb beide verteld dat het pure verwaarlozing is!!
Voorbeeld van de buurvrouw; direct toen mazzel hier was,zagen wij hem met zijn koppie schudden. Ik heb contact met haar gezocht en zij zei,donderdag sliep hij,heb ik hem niet gezien en ja vrijdag zag ik het ook! Duh!!!! Zij dekte haarzelf in! Dat heeft ze niet gezien,want zaterdag hebben wij nog gevraagd toen wij ff bij haar waren hoe het met Mazzel ging,niets over gezegd!!!!
dinky89 schreef:Misschien dat ik iets heb gemist maar je tante had nu toch ruzie met de buurvrouw die voor mazzel zorgde? Is er nagedacht over hoe dat opgevangen wordt?

Fijn dat mazzel het zo goed doet en het met je tante ook zo goed gaat (ondanks de z ogen die daarbij komen kijken). Wens jou/jullie veel wijsheid toe met het inschatten van de situatie.
Er komt voorlopig vrij veel thuiszorg,maar of zij voor Mazzel gaan zorgen,denk het niet! Ik schrijf alles op hoe mijn tante het moet gaan doen en hopen dat zij het gaat doen! Haal voor haar kvv,snijd ik ook al in porties en het enig wat ik kan doen,is het beste er van hopen en bellen of ze het al uit de diepvries heeft gehaald! Helpen op afstand is moeilijk,dan moet je haar geloven dat ze het heeft gedaan! :-\
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Ik wil je veel sterkte wensen. Ik vind het super dat je zo goed voor je tante zorgt en natuurlijk ook voor Mazzel. Ik begrijp het heel goed dat je het heel moeilijk hebt met de situatie en bang bent om Mazzel terug te brengen. Zou ik ook zijn. Ik hoop dat je er toch nog in slaagt om je tante duidelijk te maken dat het in Mazzel zijn belang is dat hij bij jou blijft. Hoe gaat het trouwens met je allergie? Al een beetje beter?
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

Wat een lastige situatie, iik hoop dat het meevalt.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

frodo quin schreef:Ik wil je veel sterkte wensen. Ik vind het super dat je zo goed voor je tante zorgt en natuurlijk ook voor Mazzel. Ik begrijp het heel goed dat je het heel moeilijk hebt met de situatie en bang bent om Mazzel terug te brengen. Zou ik ook zijn. Ik hoop dat je er toch nog in slaagt om je tante duidelijk te maken dat het in Mazzel zijn belang is dat hij bij jou blijft. Hoe gaat het trouwens met je allergie? Al een beetje beter?

Met mijn allergie gaat het redelijk,ik weet dat het niet mag,maar ik heb een combi gevonden waardoor ik minder last heb,maar dat zij 2 tabletjes met Cetirizine,mag officieel maar 1 en 1 tabletje met Loratadine. Mijn linkerhand zit nog een beetje eczeem,rechter iets meer,maar de ergste jeuk is ook daardoor minder geworden,komt denk ik ook door de kou van afgelopen dagen dat het minder snel wegtrekt :-\

Maar mijn tante aan haar verstand brengen om Mazzel hier te houden,heb ik al geprobeerd,werd ze een beetje boos,eigenlijk vindt ze 4 weken ook al te veel,maar ik heb gezegd dat Mazzel eerst op krachten moet komen en dat wanneer over 10 dagen de hechtingen eruit zijn,dat hij nog een weekje of meer oogzalf nodig heeft en dat het haar niet gaat lukken om dat te doen! Op de hechtingen na,zijn het leugentjes om Mazzels best wil ::)

Maar ik vind het zo lief dat je er na vraagt en dat jullie allemaal zo betrokken zijn! :-*
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wat een lastige situatie!

Ik vraag me af of Mazzel bij je tante niet beter af is met een grote tank met droogvoer, zodat er in ieder geval eten voor hem staat en dan een grote waterbak er bij.
Hoe groot is de kans dat dat goed gaat met kvv?
Je moet het ontdooien, je moet het op de juiste temperatuur geven...?
Als er iets is met je tante, dan is er niemand die naar Mazzel om kijkt...

Die leugentjes om bestwil, daar zou ik mee door gaan, voor Mazzel!
Lil

Bericht door Lil »

Wat een moeilijke situatie! Geen tips (nou ja liever altijd goed droogvoer dan geen voer) ik kan je alleen veel sterkte, geluk en wijsheid toewensen.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Ik ga haar sowieso elke dag bellen om te zeggen dat er eten uit de diepvries moet worden gehaald. Ik zorg ervoor wanneer we Mazzel gaan brengen,dat de carnibest in plakken en apart verpakt in de diepvries komen te liggen.,voldoende voor ons volgende bezoek. Pets place ( Heerlen en omgeving)bezorgt ook carnibest,dat kan ik ook eventueel doen. Ga alles wat ze moet doen voor haar opschrijven. Ik probeer ervoor te zorgen dat ik regelmatig contact heb met thuiszorg evt middels e-mail. Ik denk en hoop dat het wel goed gaat,heb haar heel duidelijk gemaakt dat de Lidl brokjes en die Felix gevallen absoluut niet goed zijn en erbij gezegd dat daar vaak nierproblemen door komen,ik weet het,hoeft niet,maar mocht ze toch brok willen geven,dat ze dan een goed merk geeft,maar ook daar zal ik haar via jullie :biggrin2: mee in begeleiden! Mocht ik wat vergeten,zeg het,want Ik wil het voor Mazzel helemaal goed doen.

Smoesjes dat blijf ik wel ff doen,misschien hang ik er wat langer metacam aan ofzo ;) ,want medicijnen en mijn tante dat gaat niet samen.

Het gaat ontzettend goed met de kleine man. Hij gaat gewoon weer trap op en af,hij eet fantastisch,aanhalig,spint,wil kopjes geven,probeert zich te verzorgen,maar aaaah gut dat gaat niet met die kap om. Hij slaapt wel vrij veel,maar dat lijkt me logisch. Hij gaat het liefs naar de kattenbak boven,dus beide bakken staan daar nu ook weer en plast goed en heeft mooie drolletjes. En hij ziet er fantastisch uit! De kleine glimworm!

Plaats reactie