Lizzy schreef:Sommige dierenartsen![]()
![]()
![]()
Sta ik van de week met iemand in het bos te praten, heeft een hondje met exact zo'n kuchje als Linga. En ik kan geen kuchjes meer horen zonder natuurlijk aan de Franse hartworm te denken. Nieuwe afwijking van mij. Maar goed, we staan te praten en ik zie dat het hondje aan 1 stuk door staat te snacken. Dus ik vraag terloops of hij kennelhoest heeft. Nee, hij heeft al heel lang dat kuchje, maanden, maar ze weten niet wat het is. Dus ik vraag of hij gecontroleerd is op Franse hartworm. Zegt zijn vrouwtje "Ja, ik heb daar een stuk over gelezen op Facebook over een mevrouw wiens hond hier in het Balij die Franse hartworm heeft opgelopen maar volgens mijn dierenarts komt de Franse hartworm niet voor in Nederland". Dus ik zeg "nou, die mevrouw.......... Dat ben ik en mijn hond heeft hier in het Balij de Franse hartworm opgelopen en met mijn hand op mijn hart: ik ben de afgelopen 6 jaar met haar niet in het buitenland geweest". Ze zou het er weer met haar dierenarts (in Zoetermeer) over hebben. Dus ik kom haar vandaag tegen, haar dierenarts had het wederom afgewimpeld maar als zij dan perse dacht dat hij misschien Franse hartworm zou hebben, "hier, heb je voor 4 weken Milbemax, geef hem elke week maar 1 zo'n pil en toedeledoki verder". Ik heb er slechts mijn verwondering over uit gesproken, over de gang van zaken bij deze DA en zei haar "die kuch kan misschien wel 10 oorzaken hebben, laten we hopen dat hij geen Franse hartworm heeft want de behandeling van Franse hartworm is niet ongevaarlijk" en ben doorgelopen.
Nou was ik er natuurlijk niet bij he.... Maar ik ken deze dierenarts en op zich verbaast de reactie mij niet. Maar het ergert me wel mateloos
Een (te) groot deel van de dokters en da'sen werken volgens een afstreeplijstje volgens mij... gaat de vlek niet weg met water, dan maar 's zeep proberen....lukt het niet dan nemen we iets zwaarders......lukt het nog niet dan gaan we middelen uitproberen die goed werken op één of andere stof.......uiteindelijk was het dan een vetvlek en had ze bij het eerste nauwkeurig en weldoordachte bekijken al doelgericht verwijderd kunnen geweest zijn. Als je dan als patient of klant (? want zo moet dat tegenwoordig genoemd worden als ik hier de studieboeken van de dochters bekijk) zelf iets oppert ben je betweterig of op internet gaan lezen en is dat volgens hen gevaarlijk. Je moet dan uiteindelijk maar blij zijn dat hun uitprobeerselen geen gat op de plaats van de vlek hebben achtergelaten.