Al houdt je het 3 jaar. Gebeurd hier helemaal niets mee. Lekker opgeruimd hier nu.Radja schreef:Dank je Lil,vind je het goed dat ik tuigje en maandje toch nog ff houd? Voor het geval dat.......!
Tante en mazzel gaan waarschijnlijk verhuizen naar deventer!!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Lil
Re: Mazzel update Mazzel en tante
Lil schreef:Al houdt je het 3 jaar. Gebeurd hier helemaal niets mee. Lekker opgeruimd hier nu.
Re: Tante komt hier logeren en Mazzel gaat met haar mee terug!
Enya 13, kan ik thuiszorg vragen om ook om op Mazzel te letten? Leg haar/hen uit wat wij hebben gedaan met Mazzel en dat hij qua DA bezoeken behoorlijk was verwaarloosd!
het is erg belangrijk dat er minstens 1x/dag een verpleegkundige langskomt om haar de medicatie te verstrekken -in ieder geval dagelijks de haldol- zo blijft de verwardheid binnen de perken.
kijken naar huisdieren hoort hier helaas niet bij en aangezien er geen vaste zuster elke dag langskomt zou ik daar niet op rekenen.
heeft ze ook huishoudelijke hulp en houdt die van dieren, dan zou je die kunnen vragen om het in de gaten te houden, maar die komt meestal maar 1x/week.
best lastig helaas.
het is erg belangrijk dat er minstens 1x/dag een verpleegkundige langskomt om haar de medicatie te verstrekken -in ieder geval dagelijks de haldol- zo blijft de verwardheid binnen de perken.
kijken naar huisdieren hoort hier helaas niet bij en aangezien er geen vaste zuster elke dag langskomt zou ik daar niet op rekenen.
heeft ze ook huishoudelijke hulp en houdt die van dieren, dan zou je die kunnen vragen om het in de gaten te houden, maar die komt meestal maar 1x/week.
best lastig helaas.
- Pauline
- 5-sterren

Ik weet niet of het een optie is en of het eerder genoemd is, maar Connie laat in haar uitlaatservice het hondje van een demente mevrouw uit, 's ochtends in de uitlaatservice en 's avonds gaat ze tegen acht uur/half negen het hondje ook nog weer uitlaten. Misschien is er in Heerlen zoiets te regelen met een uitlaatservice die dat voor Mazzel wil doen? En ja..., dat kost geld, dat weet ik, maar het is wel een goede optie en misschien hoeft het ook niet 2x per dag. Of iemand via een advertentie zoeken die het wil doen?
pauline, mazzel is een KAT.
Mag ik vragen hoe lang je tante die Naproxen al slikt en nog moet slikken? Ik mis er namelijk een maagbeschermer bij. Is zeker bij ouderen belangrijk, vanwege verhoogde kans op maagbloedingen bij langdurige gebruik (langer dan 1 week).Radja schreef:Medicatie: paracetamol,naproxen,haldol en een roze tablet,iets rustgevend,
Misschien kun je hier iemand vinden die de zorg voor Mazzel een beetje mee in de gaten kan houden
https://nl.care.com/kattenoppas-heerlen
https://nl.care.com/kattenoppas-heerlen
MillyMol schreef:Mag ik vragen hoe lang je tante die Naproxen al slikt en nog moet slikken? Ik mis er namelijk een maagbeschermer bij. Is zeker bij ouderen belangrijk, vanwege verhoogde kans op maagbloedingen bij langdurige gebruik (langer dan 1 week).
Vrij lang al! Laatste keer dat wij daar waren om kleding naar haar te brengen,Mazzel was net hier,lagen er wel maagbeschermers. Maar in overleg met de revalidatiearts hebben wij alles wat aan medicatie daar in huis lag,meegenomen en naar de apotheek gebracht! Of ze nu maagbeschermers krijgt,weet ik niet,maar ik ga het vragen. Dank voor de waarschuwing.
Ze heeft huishoudelijke hulp die gek is op dieren.enya13 schreef:Enya 13, kan ik thuiszorg vragen om ook om op Mazzel te letten? Leg haar/hen uit wat wij hebben gedaan met Mazzel en dat hij qua DA bezoeken behoorlijk was verwaarloosd!
best lastig helaas.
Er komt 2x per dag iemand van thuiszorg,idd 2 verschillende om medicijnen te geven. Ze had vandaag iets anders gekregen tegen de verwardheid,althans dat vertelde mijn tante,ze wist alleen niet wat. Ik bel maandag naar diegene die ik gisteren heb gesproken en dan heb ik het over de medicatie en geef door dat ze hier een paar dagen komt logeren.
Pluk dank je! Ik ga kijken!
- Pauline
- 5-sterren

Dat weet ik!!!!!enya13 schreef:pauline, mazzel is een KAT.
Maar Connie verzorgt ook katten aan huis, dat was eigenlijk de strekking van mijn verhaal.
-
Lil
Ik woon er al jaren niet meer, maar vroeger waren wel meerdere services die op katten deden passen/voeren als je met vakantie was. Ik denk dat er nu dus nog van die mensen/organisaties zitten. Dus daarom zei ik een professional inschakelen die af en toe even komt kijken. Dat hoeft niet super vaak te zijn.
Heb even gekeken en ik kwam deze tegen: https://nl.care.com/kattenoppas-heerlen
Wellicht dat daar iemand bij zit die een extra oogje in het zeil kan houden met betrekking tot Mazzel?
Wellicht dat daar iemand bij zit die een extra oogje in het zeil kan houden met betrekking tot Mazzel?
-
frodo quin
- 5-sterren

Even over brok afwisselen met vers: mijn katten kregen voor ze op vers gingen en ik dacht aan overstappen twee keer per week vers en verder brok (altijd 12 uur tussen maaltijden) en hadden daar geen last mee, maar toen ik eens een paar brokjes als snoepjes gaf toen ze al een half jaar uitsluitend vers aten viel dat heel slecht, ze hadden zo"n diaree dat ze de bak zelfs niet haalden alhoewel ze echt een sprint inzetten. Een opvangkatje dat een maand of twee bij mij is geweest is verhuisd naar een gezin dat brok en blik wou geven en zij heeft ook last gehad, rommelende buik en winderigheid in haar geval. Ik zou er niet van uitgaan dat brok dus geen probleem gaat geven, misschien heeft Mazzel hier geen last van, maar misschien ook wel. Natvoer (zonder granen en andere plantaardige ingrediënten) gaat hier wel vrij goed en heb ik in huis voor als ik vergeet uit te nemen. Dat lijkt mij ook voor je tante wel handig.
Hoe gaat het nu met Mazzel zijn oortjes en keel?
Wat leuk dat je tante bij jullie mag komen logeren en Mazzeltje zal terug zien.
Pauline schreef:Dat weet ik!!!!!
Maar Connie verzorgt ook katten aan huis, dat was eigenlijk de strekking van mijn verhaal.
Dank je Pauline,moest ff terug kijken,had het gemist! Zit Connie in Zuid Limburg? Dan zou dat een optie kunnen zijn!
Vandaag was mijn tante super helder,heeft haar Haldol gewoon genomen,nadat ik had verteld dat ze een spiegel moet opbouwen in haar lichaam/bloed!
Ze telt de dagen af! 'Nu nog 11 dagen,dan kom ik bij jullie en zie ik Mazzel weer!' Was het eerste wat ze zei toen IK
Oortjes gaat het redelijk mee! Hij kucht minder,kan komen omdat ik zijn lampenkap al 2 dagen niet meer om doe! Hij blijft van zijn oog af!! Morgen naar de de DA,hechtingen uit laten halen en alles ff controleren!frodo quin schreef:Even over brok afwisselen met vers: mijn katten kregen voor ze op vers gingen en ik dacht aan overstappen twee keer per week vers en verder brok (altijd 12 uur tussen maaltijden) en hadden daar geen last mee, maar toen ik eens een paar brokjes als snoepjes gaf toen ze al een half jaar uitsluitend vers aten viel dat heel slecht, ze hadden zo"n diaree dat ze de bak zelfs niet haalden alhoewel ze echt een sprint inzetten. Een opvangkatje dat een maand of twee bij mij is geweest is verhuisd naar een gezin dat brok en blik wou geven en zij heeft ook last gehad, rommelende buik en winderigheid in haar geval. Ik zou er niet van uitgaan dat brok dus geen probleem gaat geven, misschien heeft Mazzel hier geen last van, maar misschien ook wel. Natvoer (zonder granen en andere plantaardige ingrediënten) gaat hier wel vrij goed en heb ik in huis voor als ik vergeet uit te nemen. Dat lijkt mij ook voor je tante wel handig.
Ze was/is zo blij dat ze Mazzel gaat zien en hier komt logeren! Ze is eenzaam en heeft Mazzel nodig, hij is,hoe triest dat ook is,alles wat zij heeft! Naast ons natuurlijk,maar ons kan ze niet knuffelen door de telefoon! Zij heeft een paar maanden terug nog gezegd dat ze niet eerder dood kan gaan voordat Mazzel er niet meer is!
Wat het voer betreft,daar ga ik haar dagelijks over bellen/skypen of wat dan ook! Maar vooralsnog,heb ik er nu,zoals ze nu is er 80% vertrouwen in! Maar haal toch voor de zekerheid graanvrije brok voor hun.
- Pauline
- 5-sterren

Nee.... Connie woont in Duiven. Helaas.....
Pauline schreef:Nee.... Connie woont in Duiven. Helaas.....
Dank je Pauline,maar ik houd deze optie in mijn achterhoofd en indien nodig,probeer ik zo iemand als Connie in te schakelen! Ik ga wel alvast zoeken! Wordt wel moeilijk om tante te overtuigen wanneer het nodig is,want ze wantrouwt vreemden,omdat ze voor dat haar gezondheid achteruit ging,behoorlijk is opgelicht en van haar is gestolen!