Chendo , foto pagina 47
Moderator: Lizzy
Re: Chendo, Pancreatitis
Van zoiets krijg ik kippenvel
.....geniet van je mannetje en laat de zorgen maar stilletjesaan naar de achtergrond verhuizen. 
Wat fijn om te lezen!
Knuffel voor jou en je hondenventje
Knuffel voor jou en je hondenventje
De hond van mijn zus kreeg ook accute pancreatititis waarschijnlijk als gevolg van epilepsie medicatie. Zij eet carnibest kip maar dan gekookt, nog altijd beter dan blik.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Fijn dat hij zich beter voelt.
-
judith1967
- 5-sterren

Geweldig

Oh wat fijn zeg!!!
Chendo krijgt half zelfgekookt, half carnibest pancreas (rauw). Ik ga beetje bij beetje het gekookt vervangen door rauw. En dan hopelijk kan hij daarna ook van de pancreas af. Maar dat ga ik eerst overleggen met Tannetje.chandho schreef:De hond van mijn zus kreeg ook accute pancreatititis waarschijnlijk als gevolg van epilepsie medicatie. Zij eet carnibest kip maar dan gekookt, nog altijd beter dan blik.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Wat ontzettend fijn!
Dag,tt-tjes schreef:Chendo krijgt half zelfgekookt, half carnibest pancreas (rauw). Ik ga beetje bij beetje het gekookt vervangen door rauw. En dan hopelijk kan hij daarna ook van de pancreas af. Maar dat ga ik eerst overleggen met Tannetje.
Wat zijn je bevindingen van de pancreas? Mijn zus was daar ook mee begonnen , maar de dierenarts vond bij bloedonderzoek dat haar bloed heel dik en vet was. Ze is toen eigenlijk overgestapt naar kip. Wat zegt Tannetje daarover?
Ik denk niet dat het met de carnibest pancreas te maken heeft dat het bloed dik en vet is. Dat was het bij Chendo een paar maanden geleden ook en toen kreeg hij dit nog niet. Ik denk eerder dat het met de pancreatitis te maken heeft, die kan de vetten en eiwitten niet goed verteren op dit moment.chandho schreef:Dag,
Wat zijn je bevindingen van de pancreas? Mijn zus was daar ook mee begonnen , maar de dierenarts vond bij bloedonderzoek dat haar bloed heel dik en vet was. Ze is toen eigenlijk overgestapt naar kip. Wat zegt Tannetje daarover?
Heeft je zus nog een keer bloed laten prikken nu ze op de kip versie zit? Dan kun je het pas vergelijken.
De carnibest pancreas is volgens mij niet echt heel vet. Tannetje zei dat ik dat best kon geven. Alleen mag je dat niet koken, want dan gaan alle enzymen kapot. Je moet het wel opwarmen in een schaaltje in wat warm water, zodat het op lichaamstemperatuur komt en de enzymen alvast gaan werken.
Het is voor hem nu heel belangrijk dat zijn eigen pancreas niet zo hard hoeft te werken, zodat de ontsteking weg kan gaan.
Chendo zit op half zelfgekookt (heel mager) en half rauw. Hij doet het er op dit moment goed op. Wat zijn lipase waardes nu zijn weet ik niet, dat wordt over een aantal weken getest als hij helemaal van de prednison af is.
Ah zo, zal haar es naar vragen. In ieder geval sinds de hond vers ( nou ja, gekookt) krijgt ziet ze er stukken beter uit, weer netjes op gewicht, veel meer energie en pelletjes uit haar vacht zijn verdwenen. Volgens mijn zus wil ze het niet rauw eten, maar toen de hond 1 week bij mij logeerde at ze het wel...Ze mag van de dierenarts niks meer van vette voeding eten.
Re: Chendo, Pancreatitis update
Ff een update. Chendo zit nu een paar dagen op een kwart tabletje prednison. Het gaat nog steeds goed.
Verder om de dag een kwart ursochol. Mariadistel en chinese kruiden krijgt hij ook nog steeds.
Zijn dieet houden we voorlopig nog even zo.
Verder om de dag een kwart ursochol. Mariadistel en chinese kruiden krijgt hij ook nog steeds.
Zijn dieet houden we voorlopig nog even zo.
-
judith1967
- 5-sterren

Fijn zo! 
-
hannabelgje
- 5-sterren

Super!!