Longproblemen met Linga / Franse hartworm besmetting / Eindelijk vrij van Franse Hartworm

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Longproblemen met Linga / 5/2/2016 opnieuw of nog steeds besmet

Janneke
4-sterren
4-sterren

Bericht door Janneke »

Och jasses!!! Ik hoop dat je snel een reactie krijgt!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

TomsBorders schreef:SHIT, heb je het lugols iodine reagens al en kan je goed zien of ze een gespeleten einde hebben aan een kant?
Afbeelding
Ben je morgen ook bij het Symposium? Misschien dat je Rolf dan nog kan strikken
Een gespleten einde kan ik niet ontdekken maar ik zie wel zo'n raar kronkelstaartje.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Lizzy schreef:Als ik Rolf kon bellen, had ik dat zeker gedaan.
Ik ga zoeken of ik het ergens kan vinden op www. Intussen: mail hem al vast (je hebt zijn email adres he??) want hij is zeer gepassioneerd in z'n werk, dus ik sluit helemaal niet uit dat hij op avond of weekend z'n mail wel eens leest. Vermeld je eigen telefoonnummer er in met verzoek je alsjeblieft even te bellen voor info/advies.
Oh meis, wat een onvoorstelbare SCHRIK! Oefff.
Overigens, ik zou wél meteen met Milbemax starten, in afwachting van contact. Daantje heeft toen een 5e week gehad zoals je misschien nog weet én de 4e dosis dubbel wegens braken een uur na inname, met dus onzekerheid over opname. Wat ik bedoel te zeggen: toedienen staat niets in de weg.
Ik zoek z'n nummer. Als ik het tref hoor je het meteen!
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Goed idee van Tom!! Rolf is morgen natuurlijk daar en staat na de lezingen bij het standje over het spoelwormonderzoek!!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Parelridder schreef:Ik ga zoeken of ik het ergens kan vinden op www. Intussen: mail hem al vast (je hebt zijn email adres he??) want hij is zeer gepassioneerd in z'n werk, dus ik sluit helemaal niet uit dat hij op avond of weekend z'n mail wel eens leest. Vermeld je eigen telefoonnummer er in met verzoek je alsjeblieft even te bellen voor info/advies.
Overigens, ik zou wél meteen met Milbemax starten, in afwachting van contact. Daantje heeft toen een 5e week gehad zoals je misschien nog weet én de 4e dosis dubbel wegens braken een uur na inname, met dus onzekerheid over opname. Wat ik bedoel te zeggen: toedienen staat niets in de weg.
:-*

Rolf heeft me al gebeld naar aanleiding van mijn paniekmail! En mijn dierenarts had geen dienst vandaag (dat schreef ik aan Rolf "Rolf help, mijn eigen dierenarts is er niet vandaag en ik weet niet wat ik moet doen") maar die hoorde zojuist wat er aan de hand was en die belde me ook terug.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Parelridder schreef:Ik ga zoeken of ik het ergens kan vinden op www. Intussen: mail hem al vast (je hebt zijn email adres he??) want hij is zeer gepassioneerd in z'n werk, dus ik sluit helemaal niet uit dat hij op avond of weekend z'n mail wel eens leest. Vermeld je eigen telefoonnummer er in met verzoek je alsjeblieft even te bellen voor info/advies.
Dat is zo hoor, maar kennelijk heeft Milbemax bij haar niet voldoende geholpen en het werkt ook niet altijd 100%. Dus ik wil nu graag een ander middel proberen. Leo is nu bij mijn dierenarts om te overleggen en iets mee te nemen dat ook werkt tegen Franse Gemene Smerige Takke Hartworm.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Lizzy schreef:Dat is zo hoor, maar kennelijk heeft Milbemax bij haar niet voldoende geholpen en het werkt ook niet altijd 100%. Dus ik wil nu graag een ander middel proberen. Leo is nu bij mijn dierenarts om te overleggen en iets mee te nemen dat ook werkt tegen Franse Gemene Smerige Takke Hartworm.
:biggrin2:

Er is een pipet, die hoef je maar 1 keer te geven, Advocate?? Ik meen dat dit en Milbemax de enige middelen zijn die er (officieel) tegen werken.
Jemig Lizzy, wat een nachtmerrie!!!!
Maar wat een kei, die Rolf, meteen bellen. Topper. Idem voor jouw dierenarts trouwens, op z'n vrije dag. Goud waard.
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

He getsie :'( :'(
Hoop dat je een middel krijgt die ze echt om zeep helpen
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Lizzy schreef:

Rolf belde mij net terug. Hij had mijn paniek mail gelezen. Hij zei precies hetzelfde Tom!!!! Ik ben zoooo blij met jullie!!!!!

Ik heb mijn dierenarts net gesproken (had vandaag geen dienst maar hoorde wat er aan de hand was) en die is nu met Leo aan het overleggen wat we Linga het beste kunnen geven.
Wat fijn dat hij je gebeld heeft Lizzy! En je eigen dierenarts, een beetje zekerheid en vertrouwen is nu erg fijn!

Dacht al dat dit een man was die ook echt wel na kantooruren zijn mail zou lezen, dus daarom gaf ik aan dat van het mailtje.

Voor nu; de duimen staan op turbo stand dat die rotworm nu echt weg gaat.

Las ik nou hier ergens dat er ook wel eens een korte antibiotica kuur gegeven wordt? Is dat wat?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Parelridder schreef::biggrin2:

Er is een pipet, die hoef je maar 1 keer te geven, Advocate?? Ik meen dat dit en Milbemax de enige middelen zijn die er (officieel) tegen werken.
Maar wat een kei, die Rolf, meteen bellen. Topper. Idem voor jouw dierenarts trouwens, op z'n vrije dag. Goud waard.
Ja, Advocate is inderdaad een mogelijkheid. En fenbendazole. Frank zou even snel terug de boeken in gaan en Leo is daar al naartoe.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

constance.blokzijl schreef:Wat fijn dat hij je gebeld heeft Lizzy! En je eigen dierenarts, een beetje zekerheid en vertrouwen is nu erg fijn!

Dacht al dat dit een man was die ook echt wel na kantooruren zijn mail zou lezen, dus daarom gaf ik aan dat van het mailtje.

Voor nu; de duimen staan op turbo stand dat die rotworm nu echt weg gaat.

Las ik nou hier ergens dat er ook wel eens een korte antibiotica kuur gegeven wordt? Is dat wat?
Ja, dat was echt een goeie van je, want kennelijk leest hij toch zijn mail :-*

En dat ik mijn eigen DA aan de telefoon kreeg... Wat een wereldvent is het toch....!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Parelridder schreef::biggrin2:

Dit vond ik op pubmed:

Efficacy and safety of imidacloprid/moxidectin spot-on solution and fenbendazole in the treatment of dogs naturally infected with Angiostrongylus vasorum (Baillet, 1866).

A randomized, blinded, controlled multicentre field trial study was conducted to evaluate the efficacy and safety of imidacloprid 10%/moxidectin 2.5% spot-on solution and fenbendazole in treating dogs naturally infected with Angiostrongylus vasorum. Dogs were randomly treated either with a single dose of 0.1 ml/kg bodyweight of imidacloprid 10%/moxidectin 2.5% spot-on solution or with 25 mg/kg bodyweight fenbendazole per os for 20 days. The study period was 42 days with dogs being examined on days 0, 7 and 42. The primary efficacy parameter was the presence of L1 larvae in faecal samples evaluated by a Baermann test from three consecutive days. Thoracic radiographs performed on each visit were being taken as a paraclinical parameter to support the results of the Baermann test. Twenty-seven dogs in the imidacloprid/moxidectin group and 23 dogs in the fenbendazole group completed the study according to protocol. The efficacies of the two treatment protocols were 85.2% (imidacloprid/moxidectin) and 91.3% (fenbendazole) with no significant difference between treatment groups. On radiographic evaluation pulmonary parenchyma showed similar improvement in each group. No serious adverse effects to treatment were recorded: most of the minor adverse effects were gastrointestinal such as diarrhea (nine dogs), vomitus (eight dogs) and salivation (three dogs). In general, these adverse effects were of short duration (1-2 days) within the first few days after treatment start and required little or no treatment. This prospective study demonstrates that both treatment protocols used are efficacious under field conditions, that treatment of mildly to moderately infected dogs with either of these protocols is safe and yields an excellent prognosis for recovering from the infection.
TomsBorders
5-sterren
5-sterren

Bericht door TomsBorders »

Lizzy schreef:Hahaha Tom :-* !

Rolf belde mij net terug. Hij had mijn paniek mail gelezen. Hij zei precies hetzelfde Tom!!!! Ik ben zoooo blij met jullie!!!!!

Ik heb mijn dierenarts net gesproken (had vandaag geen dienst maar hoorde wat er aan de hand was) en die is nu met Leo aan het overleggen wat we Linga het beste kunnen geven.

Oh, ik heb dat lugols iodine reagens nog niet maar ik ga nu even met een grotere vergroting kijken. De larven zijn nu dood.
Hoi Lizzy,

a. heel kut dat ze er nog/weer zijn
b. heel goed werk gedaan en als ze straks weg zijn dan heeft Linga je dat in ieder geval laten zien.

Hopelijk zijn ze snel naar de tering geholpen en komen ze nooit meer terug!

Wat de foto betreft, het is niet super goed te zien helaas maar dat kronkellige in het midden is iets van een gespleten bekje maar is vooral te zien als je ze hebt aangekleurd maar gezien alle andere omstandigheden kunnen we er wel vanuit gaan dat het ze zijn. Hopelijk heeft Leo het juiste middel.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Oef en als je dan met de kennis van nú terug denkt aan die merkwaardige proestbui in de laatste week, toen we dachten dat het ook eigenlijk al wel over moest zijn.. Gunst, als ze nu een maand Advocate krijgt, 1 maal dus, zou ik gaan voor 2 x behandelen en dan net als nu kort na de 1e maand checken. Uitroeien die handel, stinkerds.

Iets héél anders, ik weet niet in hoeverre jij je dat al gerealiseerd hebt: ruim de ontlasting van Linga goed op. Slakken kunnen en zullen zolang ze deze infectie heeft via het hare weer nieuwe slachtoffers maken. In de wijk ruimde ik het altijd al op, maar in het bos, tussen de struikjes liet ik het eerder liggen. N.a.v. de Franse hartworm infectie heb ik dat verandert, even uitlaten vóór we naar het bos gaan, voor mijn eigen opruimgemak, is nu gewoonte.
Oh heb jij dat ook, dat je ineens, nu pas, ziet hoe veel slakjes er zijn? Hoe ienimini, onopvallend ook en dat die glibbers idd vaak in de buurt van hondenpoep liggen.. Nóóit eerder opgemerkt..
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

TomsBorders schreef:Hoi Lizzy,

a. heel kut dat ze er nog/weer zijn
b. heel goed werk gedaan en als ze straks weg zijn dan heeft Linga je dat in ieder geval laten zien.

Hopelijk zijn ze snel naar de tering geholpen en komen ze nooit meer terug!

Wat de foto betreft, het is niet super goed te zien helaas maar dat kronkellige in het midden is iets van een gespleten bekje maar is vooral te zien als je ze hebt aangekleurd maar gezien alle andere omstandigheden kunnen we er wel vanuit gaan dat het ze zijn. Hopelijk heeft Leo het juiste middel.
Ja, het is A)heel kut dat ze er nog/weer zijn. Ik ben echt helemaal de weg kwijt. Alles weer opnieuw. Opnieuw kunnen we het weer een maand in de broek doen dat ze de behandeling overleeft..... :-X

En B)ik denk dat we kunnen stellen dat ik ze heb weten te detecteren.....

Ik ga voor dat kronkelige opnieuw kijken.

Plaats reactie