achhhhh Polleke toch-update

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: ruilen voor goed doel-stichting of je eigen huisdier

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ik zie weer een lijntje komen.... :biggrin2:
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Ik woon zelf in Zwolle, maar kom ook nog wel eens ergens [emoji6]
joel
5-sterren
5-sterren

Bericht door joel »

Wow, wat een reacties, superlief van jullie allemaal!! Ik zou het super vinden als we zo kunnen helpen! En misschien ook eens een andere hond/kat/cavia/hangbuikzwijntje
Parelridder schreef:Ik heb helaas geen tuig over, maar vind het een super initiatief! Afvallen of niet, ook als je veel te dik bent hoef je niet in en snijdend tuig te lopen.

Ik begrijp je gedachte wel Lazy Garfield, ik gun een hondje ook heel graag een vitaal lijf, maar hoe ga je een demente eigenaar dit aan het verstand peuteren? Het moet allemaal wel beklijven... Buiten dat, oudere mensen (deze dame is 88) zijn sowieso vaak veel meer gericht op het toestoppen van verwennerij én hebben al heel wat langer een gewoonte dan jij en ik.. Ik begrijp wel dat het niet lukt om Polleke op een dieet te zetten, hoe mooi dat ook zou zijn.
Ik denk dat het al heel wat is als het lukt over te late stappen op kleinere en 'light' producten, een rondje extra lopen met bezoek of een roep & ren spelletje als 'ie daartoe te porren is.. Niet om Polleke slank te krijgen, maar in een poging te voorkomen dat Polleke op een dag weg rolt.
Precies, dat dus, heb het wel geprobeerd om wat om te buigen, maar gaat t niet worden. En t is echt zo'n lieve hond, en het vrouwtje is zo blij met hem, zo mooi om te zien. Hij eet hetzelfde als zij, ze smeert brood met kaas, voor na zijn wandeling, tis haar kindje. Gelukkig laat ie uit zichzelf ook veel staan hoor, hij zit ook gewoon vol......
Cathy schreef:Helaas kom maar tot 72 cm .
Jammer maar toch bedankt voor het kijken!
constance.blokzijl schreef:Afbeelding
Dit is hem, als je hem geschikt vind moeten we alleen nog bedenken hoe hij bij jou gaat komen, ik hoef er verder niets voor te hebben, hij ligt al wel een paar jaar in de hondenkist
Ja, dit model heeft ze nu ook lijkt me, is voor haar ook fijn, scheelt puzzelen met nieuwe sluitingen en hengsels :biggrin2:
Ik ga er maandag weer heen, zal dan zijn omvang even precies opmeten, maar lijkt dat ie wel gaat passen! Super bedankt voor het opgraven uit je kist!
Mijati schreef:mocht het andere te klein zijn:

ik heb, meen ik, nog wel een tuig (rogz for dogz) liggen, maar ik denk dat die te groot is. (maat kleine bouvier, hals 60cm en groter, borstomvang (achter de voor poot 60 en groter) verbindingsstukonder 25cm en groter verbindingstukboven 17cm).

Ik hoef er niets voor terug, iets kleins mag wel, het ligt hier te verstoffen, mijn boeven krijgen allebei een k-9 tuig.
Kan het niet heel goed inschatten, halsomvang heb ik eigenlijk niet gemeten, ga ik maandag dus even doen.
joel
5-sterren
5-sterren

Bericht door joel »

Lida. S schreef:Van waar naar waar moet het?
Ohja, het moet dan richting Nieuwegein (Utrecht) Maar heb hier en daar ook fam. die door het land wonen dus komt vast goed
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

joel schreef:Ohja, het moet dan richting Nieuwegein (Utrecht) Maar heb hier en daar ook fam. die door het land wonen dus komt vast goed
Nieuwegein is geen probleem. Daar rij ik 2 x per maand wel langs. En waar is het nu?
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Lida. S schreef:Van waar naar waar moet het?
Gokje :

Van Blokzijl naar Nieuwegein? :)
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Ramses1 schreef:Gokje :

Oke, maar er zijn mensen die 'van Delft' heten en in Maastricht wonen.
joel
5-sterren
5-sterren

Bericht door joel »

Ik ga maandag eerst even nameten, dan kijken we daarna hoe het deze kant op komt, (had niet gedacht dat t zo'n vaart zou lopen ) we hebben er niets aan als ie toch niet past.....en ik heb er niets aan ;D
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

joel schreef:Ik ga maandag eerst even nameten, dan kijken we daarna hoe het deze kant op komt, (had niet gedacht dat t zo'n vaart zou lopen ) we hebben er niets aan als ie toch niet past.....en ik heb er niets aan ;D
Dit is toch barfplaats! Dan kan je dit verwachten. Ik hoor het wel. Ik kan het wel vervoeren. Ik kan dan ook nog wel wat anders meenemen.
Mijati
4-sterren
4-sterren

Bericht door Mijati »

Mijati schreef:mocht het andere te klein zijn:

ik heb, meen ik, nog wel een tuig (rogz for dogz) liggen, maar ik denk dat die te groot is. (maat kleine bouvier, hals 60cm en groter, borstomvang (achter de voor poot 60 en groter) verbindingsstukonder 25cm en groter verbindingstukboven 17cm).

Ik hoef er niets voor terug, iets kleins mag wel, het ligt hier te verstoffen, mijn boeven krijgen allebei een k-9 tuig.

nog even het max gemeten:
halsomtrek: tot 80-85cm
borstomvang: tot 100cm

en een foto'tje
Afbeelding
Nero
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nero »

Ik zou ook nog kunnen helpen.
Ik woon ook in Zwolle net als Constance en rij zo'n 2x in de maand naar omgeving Dordrecht.
ik ga de 19 die kant weer op een de 21e terug.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Ramses1 schreef: Gokje :

Lida. S schreef: Oke, maar er zijn mensen die 'van Delft' heten en in Maastricht wonen.
Klopt, in dit geval woon ik in Zwolle en is Blokzijl mijn meisjesnaam. Kom ook oorspronkelijk daar niet vandaan, we komen uit Drenthe [emoji6]
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

joel schreef:Ik ga maandag eerst even nameten, dan kijken we daarna hoe het deze kant op komt, (had niet gedacht dat t zo'n vaart zou lopen ) we hebben er niets aan als ie toch niet past.....en ik heb er niets aan ;D
Mooi toch!
Ik ben heel slecht in meten [emoji16] ik heb dus ook alleen de max buikomvang gemeten. Hij kan nog een stuk kleiner gezet worden. Maar ik hoor wel of het gaat passen en als het zou passen dan komt het vast jouw kant op!
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Ik ben dinsdagmiddag in Zwolle en volgend weekend in Houten :cool:
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

constance.blokzijl schreef:Klopt, in dit geval woon ik in Zwolle en is Blokzijl mijn meisjesnaam. Kom ook oorspronkelijk daar niet vandaan, we komen uit Drenthe [emoji6]

:2funny: :2funny: :2funny:
Ik zei toch... Gokje
LOL

Plaats reactie