Longproblemen met Linga / Franse hartworm besmetting / Eindelijk vrij van Franse Hartworm

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Longproblemen met Linga / 5/2/2016 opnieuw of nog steeds besmet

constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Ik was al aan het duimen...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Jullie zijn echt super, dank je wel :-* :-* :-*
TomsBorders
5-sterren
5-sterren

Bericht door TomsBorders »

Anne in Duitsland schreef:@ TomsBorders: ik ben nu ook serieus aan het overwegen om zelf ontlastingsonderzoek te leren doen. Heb vier grote honden en twee katten, en om daarvan meerdere keren per jaar ontlasting door een lab te laten controleren... Dan ben ik goedkoper uit met een microscoop en materialen.
Ik kan alleen met geen mogelijkheid in Den Haag zijn voor jouw cursus. Wel vond ik op internet een website waar je een pakket kunt kopen (microscoop, alles wat erbij nodig is qua spullen en dingen, plus een boek met uitleg: http://www.wurmcheck.de/Webwinkel-Produ ... oskop.html) - alleen is dat helaas voor onderzoek naar paardenwormen bedoeld.

Kun jij iets soortgelijks aanraden, maar dan voor honden? In het Nederlands, Duits of Engels?
Ik ga daar deze week even naar kijken, echter als ik het vergeet zou je me dan een PB willen sturen zodat ik het alsnog doe. Moet even goed inlezen wat ze verkopen. Zoals het er naar uit ziet is de microscoop wel ok. Wel een monoculair, weet niet of je dat fijn vind. De rest van de kit is te duur/onnodig en kan je zelf ook wel bij elkaar bestellen in de supermarkt. De voornaamste kosten daarvan zijn voor de McMaster telkamer (is voor paarden belangrijk) en het paardenboek (is voor paarden belangrijk). De rest is een theezeefje en wat bekertjes e.d. 3 euro?

Verder was het een prima symposium maar de discussies achteraf waren het nuttigst wat mij betreft, ofja behalve die van lepto dan.

Hopelijk valt de schade mee voor Linga en is het een restje dat nu sterft.
Als er wat is dan roep je maar en bedankt voor de lift.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Duimen gaan op lichtsnelheid voor Linga! :-*
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

TomsBorders schreef:Ik ga daar deze week even naar kijken, echter als ik het vergeet zou je me dan een PB willen sturen zodat ik het alsnog doe. Moet even goed inlezen wat ze verkopen. Zoals het er naar uit ziet is de microscoop wel ok. Wel een monoculair, weet niet of je dat fijn vind. De rest van de kit is te duur/onnodig en kan je zelf ook wel bij elkaar bestellen in de supermarkt. De voornaamste kosten daarvan zijn voor de McMaster telkamer (is voor paarden belangrijk) en het paardenboek (is voor paarden belangrijk). De rest is een theezeefje en wat bekertjes e.d. 3 euro?

Verder was het een prima symposium maar de discussies achteraf waren het nuttigst wat mij betreft, ofja behalve die van lepto dan.

Super, dank je! Ik bedacht me later: Lizzy, jij hebt je toch ook in korte tijd ingelezen in de materie; misschien heb jij tips?

En anders nodig ik Kim wel een keer uit naar Leipzig voor een privéles hondenpoep poeren. :D

Lizzy, ik duim al voor jullie sinds ik de update gelezen heb. Ik kan het echt niet uit mijn hoofd zetten. Wat een zorgen, wat een ellende. Hopelijk loopt het ook ditmaal goed af, de behandeling!
Hetty_
4-sterren
4-sterren

Bericht door Hetty_ »

Lizzy schreef:Doranto en Hetty, ik vond het zo leuk om jullie (weer) te zien!!!!!!!!!! :-* :-* :-*
Het werd ook wel weer tijd toch, we hadden elkaar al veel te lang niet meer gezien!

Sterkte meis en Leo ook. :-*
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

Jullie moeten helemaal tot het gaatje om die rotwormen kwijt te raken :(
Wij duimen keihard mee voor Linga.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

En of ik duim....die krengen gaan eraan!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Lizzy schreef:Linga heeft nu een pipet Advocate op dr lijfje zitten. En het is weer gevaarlijk..... Ik heb vandaag Rolf Nijsse op het symposium uitgebreid gesproken. Ben eigenlijk te moe om het allemaal uit te leggen maar dat ga ik nog wel doen. De pipet zit er op, iedereen die een paar duimpjes over heeft voor Linga : heel graag!
ppff wat een toestand...vreselijk....
ik ga stug door met duimen!!
Lil

Bericht door Lil »

Wat een klerebeesten :-X

Duimen draaien. :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

TomsBorders schreef:Ik ga daar deze week even naar kijken, echter als ik het vergeet zou je me dan een PB willen sturen zodat ik het alsnog doe. Moet even goed inlezen wat ze verkopen. Zoals het er naar uit ziet is de microscoop wel ok. Wel een monoculair, weet niet of je dat fijn vind. De rest van de kit is te duur/onnodig en kan je zelf ook wel bij elkaar bestellen in de supermarkt. De voornaamste kosten daarvan zijn voor de McMaster telkamer (is voor paarden belangrijk) en het paardenboek (is voor paarden belangrijk). De rest is een theezeefje en wat bekertjes e.d. 3 euro?

Ja, ik vond het symposium ook prima en de het gesprek met Rolf daarna vooral fijn. Ik heb hem erg in beslag genomen, sorry daarvoor, maar ja, ik kon zijn advies erg goed gebruiken.....!

Ik zat me wel te bedenken Tom, kunnen wij daar nog wat mee, met de manier waarop zij de larven pipetteren en in dat schaaltje leggen?

Het gesprek over Lepto... Jeetje, ik heb daar vannacht echt over na liggen denken. Ik had toch niks beters te doen. Wat ik niet goed begrijp is het volgende: toen wij hem vroegen naar natuurlijke immuniteit opbouwen zei hij "ja, totdat je hond in een sloot springt waar teveel Lepto bacterieen in zitten, dan wordt hij ziek". Maar stel een hond is 10 maanden geleden voor het laatst met L4 gevaccineerd en de antilichamen ook veel minder zijn dan net na de enting, dan kan een gevaccineerde hond toch ook ziek worden?

Hij zei trouwens dat mensen niet worden gevaccineerd omdat Lepto nou niet zo vaak voorkomt. Maar dat is natuurlijk gelul. In Cuba komt Lepto heel vaak voor bij mensen en ook daar worden mensen niet gevaccineerd........

Graag gedaan, het was gezellig dat je mee terug reed!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Anne in Duitsland schreef:Super, dank je! Ik bedacht me later: Lizzy, jij hebt je toch ook in korte tijd ingelezen in de materie; misschien heb jij tips?

En anders nodig ik Kim wel een keer uit naar Leipzig voor een privéles hondenpoep poeren. :D

Lizzy, ik duim al voor jullie sinds ik de update gelezen heb. Ik kan het echt niet uit mijn hoofd zetten. Wat een zorgen, wat een ellende. Hopelijk loopt het ook ditmaal goed af, de behandeling!
Dank je :-* ! Lief van je :-*

Ik heb me natuurlijk vooral met spoed ingewerkt in baermann techniek. Die andere wormen waren voor mij even geen prioriteit, eerlijk gezegd. Ik heb een microscoop, wegwerpchampagne glazen van de Action, wegwerppipetten, gaasjes. Ik kan wel even wat foto's maken, ik moet vandaag de ontlasting van Fritzi en Biscuit controleren!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

De duimen blijven hier doordraaien. En wat betreft immuniteit en lepto: niet elk dier lijkt hier even vatbaar voor. Een tijdje geleden was er een geval van iemand die lepto had opgelopen op haar werk. Ze had jammer genoeg haar ratjes besmet, maar haar honden en katten niet. Die zijn er dus zeker wel mee in aanraking gekomen en hebben het niet gekregen. Waarom, geen idee. Misschien waren de honden wel geënt(dacht het niet, maar ben niet zeker), maar de katten in ieder geval niet.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

frodo quin schreef:De duimen blijven hier doordraaien. En wat betreft immuniteit en lepto: niet elk dier lijkt hier even vatbaar voor. Een tijdje geleden was er een geval van iemand die lepto had opgelopen op haar werk. Ze had jammer genoeg haar ratjes besmet, maar haar honden en katten niet. Die zijn er dus zeker wel mee in aanraking gekomen en hebben het niet gekregen. Waarom, geen idee. Misschien waren de honden wel geënt(dacht het niet, maar ben niet zeker), maar de katten in ieder geval niet.
Bij mijn weten zijn katten sowieso ongevoelig voor de Lepto bacterie. En voor het verhaal maakt het wel uit, of de hond gevaccineerd is of niet. Is er een manier om daarachter te komen?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hetty_ schreef:Het werd ook wel weer tijd toch, we hadden elkaar al veel te lang niet meer gezien!

Sterkte meis en Leo ook. :-*
Ik herkende je niet eens! En Marije herkende je ook niet. We stonden later nog even te filosoferen Marije en ik waar het door kwam. Is je haar nou donkerder geworden? Ben je afgevallen ofzo? Je ziet er in ieder geval onwijs goed uit :-* !

Plaats reactie