Update: teen wordt verwijderd
Moderator: Lizzy
-
frodo quin
- 5-sterren

Re: Update: teenkootje wordt verwijderd
Arme Joep, dat ziet er heel pijnlijk uit. Duimpjes draaien hier.
Arme Joep en arme jullie.
Ook hier wordt volop geduimd

Ook hier wordt volop geduimd
Knuffel voor Joep! (En neem er zelf ook een!
)
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

O bleh, dat kan alleen maar pijn doen! Maar Joep lijkt me een bikkel; ook zonder teenkootje zal hij er het beste van weten te maken, zeker met jullie hulp. Succes!
- Jura&Mahru
- 4-sterren

- Contacteer:
Succes voor Joep. Onze oudste hebben we ook een teen (buitenste teen rechtsachter) laten verwijderen nadat het gewricht steeds ontstoken bleef. Ze is er snel en goed van hersteld, en kan echt alles nog net zo goed als daarvoor.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ach gos je ventje.... maar heb al van vele gehoord dat ze prima zonder teen(kootje) kunnen!
en joep kennende loopt ie zo weer rond!
succes en sterkte vandaag
en joep kennende loopt ie zo weer rond!
succes en sterkte vandaag
Och, arme Joep - pijnlijk! Maar na vandaag vast beter! Sterkte vandaag, duimen staan hier aan. 
- Inge en Bono
- 5-sterren

Auw, arme Joep. Sterkte vandaag en beterschap alvast
De duimpjes draaien ook voor jullie
- Pauline
- 5-sterren

Lieverds dank jullie wel!!!
De operatie is woensdag a.s. Kwart voor tien brengen en dan blijf ik erbij terwijl hij onder narcose wordt gebracht.
Er is al eerder een teen geamputeerd bij Joep, rechter poot duimpje, maar toen liep hij nog normaal. Dit keer zal zijn schommelende gang voor wat meer last zorgen, denken we. We zullen het woensdag merken. DA gaf aan dat hij de eerste dagen wat meer hulp nodig zal hebben, maar dat zijn we wel gewend en dat komt goed. De hulptroepen staan al klaar.
Wordt wederom vervolgd.
De operatie is woensdag a.s. Kwart voor tien brengen en dan blijf ik erbij terwijl hij onder narcose wordt gebracht.
Er is al eerder een teen geamputeerd bij Joep, rechter poot duimpje, maar toen liep hij nog normaal. Dit keer zal zijn schommelende gang voor wat meer last zorgen, denken we. We zullen het woensdag merken. DA gaf aan dat hij de eerste dagen wat meer hulp nodig zal hebben, maar dat zijn we wel gewend en dat komt goed. De hulptroepen staan al klaar.
Wordt wederom vervolgd.
-
Suzanne
- 5-sterren

- Contacteer:
Heel veel sterkte!!!
Hoewel het er bij Tristan niet zo uitziet, speelt bij hem een vergelijkbaar probleem; ook bij hem wil een ontsteking nog niet weg uit het teentje/nagelbedje.
Wij houden nog hoop dat een week AB-kuur en spoelen ervoor zorgt dat opereren niet nodig is.
Vraagje aan anderen: hoe is jullie ervaring na een dergelijke operatie? Ik bedoel niet de eerste week, want dat zal lastiger zijn, maar kan de hond dan een normaal leven hebben en de voet normaal belasten?
Suzanne
Hoewel het er bij Tristan niet zo uitziet, speelt bij hem een vergelijkbaar probleem; ook bij hem wil een ontsteking nog niet weg uit het teentje/nagelbedje.
Wij houden nog hoop dat een week AB-kuur en spoelen ervoor zorgt dat opereren niet nodig is.
Vraagje aan anderen: hoe is jullie ervaring na een dergelijke operatie? Ik bedoel niet de eerste week, want dat zal lastiger zijn, maar kan de hond dan een normaal leven hebben en de voet normaal belasten?
Suzanne
Oh, hahaha - ik dacht vandaag. Duimen we gewoon door tot woensdag laat.Pauline schreef:Lieverds dank jullie wel!!!
Wordt wederom vervolgd.
We gaan woensdag heel hard duimen Pauline. Maar ik denk dat het helemaal goed komt 
- Pauline
- 5-sterren

Zorg je wel dat je ze niet overbelast??? Joeps teenkootje eraf is voldoende!-Saskia- schreef:Oh, hahaha - ik dacht vandaag. Duimen we gewoon door tot woensdag laat.
- Pauline
- 5-sterren

Dat MOET gewoon!!! En ik heb er ook vertrouwen in hoor. We zijn niet van zover gekomen om zo'n stom teentje roet in het eten te laten gooien.....Lizzy schreef:We gaan woensdag heel hard duimen Pauline. Maar ik denk dat het helemaal goed komt
@Suzanne: volgens de DA geeft een teen(kootje) amputeren geen enkele belemmering voor een hond.
Aan Joeps andere poot is bijna 3 jaar geleden het duimpje weggehaald en daar heb ik nooit iets van gemerkt in zijn houding of gedrag. Nu begrijp ik heel goed dat een teen iets anders is dan een duim. Tenslotte wordt een teen veel intensiever gebruikt, maar zelfs met Joeps beperkingen zagen zij geen enkel probleem in het weghalen van de teen.
Denk dat hij meer last zal hebben van deze nare ontsteking dan van het ontbreken van een teentje
Sterkte met wachten op woensdag en met het herstel daarna!
Sterkte met wachten op woensdag en met het herstel daarna!