Doordat ze uitdrogen zullen ze inderdaad nog wel platter worden.renate1985 schreef:Klopt dat vlooien altijd wel plat zijn maar deze waren nog platter zeg maar.
Ik had eerst levende vlooien en die waren een stukje dikker zeg maar.
hoelang ontwormen met diameenaarde bij wormen?
Moderator: Lizzy
Re: hoelang ontwormen met diameenaarde bij wormen?
Bedankt voor je antwoord Pike!!pike schreef:Vlooien zijn altijd plat. Ook in leven. Met een afgeplat lichaam kunnen ze zich namelijk snel tussen de haren door bewegen.
Ik heb in het verleden subfossiele (onbewerkte) macroresten van diatomeeën uit bodemmonsters onder de microscoop gehad (schaaltjes, het uitwendige skelet) en die waren spierwit. De skeletjes bestaan uit kiezelzuur; siliciumdioxide. Siliciumdioxide is in pure vorm spierwit. Hoe bruiner het poeder, hoe lager het gehalte aan kiezelzuur.
In pure vorm schijnt het niet geschikt te zijn voor de bestrijding van insecten, waarom dat dan is dat weet ik ook niet.
Ik heb trouwens contact gehad met Wolf Creek Range en hen gevraagd of het Heartworm Free middel iets kan doen bij deze andere hartworm. Ik ben doorgestuurd. Ook vroeg ik of diatomeeenaarde nog iets kon betekenen tegen de Franse Hartworm. Antwoord is overduidelijk nee. Ik heb zelf ook wat verder gezocht en diatomeeenaarde heeft nul invloed op slakken.
Wat had je hierbij in gedachten? Uitstrooien in de tuin of zo?? Want een slak die wordt opgegeten gaat toch dood in het maagzuur van de hond.Lizzy schreef:Bedankt voor je antwoord Pike!!
Ik heb trouwens contact gehad met Wolf Creek Range en hen gevraagd of het Heartworm Free middel iets kan doen bij deze andere hartworm. Ik ben doorgestuurd. Ook vroeg ik of diatomeeenaarde nog iets kon betekenen tegen de Franse Hartworm. Antwoord is overduidelijk nee. Ik heb zelf ook wat verder gezocht en diatomeeenaarde heeft nul invloed op slakken.
(Het schijnt wel een goede meststof te zijn)
Op de zak die ik heb besteld heb staat dat je het ook tegen slakken in de tuin kan strooien. Maar ik begrijp dat dat dus niet werkt?
Wij hebben veel hosta's en daardoor heel veel slakken en ik wilde dit jaar dit rondom de planten strooien. Maar ik denk dat ik de hosta's maar ga rooien.
Wij hebben veel hosta's en daardoor heel veel slakken en ik wilde dit jaar dit rondom de planten strooien. Maar ik denk dat ik de hosta's maar ga rooien.
nou ik had rups in de bloemkool en brocolie en dacht plop beetje dia eroverheen en ja hoor dood,het droogt uit,ook bv met maden in je groenbak,zonde dat het niks doet bij longworm.
En bij mij weten bij een wormbesmetting min 60 dagen gebruiken vanwege de eitjes waar de dia niet doorheen komt
Wolf creek ranch zeer goede site veel info
En bij mij weten bij een wormbesmetting min 60 dagen gebruiken vanwege de eitjes waar de dia niet doorheen komt
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Klopt.kiara schreef:nou ik had rups in de bloemkool en brocolie en dacht plop beetje dia eroverheen en ja hoor dood,het droogt uit,ook bv met maden in je groenbak,zonde dat het niks doet bij longworm.
Doodt ook slakken meen ik.
Nee, ik hoopte eigenlijk dat als de honden slakjes binnen krijgen en ze komen thuis van de wandeling en ik geef ze eten met diatomeeenaarde, de slakken direct het lootje zouden leggen of de larfjes die uit de slakken komen. Links of rechtsom komt de Franse hartworm bij de hond binnen via het eten van slakken.....pike schreef:Wat had je hierbij in gedachten? Uitstrooien in de tuin of zo?? Want een slak die wordt opgegeten gaat toch dood in het maagzuur van de hond.
(Het schijnt wel een goede meststof te zijn)
Nou, diatomeeenaarde helpt dus niet tegen slakken voor zover ik dat heb kunnen vinden. Dit is een mooie website waar ze het uit hebben getest, op allerlei soorten manieren : http://www.gardenmyths.com/how-to-get-r ... ous-earth/.
En daarnaast heb ik dus een mail gestuurd aan Wolf Creek Range, hen gevraagd of diatomeeenaarde iets zou kunnen betekenen en dit was hun antwoord:
Dus dat gaat 'm niet worden.DE doesn’t do anything for heartworm.
-
TomsBorders
- 5-sterren

heb je ze wel duidelijk gezegd dat het de franse hartworm betreft? want in tegenstelling tot europa komt die amper tot niet voor in Amerika
daar hebben ze de andere hartworm.
Maar natuurlijkTomsBorders schreef:heb je ze wel duidelijk gezegd dat het de franse hartworm betreft? want in tegenstelling tot europa komt die amper tot niet voor in Amerika
Bedankt voor de link Lizzy met het verhaal over de slakken en het experiment met DE.
Een van onze honden is dol op de hostabladeren en daar zitten juist altijd slakken op. En we hebben echt heel veel hosta's in de tuin...Er staat: if you try to protect your collection of 40 hostas, you better have lots of cash and the slugs don't die.
Zekere voor het onzekere...ik haal ze uit de tuin, nu ik dit weet en wat slakken kunnen aanrichten en een hosta-vreter hond in de tuin.
Een van onze honden is dol op de hostabladeren en daar zitten juist altijd slakken op. En we hebben echt heel veel hosta's in de tuin...Er staat: if you try to protect your collection of 40 hostas, you better have lots of cash and the slugs don't die.
Zekere voor het onzekere...ik haal ze uit de tuin, nu ik dit weet en wat slakken kunnen aanrichten en een hosta-vreter hond in de tuin.
Even een vraagje, waarom staat er bij bio ron op de site dat diatomeenaarde niet voor humane consumptie is? Bij Baroen ook gekeken, zag dat niet staan enkel de diatomeenaarde is daar duurder. Wat is het verschil? Na het lezen van dit topic kan ik hier ook wel diatomeenaarde gebruiken
Gr. Ingrid
Gr. Ingrid
[quote="Lizzy"]Nee, ik hoopte eigenlijk dat als de honden slakjes binnen krijgen en ze komen thuis van de wandeling en ik geef ze eten met diatomeeenaarde, de slakken direct het lootje zouden leggen of de larfjes die uit de slakken komen. Links of rechtsom komt de Franse hartworm bij de hond binnen via het eten van slakken.....
[\quote] Oh juist op die manier. Ik snap je gedachtengang.
[\quote] Oh juist op die manier. Ik snap je gedachtengang.