Tante en mazzel gaan waarschijnlijk verhuizen naar deventer!!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Advies Mazzel tante
Misschien beter laten ontdooien in het bakje waaruit hij eet of een ander bakje? Plastic zakje met ontdooid vlees wordt zo bloederig, sommigen mensen haken daarop af.
En als Mazzel 2-3 x per dag eet, dan moet ze misschien meerdere zakjes eruit halen? Of begrijp ik het verkeerd?
En als Mazzel 2-3 x per dag eet, dan moet ze misschien meerdere zakjes eruit halen? Of begrijp ik het verkeerd?
Mijn excuses voor de kwaliteit! Actie foto's met de telefoon en het is vrij donker in de huiskamer! Maar meneer mept alles van tafel,kweet niet,het lijkt alsof hij de kolder in zijn kop heeft
mept alles van tafel

Re: Advies Mazzel voor tante.
Toch nog een vraag!!
Mazzel krijgt metacam 0,5mg/ml daar krijgt hij 4(gewicht3.875) van. Met Radja moest ik onderhoudsdosis op een gegeven moment naar de helft van haar lichaamsgewicht brengen.Hoe zit dat bij katten? Toen ik dat aan de DAassistente vroeg,kon ze mij daar niets over zeggen,want dat wist ze niet! Heb ik Radja altijd te weinig gegeven of krijgt Mazzel te veel
?
DA is een andere dan die ik voor Radja had.
Mazzel krijgt metacam 0,5mg/ml daar krijgt hij 4(gewicht3.875) van. Met Radja moest ik onderhoudsdosis op een gegeven moment naar de helft van haar lichaamsgewicht brengen.Hoe zit dat bij katten? Toen ik dat aan de DAassistente vroeg,kon ze mij daar niets over zeggen,want dat wist ze niet! Heb ik Radja altijd te weinig gegeven of krijgt Mazzel te veel
DA is een andere dan die ik voor Radja had.
pluk schreef:Misschien beter laten ontdooien in het bakje waaruit hij eet of een ander bakje? Plastic zakje met ontdooid vlees wordt zo bloederig, sommigen mensen haken daarop af.
Carnibest valt dat bloederige ernorm mee(of tegen,gebruikte voor Radja altijd het lekvocht).
Ik heb voor +/- 90 dagen zakjes gemaakt van 150gram,maar meneer eet dat nu niet meer in 1x op! Ik haal er nu een beetje af voor de metacam en zet daarna de helft van de 150 neer! Is dat op dan krijgt hij de rest! Maaaaaaaar dat zie ik mijn tante niet doen. En hoeveel ik ook van Mazzel houd,ik ga echt niet de zakjes nogmaals verdelen,dat kunnen mijn handen niet aan,alles is nu diep bevroren
Edit: Met tante lijkt het ook heel goed te gaan! De bétablokkers lijken hun werk te doen enze slikt ook de haldol! Nadat ik haar heb gezegd dat ze vorige week 19x had gebeld,belt ze nu nog maar 1 tot 3x per dag en dat zijn leuke,heldere gesprekken
Ze heeft al haar spulletjes voor de logeerpartij,al 3dagen geleden ingepakt
- Angelique
- 5-sterren

Ik ken Metacam niet anders dan dat je start met een dubbele dosis en daarna als in tijdelijke therapie geef je het volle gewicht. En als het een blijvend iets is kan kun je op den duur een onderhoudsdosering geven die circa de helft is van het lichaamsgewicht. Maar dan is dus...als het kan. MIjn reu toendertijd kreeg de laatste maanden van zijn leven de volle 40 kilo per dag.
Angelique schreef:Ik ken Metacam niet anders dan dat je start met een dubbele dosis en daarna als in tijdelijke therapie geef je het volle gewicht. En als het een blijvend iets is kan kun je op den duur een onderhoudsdosering geven die circa de helft is van het lichaamsgewicht. Maar dan is dus...als het kan. MIjn reu toendertijd kreeg de laatste maanden van zijn leven de volle 40 kilo per dag.
Oke dat ken ik ook met Radja! Maar hoe zit dat met katten? Mazzel +/- 18jaar,die aanzienlijk opknapt door Metacam,moet mijn tante hem gewoon op 4kilo houden of moeten we dat ivm nieren ed,naar helft lichaamsgewicht brengen? Assistente DA leek daar nooit iets van vernomen te hebben,ook niet toen ik Radja als voorbeeld stelde
-
frodo quin
- 5-sterren

Waarom neemt Mazzel momenteel metacam? Het is inderdaad slecht voor de nieren, maar als zijn oor nog niet genezen is vrees ik dat je het nog gaat moeten geven. Zowel voor de ontsteking als voor de pijn, maar ik zou met je da bellen en dan niet met de assistent. Ik vermoed dat hij binnen enkele dagen nog op controle zal moeten met zijn oor?
Het voer: Ik ga er van uit dat het bij je tante niet kouder is dan 7° en dan zou ik voer echt niet laten staan, voor een half uurtje ofzo is dat natuurlijk geen probleem, maar zeker niet de hele dag. Een hond kan tegen ouder vlees, een kat niet. Wat is denk je het probleem met mazel bv 3 keer per dag te voeren is? Misschien kunnen we meedenken.
Super dat het zo goed gaat met je tante!
Het voer: Ik ga er van uit dat het bij je tante niet kouder is dan 7° en dan zou ik voer echt niet laten staan, voor een half uurtje ofzo is dat natuurlijk geen probleem, maar zeker niet de hele dag. Een hond kan tegen ouder vlees, een kat niet. Wat is denk je het probleem met mazel bv 3 keer per dag te voeren is? Misschien kunnen we meedenken.
Ik weet alleen dat het niet goed is voor de nieren (contra indicatie is verminderde nierfunctie).
Ik ken het ook alleen als tijdelijke toediening en niet als langdurige oplossing.......
Ben zelf erg voorzichtig daarmee dus zou dan inderdaad de dosis iig halveren.
Ik ken het ook alleen als tijdelijke toediening en niet als langdurige oplossing.......
Ben zelf erg voorzichtig daarmee dus zou dan inderdaad de dosis iig halveren.
frodo quin schreef:Waarom neemt Mazzel momenteel metacam? Het is inderdaad slecht voor de nieren, maar als zijn oor nog niet genezen is vrees ik dat je het nog gaat moeten geven. Zowel voor de ontsteking als voor de pijn, maar ik zou met je da bellen en dan niet met de assistent. Ik vermoed dat hij binnen enkele dagen nog op controle zal moeten met zijn oor?
Metacam krijgt Mazzel voor zijn achterpoten,al vanaf het eersste dierenartsbezoek, tijdens onderzoek bleek hij behoorlijk pijn daaraan te hebben. Moest het na operatie blijven geven,maar verder was er niets gezegd! Nadat ik een paar dagen was gestopt,wilde Mazzel niet meer spelen,de 150gram eten,wat ik net had opgehoogd,ging naar 75gram,sliep weer meer,vond hem slechter lopen,beetje met een knik. Nu ik weer Metacam geef,haalt hij weer kattenkwaad uit,speelt,eet beter en slaapt minder.
Voer heb ik uitgeprobeerd,niet met wat Mazzel op moet eten,maar met een apart schaaltje,het gaat na 2 dgn niet raar er uitzien,niet stinken. Ik heb dit gedaan voor het geval dat..........vul maar in. Ik weet dat het niet ideaal is
-
Lil
Jarenlang aan hondlief volle dosis metacam gegeven. Minderen is leuk maar kan vaak niet. Mijn katten vreten buiten rustig oude kadavers. In huis wil ik geen stinkend vlees met vliegen, maar of het voor de katten kwaad kan? Ik weet dat ik klikos heb, maar dingen die niet eetbaar zijn laten ze staan. Stinkende halfrotte kadavers vinden ze anders best lekker.
-
frodo quin
- 5-sterren

Eén keer per dag eten is voor een kat te weinig, minimaal twee keer. Ik zou het toch niet vertrouwen om hem iets te laten eten wat er al een dag staat, het wordt toch altijd gezegd dat het dan te veel bacteriën bevat voor een kat, toch bij kvv. Ben je bang dat je tante het zou vergeten?
Als de metacam voor een permanent pijnprobleem is zou ik het eens bespreken met je da. Zo min mogelijk pijnstilling is natuurlijk best, maar hij moet dan ook wel effectief pijnvrij zijn. Zou je tante het kunnen inschatten wanneer hij meer of minder moet/mag krijgen? Ik vraag het omdat ze ook geen bedenking had bij het hoofdschudden, maar misschien is het wel anders als ze weet waar ze moet op letten.
Als de metacam voor een permanent pijnprobleem is zou ik het eens bespreken met je da. Zo min mogelijk pijnstilling is natuurlijk best, maar hij moet dan ook wel effectief pijnvrij zijn. Zou je tante het kunnen inschatten wanneer hij meer of minder moet/mag krijgen? Ik vraag het omdat ze ook geen bedenking had bij het hoofdschudden, maar misschien is het wel anders als ze weet waar ze moet op letten.
Ja ben bang dat ze het vergeet,of te veel wordt,of geen zin heeft! Vandaar dat ik ook brokken heb gehaald,graanvrij.
Ik schrijf het allemaal op voor haar,ga proberen haar elke dag te bellen om te vragen of Mazzel al eten heeft gehad enzo.
1x per dag krijgt hij hier ook niet hoor,maar in het begin at hij vrijwel alles in 1x op,rest liet ik staan in koede kamer met stukje raam open. Wanneer de rest op was,had hij honger,maar ik durfde niet meer te geven omdat 100gram meer was dan hij eigenlijk in mijn berekening mocht krijgen.
Ik schrijf het allemaal op voor haar,ga proberen haar elke dag te bellen om te vragen of Mazzel al eten heeft gehad enzo.
1x per dag krijgt hij hier ook niet hoor,maar in het begin at hij vrijwel alles in 1x op,rest liet ik staan in koede kamer met stukje raam open. Wanneer de rest op was,had hij honger,maar ik durfde niet meer te geven omdat 100gram meer was dan hij eigenlijk in mijn berekening mocht krijgen.
-
Lil
Ontdooien in bakje met deksel. Neerzetten, na 14-20 minuten wat over is met deksel erop terug in koelkast. Is dat geen goede optie?
Lil schreef:Ontdooien in bakje met deksel. Neerzetten, na 14-20 minuten wat over is met deksel erop terug in koelkast. Is dat geen goede optie?
Ja dat is een goede optie en ga dat veranderen in het lijstje!! Dan schrijf ik erbij wanneer zijn bakje leeg is weer met een beetje bijvullen,totdat dat bakje leeg is!
Mis ik verder nog iets?
Re: Mazzel is naar huis!
Het was een fijn,maar ook vermoeiend weekend,ben nog aan het bijkomen
,maar wat was mijn tante blij om Mazzel weer te zien! Ze was zo bang dat hij niet meer leefde en ik haar wat op haar mouw spelde en niet de waarheid vertelde! Ze heeft 4 dagen genoten en laten pamperen en wilde eigenlijk niet meer terug naar huis!
Ik heb haar de dagen die ze hier was alles met Mazzel laten doen,herhaaldelijk het flesje metacam openmaken en in het spuitje trekken(ik spoot het zelf terug) eten uit het zakje halen,enz.
Alle dagen dat ze terug zijn,gebeld,maar ze had het al gedaan. Gisteren vond ze dat Mazzel weinig at(stonden nog brokjes die ik zondag in zijn bakje had gedaan omdat het vlees niet was ontdooid)dus heeft ze vlees weggegooid,dus heb haar verteld dat ze beter het zakje over de dag kon verdelen en dat heeft ze vandaag gedaan! Vanmorgen belde ze met de vraag hoe lang ze met de Metacam kan doen,ze is er echt goed mee bezig. Mazzel vindt het weer heerlijk in zijn eigen huis en is net zo 'klierig' als toen hij hier was,hij mept vanalles uit een stellingkast
. Verschil is voor mijn tante ook overduidelijk!
Ik heb haar de dagen die ze hier was alles met Mazzel laten doen,herhaaldelijk het flesje metacam openmaken en in het spuitje trekken(ik spoot het zelf terug) eten uit het zakje halen,enz.
Alle dagen dat ze terug zijn,gebeld,maar ze had het al gedaan. Gisteren vond ze dat Mazzel weinig at(stonden nog brokjes die ik zondag in zijn bakje had gedaan omdat het vlees niet was ontdooid)dus heeft ze vlees weggegooid,dus heb haar verteld dat ze beter het zakje over de dag kon verdelen en dat heeft ze vandaag gedaan! Vanmorgen belde ze met de vraag hoe lang ze met de Metacam kan doen,ze is er echt goed mee bezig. Mazzel vindt het weer heerlijk in zijn eigen huis en is net zo 'klierig' als toen hij hier was,hij mept vanalles uit een stellingkast