BPWR: Wok en koekenpan..

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR: Wok en koekenpan..

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Roef & Hidde schreef: ik heb de wok van BK en dan uit de balance + serie,echt een super pan!keramisch(grijs en niet wit)
en de koekepan een tefal keramisch,wel wit althans hij was wit  >:(  hopeloze rotpan!! hij was iets goedkoper dan de BK,maar als hij het echt begeeft ruil ik hem in voor een BK!
Zo'n keramische heb ik ook, inmiddels jaren in gebruik, en vind het inderdaad ook een super pan.
Omdat die keramische BK wok zo goed bevalt heb ik op een gegeven moment ook een keramische koekenpan gekocht, Deens merk. Hij was bepaald niet goedkoop maar wel compleet waardeloos. Binnen de kortste tijd bleef werkelijk alles compleet plakken aan de bodem. Dus ik heb nu onlangs een keramische BK koekenpan er voor in de plaats genomen, tot nu toe gaat die super.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ruisje schreef: En blijft die pan wit van binnen? Want ik heb al heel wat keramische koekenpannen gezien die niet schoon te krijgen waren en de witte werden nooit meer wit.
Oh nee, deze blijven goed wit.
Wel meteen even schoonmaken is een goed idee.
Maar ik heb er al eens goed met de kurkuma in gezeten. Toen had ik schrik dat het er misschien niet meer af zou gaan, maar het ging er toch af.
Het is wel een echte Ceramicore, er zijn ook wel een heleboel namaakmerken, en daar kan ik niets over zeggen. ;)
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

*Marieke* schreef: Wij hebben meerdere pannen van het merk Greenpan en dan de Siena collectie! Dit zijn keramische pannen.

We Zijn er onwijs tevreden over! Sinds we deze hebben doen we ze alleen niet in de vaatwasser... Afwassen is ook stik simpel.. Met wat warm water alleen spoelt alle viezigheid er gewoon af.. Niets boenen ofzo!

Ze zijn prijzig, maar hier geen andere koekenpannen meer! Qua wok.. Als ik op gas zou koken zou ik een zware gietijzeren wok kopen.. Zonder antiaanbak oid!
Die Greenpannen hebben wij ook. Dat zijn grijze. En daar hebben we vb een wok van. Ik ben er heel tevreden van.
Maar die Ceramicore's vind ik toch nog iets beter. Bakt nog minder aan en maakt nog gemakkelijker schoon...
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik heb (nieuwe generatie)  tefalpannen, een witte binnenkant en een grijze binnenkant.. Nog niet zo lang geleden aangeschaft. Met hotpoint (??)
Als je ze netjes langzaam warm laat worden fijne pannen. Toch vind ik de grijze fijner in gerbuik dan de witte.

Ik heb een wok van IKEA, kostte geen drol en is een superpan.
BusKay

Bericht door BusKay »

keetje schreef: Ik heb een wok van IKEA, kostte geen drol en is een superpan.
Ik wist niet dat je bij Ikea met drollen kan betalen. Hmmm... toch eens wat zakjes bewaren na het uitlaten  :biggrin2: :biggrin2:
Inouchka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inouchka »

Hier ook keramische pannen gehad met witte laag. Op gas zijn deze dingen een ramp. De witte laag bleef echt niet wit en aan de buitenkant waren ze ook snel verkleurd.!.. Heb er hooguit 6 maanden plezier van gehad en ze daarna weggeflikkerd (1 pan koste zo'n €45). Kort daarna een pannenset van tefal aan geschaft (jamie oliver lijn) en deze doen het nog steeds geweldig :D super pannen en hoef ook nooit geen andere meer :D

Sent from my iPhone using Tapatalk
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door DJ_Doerak_Tucker »

Hier dan weer wel goede ervaringen met keramisch, gekocht bij de Marktkauf, Duitsland. Waar je goed op moet letten is dat je de pan goed verhit voor je het te bakken product in de pan doet, dan schroeit het meteen dicht. Ik kan er prima pannenkoeken in bakken en kan hem bij wijze van zo weer de kast in zetten na gebruik. Super schoon. Ik haal de afwasborstel er door met heet water maar gebruik nagenoeg nooit afwasmiddel. Met vlees o.i.d. wel wat aanbaksel maar prima schoon te krijgen. Ook kurkuma was geen enkel probleem. Verder braad ik graag in zo'n zware zwarte BK braadpan, ook altijd makkelijk schoon te krijgen.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Heb alleen nog maar keramisch.
Een oudere pan is niet geheel wit mee maar die is ook al jaren oud, een ander die ong een jaar oud is is nog steeds wit.
Ja als je ze te hard laat aanbakken dan gaat het fout, maar ik heb ook wel verschil in merken gemerkt.
Ik was ze wel even snel met de hand af, is ook makkelijk en snel gebeurd.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

BusKay schreef: Ik wist niet dat je bij Ikea met drollen kan betalen. Hmmm... toch eens wat zakjes bewaren na het uitlaten  :biggrin2: :biggrin2:
;D ;D ;D
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Hijs!!!

Ik wil geen anti-aanbak meer, zijn jullie nog steeds tevreden over de keramische pannen?
En nog tips van welk merk? Ik zoek er nu één met deksel, maar ik denk dat onze wok op korte termijn en koekenpannen op langere termijn ook aan vervanging toe zijn, dus een set mag ook...
Tibbies
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tibbies »

Misschien een tip: als je nu bij Blokker een oude pan inlevert dan krijg je 30% korting op een willekeurige BKpan.
cj

Bericht door cj »

Wat betreft een wok ga ik voor 100% mee met Koek. Ideaal! Heb die van mij ooit voor 15 gulden gekocht bij een toko en goede instructies meegekregen. Dacht dat het niks zou zijn, maar bij scheiding gaat die als eerste mee.
Saskia
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

pike schreef:Zo'n keramische heb ik ook, inmiddels jaren in gebruik, en vind het inderdaad ook een super pan.
Omdat die keramische BK wok zo goed bevalt heb ik op een gegeven moment ook een keramische koekenpan gekocht, Deens merk. Hij was bepaald niet goedkoop maar wel compleet waardeloos. Binnen de kortste tijd bleef werkelijk alles compleet plakken aan de bodem. Dus ik heb nu onlangs een keramische BK koekenpan er voor in de plaats genomen, tot nu toe gaat die super.
Alweer bijna 1 jaar geleden dat ik dit geschreven heb zie ik. Ik heb de keramische wok van BK nog steeds en hij is nog steeds prima. Ook de keramische koekenpan van BK doet het nog steeds prima, die ziet er zelfs nog uit als nieuw. Niet zo lang geleden heb ik bij de Aldi (of was het de Lidl, ik weet het niet meer) een hele grote keramische koekenpan gekocht voor heel weinig. Met het idee dat als hij waardeloos blijkt ik toch niet veel geld heb weggegooid. Maar die is tot nu toe ook perfect en ziet ook nog steeds als nieuw.
Brigitte
3-sterren
3-sterren

Bericht door Brigitte »

Niet zo lang geleden heb ik bij de Aldi (of was het de Lidl, ik weet het niet meer) een hele grote keramische koekenpan gekocht voor heel weinig. Met het idee dat als hij waardeloos blijkt ik toch niet veel geld heb weggegooid. Maar die is tot nu toe ook perfect en ziet ook nog steeds als nieuw.[/quote]

Klopt, die heb ik ook! Superpan ! Ik heb de slagje kleiner ook meegenomen, ook perfect
De ene wok is van RVS van Boretti, en dan nog zo'n echte chinese van plaatstaal met een houten handvat...die roest als een gek :???:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik heb zowel in Zweden als in Duitsland een gietijzeren wok. In Zweden van Skeppshult, in Duitsland weet ik niet van welk merk (in NL gekocht, jaaaaren geleden). Is heerlijk, omdat je wok lekker stabiel staat terwijl jij er met een metalen hoeheetzo'ndingookalweer doorheen zwiept.

Koekenpan nog van Ikea, maar zodra we permanent naar Zweden verkassen en daar houtgestookt koken, gaat ook die de deur uit en gaan we over op gietijzer.

Plaats reactie