Longproblemen met Linga / Franse hartworm besmetting / Eindelijk vrij van Franse Hartworm

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Longproblemen met Linga / 5/2/2016 opnieuw of nog steeds besmet

Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Lizzy schreef:Dit filmpje en deze foto zijn gemaakt 9 dagen nadat wij Advocate Spot on van Bayer hebben toegediend. Ik denk dat we gerust mogen aannemen dat 9 dagen na toediening van Advocate de Franse Hartworm nog niet dood is........
Leg je dit tussentijds ook voor aan Rolf? Niet dat hij simsalabim dat kan veranderen, maar stel dat dit hetzij leidt tot de conclusie dat het resultaat niet voldoende is, dan kan hij je aan een plan C helpen. Maar ook andersom: stel dat dit volkomen normaal is, dan kan hij je vast vertellen wanneer je het wél moet zien en scheelt je dat de nodig stress :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Parelridder schreef:Leg je dit tussentijds ook voor aan Rolf? Niet dat hij simsalabim dat kan veranderen, maar stel dat dit hetzij leidt tot de conclusie dat het resultaat niet voldoende is, dan kan hij je aan een plan C helpen. Maar ook andersom: stel dat dit volkomen normaal is, dan kan hij je vast vertellen wanneer je het wél moet zien en scheelt je dat de nodig stress :-*
Ik heb hem het filmpje gemaild :) (twee zielen 1 gedachte). Hij schrijft terug dat dit kan gebeuren. Hij raadt wel aan sowieso een 2de pipet Advocate erop te doen over 3 weken.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Syrae schreef:blegh!

doet me wel terugdenken aan mn biologielessen , de aardappel en uienrok preparaten en onze majoor van een biologielerares die met gesloten ogen de klas de les toeschreeuwde :biggrin2:

Hopelijk zijn ze over 21 dagen toch allemaal weg en doe je die 2e pipet idd alleen voor de zekerheid. Anders word het wel een heel ineteressant vraagstuk over hoe en waarom die krengen na 2 verschillende, normaal afdoende, behandelingen bij juist Linga blijven leven terwijl je andere honden er geen last van hebben.
:biggrin2:

Brings back good memories :biggrin2:

Als ik na 2 pipetten die kelerelijers nog niet uit heb gemoord...., dan moeten we wat anders. Maar dan wordt Linga wel een heel interessante cases! Ik ga er niet vanuit. Ik denk dat ze over 3 weken kassiewijle zijn!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Lizzy schreef::biggrin2:

Brings back good memories :biggrin2:

Als ik na 2 pipetten die kelerelijers nog niet uit heb gemoord...., dan moeten we wat anders. Maar dan wordt Linga wel een heel interessante cases! Ik ga er niet vanuit. Ik denk dat ze over 3 weken kassiewijle zijn!
Ja zeker! voorgoed, onherroepelijk, hartstikke kassiewijle! >:( >:(
:duimen: :duimen: :duimen: :duimen:
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

't moet enorm stressen zijn om "zonder iets te kunnen doen" te moeten toezien en te wachten .......sterkte hoor , knuffel voor de spikkels en jullie
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Onvoorstelbaar dit zeg, wat een kl*tebeestjes zijn het!
Ik hoop dat Linga er toch eindelijk eens van verlost raakt, wat een stress voor jullie. :-*
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Jeetje, dat is echt ruk. :boo: Wat een narigheid. Zoveel gif en toch blijven leven. :-X
Ik duim mee dat ze over drie weken toch zeker en vast allemaal het loodje gelegd hebben. :duimen:
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Serieus?! Die krengen zijn nog niet dood!
Zijn wel volhardend he, die rotbeesten!

Maar laten we er van uit gaan dat ze over 3 weken allemaal kapot zijn.

Iets heel anders; je hebt het wel mooi in beeld gebracht!
tessa
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door tessa »

Iets heel anders; je hebt het wel mooi in beeld gebracht![/quote]
Nou dat wilde ik net zeggen. Ontzettend balen dat Linga nog niet verlost is van die viezeriken, maar wel interessant om ze zo te zien bewegen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ter lering en vermaak heb ik een filmpje voor jullie gemaakt waarbij je ziet dat bacterieen de dode larf aanvallen! Ik zeg "eet smakelijk jongens! Doe je maar fijn tegoed aan deze rot larf!".

Syrae
3-sterren
3-sterren

Bericht door Syrae »

dat is dus wel te zien :biggrin2:
sella

Bericht door sella »

Oh mooi daag etter van een worm.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wat duurt dat lang zeg, en wat een stress...
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Verd*mme!! Wat hadden we dit ontzettend graag niet gezien!!
Duimen draaien turbohard door :-*
Loti
3-sterren
3-sterren

Bericht door Loti »

Anne in Duitsland schreef:Christene, wat een klerebeesten. Ik dacht: dat heb ik hopelijk niet goed gehoord, toen je zei dat je die vanochtend in Linga's ontlasting had gevonden. :-X :(

Even over de Panacur en je da die alsnog gelijk krijgt: wat had je da dan gezegd hierover?

Moet je nog een nieuwe pipet Advocate geven? Of was het de bedoeling dat die beesten na 1 pipet het loodje zouden leggen, allemaal, onverbiddelijk en onherroepelijk?
Wat een ellende om die beesten uitgeroeid te krijgen.
Moet je Linga uit voorzorg gedurende al die tijd rustig houden? Wat een opgave voor haar en jullie.

Ik vraag me ook af of Panacur ingezet kan worden in de strijd, in de bijsluiter wordt daar niets over vermeld.
Ik zit te dubben over ontworming bij Jet...Panacur vanwege de giardia ( dacht deze week weer aan een besmetting ondanks de Daitom ) of Milbemax omdat ik ook in het risicogebied woon, maar dat laatste middel blijkt dus niet afdoende werkzaam te zijn.

Plaats reactie