Bij Harrie was het wel afdoende. Dat zou volgens mij kunnen liggen aan het feit dat de besmetting bij hem nog in het beginstadium was (nog geen symptomen) óf hij reageert beter op Milbemax. Dat het bij Linga niet afdoende was, wil volgens mij niet zeggen dat het daarom bij iedere hond onvoldoende zal werken.Loti schreef:Wat een ellende om die beesten uitgeroeid te krijgen.
Moet je Linga uit voorzorg gedurende al die tijd rustig houden? Wat een opgave voor haar en jullie.
Ik vraag me ook af of Panacur ingezet kan worden in de strijd, in de bijsluiter wordt daar niets over vermeld.
Ik zit te dubben over ontworming bij Jet...Panacur vanwege de giardia ( dacht deze week weer aan een besmetting ondanks de Daitom ) of Milbemax omdat ik ook in het risicogebied woon, maar dat laatste middel blijkt dus niet afdoende werkzaam te zijn.
Longproblemen met Linga / Franse hartworm besmetting / Eindelijk vrij van Franse Hartworm
Moderator: Lizzy
Re: Longproblemen met Linga / 5/2/2016 opnieuw of nog steeds besmet
Omtrent de Franse hartworm zijn er inderdaad veel dingen die men volgens mij gewoon niet weet. Waarom zij Harrie en Linga besmet geraakt? En waarom de andere niet? Waarom hielp het bij Harrie wel, de Milbemax? En bij Linga niet? Ik denk dat wij met elkaar meer vragen hebben dan ze zelfs bij de UU kunnen beantwoorden omtrent dit onderwerp.Doranto schreef:Bij Harrie was het wel afdoende. Dat zou volgens mij kunnen liggen aan het feit dat de besmetting bij hem nog in het beginstadium was (nog geen symptomen) óf hij reageert beter op Milbemax. Dat het bij Linga niet afdoende was, wil volgens mij niet zeggen dat het daarom bij iedere hond onvoldoende zal werken.
Precies!Lizzy schreef:Omtrent de Franse hartworm zijn er inderdaad veel dingen die men volgens mij gewoon niet weet. Waarom zij Harrie en Linga besmet geraakt? En waarom de andere niet? Waarom hielp het bij Harrie wel, de Milbemax? En bij Linga niet? Ik denk dat wij met elkaar meer vragen hebben dan ze zelfs bij de UU kunnen beantwoorden omtrent dit onderwerp.
Was ik weer wakker vannacht.
Kan een hond zichzelf weer besmetten doordat zij zichzelf schoon wast. En daar nieuwe wurmpies mee naar binnen werkt (larven).
Was Linga niet eens een keer uit logeren geweest>toen het zo slecht met je andere meisje, Biscuit, was? En in een andere omgeving deze worm naar binnen heeft
zitten eten met een graspol?
Kan een hond zichzelf weer besmetten doordat zij zichzelf schoon wast. En daar nieuwe wurmpies mee naar binnen werkt (larven).
Was Linga niet eens een keer uit logeren geweest>toen het zo slecht met je andere meisje, Biscuit, was? En in een andere omgeving deze worm naar binnen heeft
Nee, Godzijdank is dat niet mogelijk! Ze hebben echt de slak nodig, die wormen/larven om zich te ontwikkelen. Maar hee, 's nachts moet je lekker slapen hoor!Neally schreef:Was ik weer wakker vannacht.
-
TomsBorders
- 5-sterren

jij ook lizzyLizzy schreef:Ja, ik vond het symposium ook prima en de het gesprek met Rolf daarna vooral fijn. Ik heb hem erg in beslag genomen, sorry daarvoor, maar ja, ik kon zijn advies erg goed gebruiken.....!
Ik zat me wel te bedenken Tom, kunnen wij daar nog wat mee, met de manier waarop zij de larven pipetteren en in dat schaaltje leggen?
Het gesprek over Lepto... Jeetje, ik heb daar vannacht echt over na liggen denken. Ik had toch niks beters te doen. Wat ik niet goed begrijp is het volgende: toen wij hem vroegen naar natuurlijke immuniteit opbouwen zei hij "ja, totdat je hond in een sloot springt waar teveel Lepto bacterieen in zitten, dan wordt hij ziek". Maar stel een hond is 10 maanden geleden voor het laatst met L4 gevaccineerd en de antilichamen ook veel minder zijn dan net na de enting, dan kan een gevaccineerde hond toch ook ziek worden?
Hij zei trouwens dat mensen niet worden gevaccineerd omdat Lepto nou niet zo vaak voorkomt. Maar dat is natuurlijk gelul. In Cuba komt Lepto heel vaak voor bij mensen en ook daar worden mensen niet gevaccineerd........
Graag gedaan, het was gezellig dat je mee terug reed!
-
Siberienne
Lizzy schreef:Omtrent de Franse hartworm zijn er inderdaad veel dingen die men volgens mij gewoon niet weet. Waarom zij Harrie en Linga besmet geraakt? En waarom de andere niet? Waarom hielp het bij Harrie wel, de Milbemax? En bij Linga niet? Ik denk dat wij met elkaar meer vragen hebben dan ze zelfs bij de UU kunnen beantwoorden omtrent dit onderwerp.
Is dit ook niet gewoon een kwestie van 'het blijft biologie?' (Zoals mijn oude opleider zei)
Er is geen enkel microorganisme waarmee iedereen die ermee in aanraking komt, er ook mee besmet raakt. En zelfs al iemand besmet raakt, hoeft hij of zij er nog niet ziek van te worden.
Of je ziek wordt van iets, kan liggen aan de hoeveelheid die je binnen krijgt, maar ook aan de manier waarop je het binnen krijgt, de eigen afweer van de gastheer die van moment tot moment verschillen kan etc.
En er zijn verschillen in de effectiviteit van therapie. Dat kan aan het beest (in dit geval de worm) liggen, het aantal beesten maar ook aan de patient. Bv ook bij een medicijn wat je geeft, zijn er verschillen in de snelheid waarmee een bepaald middel afgebroken wordt door een patient.
Een dosering is vaak gebaseerd op wat een gemiddelde persoon op die dosering haalt aan bloedspiegel zonder dat er al teveel bijwerkingen optreden. Cynisch gezegd: je hebt er niet zoveel aan als zowel het micro-organisme als de patient overlijden.
En dan zit je nog met het punt dat bloedspiegels bv wel te meten zijn maar weefselspiegels veel moeilijker, terwijl die misschien juist meer bepalend zijn voor een effect dat je wil bereiken.
Het is niet alleen omtrent de Franse hartworm, net zo goed omtrent de griep of noem maar welke andere infectie dan ook. Infectieziekten zijn niet simpel, er is niks zwart-wit, alles zijn tinten grijs. We weten nog ontzettend veel niet.....
Ja, ik weet het. Maar ik doe daar al een tijdje niet meer aan, 's nachts slapenTomsBorders schreef:jij ook lizzy
In dat geval kunnen we net zo goed 's nachts de laatste nieuwtjes ff doornemen toch? Hier wordt ook kort of niet geslapen.Lizzy schreef:Ja, ik weet het. Maar ik doe daar al een tijdje niet meer aan, 's nachts slapen
Vandaag voor de verandering eens geen Franse hartworm bij Linga aangetroffen. Morgen weer een onderzoeksessie. Als ze tenminste vandaag nog poepen wil.... Zouden ze de moord aan het stikken zijn, die Franse K wormen?
Dat zal onderhand wel eens tijd worden ja!Lizzy schreef:Vandaag voor de verandering eens geen Franse hartworm bij Linga aangetroffen. Morgen weer een onderzoeksessie. Als ze tenminste vandaag nog poepen wil.... Zouden ze de moord aan het stikken zijn, die Franse K wormen?
Pfff, zou wel hééél fijn zijn
- Angelique
- 5-sterren

Dat is goed nieuws, hopelijk het begin van het einde van die tyfusbeessie.
Oh, als dat toch zo zou blijven!
Lizzy schreef:Vandaag voor de verandering eens geen Franse hartworm bij Linga aangetroffen. Morgen weer een onderzoeksessie. Als ze tenminste vandaag nog poepen wil.... Zouden ze de moord aan het stikken zijn, die Franse K wormen?
- Pauline
- 5-sterren

Owhhhh als dat toch waar kan zijn!!! Weg ($^*^&(%$*^( wormen!