Maagobstructie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Maagobstructie

constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Kijk anders even bij Kim Zwarenstein, die heeft van die medical shirts speciaal ook de grote voor Amerikaanse bulldoggen. Die lijken me voor dit soort dingen super!
Met Lola haar sterilisatie kon ik toen nog de grootste maat babyromper aan doen [emoji16]
En volgens mij is Kim niet duur met die dingen

Dat was ook voor mij de laatste keer dat ik naar die dierenarts ging, zou toch echt een andere zoeken!

Succes met Gigi en haar herstel!
Bakker01
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bakker01 »

Baal nu ook voor het eerst dat we verhuisd zijn. Onze vorige DA was wat date betreft top.
Het is de eerste keer dat we bij deze zijn geweest en ik heb daar eerder goede verhalen over gehoord. Ze hebben voor zover ik het kan zien ook goed werk geleverd en stonden ook direct klaar. Maar ik vind het wel ergelijk als ze zo pro brok zijn.
Ik heb onder tussen ook zo''n speciaal shirt gekocht. Dus die krijgen we dinsdag binnen :)

Ze heeft net helaas wel weer over gegeven. Erg naar om haar zo te zien.
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Pas even god op als ze weer overgeeft. Spike deed dit ook na zijn buikoperatie, ongeveer 18 uur erna. Ben na de tweede keer overgeven weer teruggegaan en hj moest met spoed opnieuw geopereerd worden omdat hij toch een flinke buikvliesontsteking bleek te hebben en darmweefsel aan het afsterven was. Hij heeft het overleefd, maar het was kantje boord.
Hopelijk is dit niet met jouw hnd het geval, maar wees alert.
Bakker01
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bakker01 »

Gisteravond toch nog even gebeld, maar aangezien ze geen koorts had etc. had het volgens de DA te maken met de pilletjes die waren uitgewerkt.
Na vannacht met haar in de weer te zijn geweest vanmorgen toch maar weer een afspraak gemaakt om langs te komen. Ze is nu opgenomen en ze gaan een bloedonderzoek doen. Ze denken aan nierfalen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh sjeesus, wat een drama :-\ . Heel veel sterkte. Ik hoop dat het allemaal meevalt! Duimen draaien!
Bakker01
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bakker01 »

Ik hoop het ook! Hopelijk is het gewoon een soort kleine terug val. Ze heeft nog nooit ergens last van gehad.
Als ik goed is weten we over 1-2 uur meer.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Pfff sterkte! De duimen draaien hier.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Ach hemeltje wat een ellende! Heel veel sterkte! Ga duimen dat het meevalt!
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Aaah, bah Mireille! Niet leuk is dan een understatement.
Ik hoop met je mee op een terugval....

Gigi is een sterke hond hoor, die moet hier toch door heen komen!
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Hier draaien de duimen ook volop.
Juist zo'n eerste periode na de operatie is zo spanningsvol, en het kan alle kanten op.
Hopelijk inderdaad een kleine terugval.
Bakker01
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bakker01 »

Heel erg bedankt voor het duimen draaien, het heeft geholpen!!!
Ze heeft gelukkig geen orgaanfalen! Haar waardes waren wel iets verhoogd, maar dat is te wijten aan het niet willen eten (dus tekort aan eiwitten). Ze hebben ook een echo gedaan om te kijken of er ook geen lekkage in de darmen is ontstaan (ze hebben een stukje er tussen uitgehaald tijdens de operatie en weer gehecht) en dat was gelukkig ook niet het geval.
Wel is de darm nog erg geïrriteerd en dat is de reden dat ze nog overgeeft en niet wil eten.
Ze hebben vanmorgen dwangvoeding gegeven (ongeveer een uurtje geleden) en dat blijft er tot nu toe gelukkig in. Dit gaan ze ieder 1,5/2 uur herhalen. Ze drinkt verder wel heel goed.
Bakker01
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bakker01 »

Ik ben nu ook druk bezig bone broth en heb een snelkookpan gescoord. Dus daar ga ik vandaag even wat mee maken.
Wat kan ik hier allemaal in doen?
Ik wil sowieso Kurkuma er in gaan doen (iemand een goede onlineshop waar ik dit kan kopen?), wat kan nog meer?
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Kurkuma van pit en pit is een van de betere. Ik haal mijne altijd bij een toko in Zwolle en die is ook heel fijn.
Verder kan ik je niet helpen, maar iemand anders vast wel.
Succes nog voor en met Gigi!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Bakker01 schreef:Ik ben nu ook druk bezig bone broth en heb een snelkookpan gescoord. Dus daar ga ik vandaag even wat mee maken.
Wat kan ik hier allemaal in doen?
Ik wil sowieso Kurkuma er in gaan doen (iemand een goede onlineshop waar ik dit kan kopen?), wat kan nog meer?
Ik koop standaard de bio kurkuma bij Pit en Pit.

Je kunt er nog in doen:

Twee eetlepels biologische appelazijn (liefst troebel), knoflook (maar niet teveel, een paar teentjes en die zou ik er heel bij doen), zeewier en dan kun je er nog wat kruiden als oregano, tijm, rozemarijn bij doen.
Bakker01
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bakker01 »

Shit, die is pas weer over 2 weken leverbaar...
Kan de gewone Kurkuma ook?

Plaats reactie