*gaat op zoek naar spinnen om lieflijk in hun natuurlijke habitat terug te brengen voor extra karma-punten om in te zetten voor Linga*
Longproblemen met Linga / Franse hartworm besmetting / Eindelijk vrij van Franse Hartworm
Moderator: Lizzy
Re: Longproblemen met Linga / 5/2/2016 opnieuw of nog steeds besmet
*gaat op zoek naar spinnen om lieflijk in hun natuurlijke habitat terug te brengen voor extra karma-punten om in te zetten voor Linga*
Dag 3: de Fransozen zijn volgens mij echt het hoekie om: schoon.
-
Lil
pfew, werd tijd dat die krengen het hoekje om gingen!
Hoor je haar ook minder kuchen? Ik duim voor "schone poep" voor de komende dagen (weken)
- Inge en Bono
- 5-sterren

Ohh wat fijn dat ze ook nu weer schoon is

- Charlie Angel
- Moderator
Oh wat fijn dat het nu toch een paar dagen al schone poep is! Hopelijk is het kuchen een staartje van het afvoeren en zijn die krengen nu gewoon weg. 
Pfft gelukkig zeg. Het lijkt mij toch ook dat het kuchen met opruimen te maken had. Hoe moeten de lijken anders het lichaam uit?
De volwassen krengen worden via het bloed afgevoerd. Ze heeft vandaag nog niet gehoest.... Malle hond. Ze wil een gevulde Kong volgens Marije.
Lizzy schreef:De volwassen krengen worden via het bloed afgevoerd. Ze heeft vandaag nog niet gehoest.... Malle hond. Ze wil een gevulde Kong volgens Marije.
De larven doen haar toch hoesten hé?? die gaan dan langs de maag en komen in de poep terecht waar jij ze kan zien?
Yep, helemaal goed!inni schreef:De larven doen haar toch hoesten hé?? die gaan dan langs de maag en komen in de poep terecht waar jij ze kan zien?
Lizzy schreef:Yep, helemaal goed!
pfff.......Weet je ook hoelang de weg van de longen naar de uitgang kan duren? of komen ze gewoon met de vertering mee?
Ik heb geen idee. De larfjes zitten in de long, verhuizen naar de strot, daar hoest de hond ze op en slikt ze in, ze komen dan in de maag en ik denk dat ze met de vertering vrolijk mee naar de darm verhuizen. Hoe lang dat precies duurt weet ik echt niet.inni schreef:pfff.......Weet je ook hoelang de weg van de longen naar de uitgang kan duren? of komen ze gewoon met de vertering mee?
Gelukkig dat je niets meer tegenkomt in de ontlasting!
@Anne en Parelridder: Ik ga zeker niet iedere maand Advocate inzetten. Zoals ik al zei, is het ontwormen hier een gok zo eenmaal per jaar. Maar je moet toch wat (vind ik). En beter Advocate dan Milbemax mochten ze toevallig besmet zijn met hartworm. Het elimineert ook andere wormen en dergelijke. En inderdaad is het ook een gok dat zou er een besmetting zijn, ik ze niet rustig houd...Maar niet enten tegen Weil is ook een gok die door meerdere mensen word genomen. Ik ben wel héél benieuwd wat jullie allemaal gaan doen nu die hartworm op de loer ligt....Je ziet het aan Linga. Je merkt het pas als het in een vergevorderd stadium is.
@Anne en Parelridder: Ik ga zeker niet iedere maand Advocate inzetten. Zoals ik al zei, is het ontwormen hier een gok zo eenmaal per jaar. Maar je moet toch wat (vind ik). En beter Advocate dan Milbemax mochten ze toevallig besmet zijn met hartworm. Het elimineert ook andere wormen en dergelijke. En inderdaad is het ook een gok dat zou er een besmetting zijn, ik ze niet rustig houd...Maar niet enten tegen Weil is ook een gok die door meerdere mensen word genomen. Ik ben wel héél benieuwd wat jullie allemaal gaan doen nu die hartworm op de loer ligt....Je ziet het aan Linga. Je merkt het pas als het in een vergevorderd stadium is.
Ppffff, dat heeft 'even' geduurd, maar super dat ze nu schoon is!!!!
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Niet vaccineren tegen Weil is wel wat anders... Als een niet-Lepto-gevaccineerde hond symptomen krijgt die zouden kunnen duiden op de ziekte van Weil, dan zal nóg sneller rekening gehouden worden met deze infectie en dus spoedig onderzoek en zo nodig behandeling daarop ingezet worden.winni schreef:@Anne en Parelridder: Ik ga zeker niet iedere maand Advocate inzetten. Zoals ik al zei, is het ontwormen hier een gok zo eenmaal per jaar. Maar je moet toch wat (vind ik). En beter Advocate dan Milbemax mochten ze toevallig besmet zijn met hartworm. Het elimineert ook andere wormen en dergelijke. En inderdaad is het ook een gok dat zou er een besmetting zijn, ik ze niet rustig houd...Maar niet enten tegen Weil is ook een gok die door meerdere mensen word genomen. Ik ben wel héél benieuwd wat jullie allemaal gaan doen nu die hartworm op de loer ligt....Je ziet het aan Linga. Je merkt het pas als het in een vergevorderd stadium is.
Wat jij omschrijft t.a.v. Franse Hartworm (en ik heb hiermee een kleine 2 jaar geleden te maken gehad bij 1 van mijn honden, ik heb die doodsangst ervaren, dus hierop al mijn maatregelen getroffen) is het jaarlijks op de bonnefooi toedienen van 1 pipet Advocate. Nogmaals, áls er sprake is van Franse Hartworm, dan is 1 x een pipet onvoldoende, deze behandeling dient na 4 weken herhaald te worden. Je verhelpt een eventueel FH-infectie dus niet middels 1 pipet. Maar minstens zo belangrijk: je zet een behandeling op zo'n wijze in dat het je hond 't leven kan kosten, namelijk zonder de benodigde rust. Dat is niet zo maar een aanstellerijtje van de eigenaren die hiermee te maken hadden, dat is een werkelijk risico van het afvoeren van de bestreden/overleden FH via de bloedbaan!
En om die reden is het op deze wijze bestrijden van een eventuele FH infectie dan ook niet vergelijkbaar met wat mensen doen die er voor kiezen geen Lepto vaccinatie te laten zetten. Die kiezen daar immers juist voor omdat (voor hun hond) deze vaccinatie een grotere dreiging voor de gezondheid lijkt dan de mogelijk wat hogere kans op Lepto/Weil, wat indien je het tijdig diagnosticeerd goed behandelbaar is.
Als je graag eens per jaar 'preventief' ontwormd, dan zou ik persoonlijk Milbemax verkiezen. Niet alleen omdat het minder troep bevat, maar ook omdat het maar 1 week werkt. Als er dan een FH infectie is, loopt je - niet kalm gehouden - hond dus minder lang risico te sterven aan de gevolgen van de behandeling. En vertoont je hond symptomen van een Franse Hartworm infectie (ik meen dat het jouw hond was die kuchte?) dan zou ik ontlasting laten onderzoeken, danwel 2 x een pipet Advocate en gedurende die maanden kalm houden.