Dan is het des te idioter dat er zoveel in een rol kvv zitpike schreef:Vandaag en gisteren opgevoerd een kilo gemalen ganskarkas (hele gans exclusief de filets en darmen): 1 kogeltje.
Hoeveel kogeltjes in wild/fazant?
Moderator: eelke
Re: Hoeveel kogeltjes in wild/fazant?
-
Retrievers
- 3-sterren

Ik heb nog nooit kogeltjes gevonden
geef al best lang wild. Ga nu ook kwartels, fazant en haaskarkas erbij geven, wel barf, niet gemalen, ook hert en kangoeroe van kiezebrink en dogmeat nog nooit problemen gehad! Ook niet in zwanen vlees (barf) die ik nu al 2 maanden continue voer..
- Inge en Bono
- 5-sterren

Ik vind oa kogeltjes in haas, fazant, zwaan. Pummeke reageert er op; ze kotst ze uit, dus ik pluis alles uit
Hier eten ze ze niet op, ik vind ze in de bak. Hoe ze het doen dat weet ik niet hoor maar ze vissen ze er gewoon uit. Hele bak wordt spik en span gelikt, door 3 honden, maar dat kogeltje dat blijft er in liggen.Inge en Bono schreef:Ik vind oa kogeltjes in haas, fazant, zwaan. Pummeke reageert er op; ze kotst ze uit, dus ik pluis alles uit
Kwartels zijn geen wild maar worden net als parelhoen gekweekt dus geen kogeltjes. Fazant wordt meestal ook gekweekt dus geen kogeltjes (wel tarwekorrels in krop, slokdarm en maag). Haas uit Zuid-Amerika daar vind je ook geen hagel in. Hert is vaak ook gekweekt. Tja het valt helaas niet mee om aan écht wild te komen.Retrievers schreef:Ik heb nog nooit kogeltjes gevondengeef al best lang wild. Ga nu ook kwartels, fazant en haaskarkas erbij geven, wel barf, niet gemalen, ook hert en kangoeroe van kiezebrink en dogmeat nog nooit problemen gehad! Ook niet in zwanen vlees (barf) die ik nu al 2 maanden continue voer..
Hoe het met kangoeroe zit daar kan je hier wat over lezen:
https://www.partijvoordedieren.nl/news/ ... oeroevlees
Dat voer ik dus uit principe niet.
-
Retrievers
- 3-sterren

Darf heeft ook alroda puur haas en fazant kvv, is dat lokaal geschoten wild?pike schreef:Hier eten ze ze niet op, ik vind ze in de bak. Hoe ze het doen dat weet ik niet hoor maar ze vissen ze er gewoon uit. Hele bak wordt spik en span gelikt, door 3 honden, maar dat kogeltje dat blijft er in liggen.
Kwartels zijn geen wild maar worden net als parelhoen gekweekt dus geen kogeltjes. Fazant wordt meestal ook gekweekt dus geen kogeltjes (wel tarwekorrels in krop, slokdarm en maag). Haas uit Zuid-Amerika daar vind je ook geen hagel in. Hert is vaak ook gekweekt. Tja het valt helaas niet mee om aan écht wild te komen.
Hoe het met kangoeroe zit daar kan je hier wat over lezen:
https://www.partijvoordedieren.nl/news/ ... oeroevlees
Dat voer ik dus uit principe niet.
Omdat hun wildmix kvv dat wel is maar helaas zit daar wilde eend in en dat kotsen ze hier weer uit en 4,5 kg weggooien vindt ik wat zonde
En om dat nou aan mijn ratten te geven, die hebben van de 10 kg nog 3 kg kuikentjes te gaan. Ik wil ze later wel overzetten op kvv van darf trouwens, maar eerst nog 3 kg wegwerken sinds de honden niks met vacht of veren lusten
Denk dat de enige die daar het antwoord op kan geven de producent is. Maar, als je continue een wildprodukt wilt leveren dan ontkom je m.i. niet aan import aangezien het jachtseizoen beperkt is (haas- en fazantenhennen van 15 oktober t/m 31 december, fazantenhanen 15 oktober t/m 31 januari).Retrievers schreef:Darf heeft ook alroda puur haas en fazant kvv, is dat lokaal geschoten wild?
Omdat hun wildmix kvv dat wel is maar helaas zit daar wilde eend in en dat kotsen ze hier weer uit en 4,5 kg weggooien vindt ik wat zonde![]()
En om dat nou aan mijn ratten te geven, die hebben van de 10 kg nog 3 kg kuikentjes te gaan. Ik wil ze later wel overzetten op kvv van darf trouwens, maar eerst nog 3 kg wegwerken sinds de honden niks met vacht of veren lusten
De rat is een omnivoor (alleseter) dus lijkt het me niet verstandig om die op kvv te zetten maar misschien bedoelde je dat ook niet zo.
-
Retrievers
- 3-sterren

Nee het is onderdeel van hun menupike schreef:Denk dat de enige die daar het antwoord op kan geven de producent is. Maar, als je continue een wildprodukt wilt leveren dan ontkom je m.i. niet aan import aangezien het jachtseizoen beperkt is (haas- en fazantenhennen van 15 oktober t/m 31 december, fazantenhanen 15 oktober t/m 31 januari).
De rat is een omnivoor (alleseter) dus lijkt het me niet verstandig om die op kvv te zetten maar misschien bedoelde je dat ook niet zo.
Vandaar dat ik zei dat ik nog laaaaang bezig ben het op te maken haha.
Hmmm toch maar kijken wat ik van biologisch kvv erbij kan geven, dan weet ik zeker dat het goed is..
- Inge en Bono
- 5-sterren

Grappig, Pum had een hazenkop vanavond, toen ze klaar was met eten, lag er ook een kogeltje in de bak....pike schreef:Hier eten ze ze niet op, ik vind ze in de bak. Hoe ze het doen dat weet ik niet hoor maar ze vissen ze er gewoon uit. Hele bak wordt spik en span gelikt, door 3 honden, maar dat kogeltje dat blijft er in liggen.
Als dat een hazenkop van mij was, dan kan je dat verwachten. Ik heb alleen koppen van hollandse haas, in Nederland geschoten.Inge en Bono schreef:Grappig, Pum had een hazenkop vanavond, toen ze klaar was met eten, lag er ook een kogeltje in de bak....
- Inge en Bono
- 5-sterren

Ja dat was idd en hazekop via jou, Lida
Was overigens geen probleem hoor, ik verbaasde mij er alleen over dat Pummeke ze er dus blijkbaar ook uit weet te pulken
Ik denk dat ze dat gewoon veel beter kan dan ik
Ze heeft heerlijk van de hazenkop gesmikkeld 
-
steve bruin
- 1-ster

Heb ooit tijden terug een kogeltje gevonden. Had het gemeld aan de leverensier en kreeg netjes een mail terug dat dit absoluut niet mag voorkomen en dat ik een cadoubon van 10 euro ontvang.
Weet niet meer precies welk merk het was sinds ik van alles voert kan smuldier zijn maar ook een ander merk.
Vond het wel heel netjes van het bedrijf en had het eerlijk gezegt niet verwacht. Had meer een mailtje gestuurt om het gewoon te melden en te vragen of het schadelijk was.
Weet niet meer precies welk merk het was sinds ik van alles voert kan smuldier zijn maar ook een ander merk.
Vond het wel heel netjes van het bedrijf en had het eerlijk gezegt niet verwacht. Had meer een mailtje gestuurt om het gewoon te melden en te vragen of het schadelijk was.
Poeh, als ie bij elk gevonden kogeltje met cadeaubonnen gaat strooien, dan gaat ie in de buidel tasten.
Geen kvv leverancier die elk hageltjes eruit zal kunnen halen. En zoals al eerder gezegd hier, een hageltje is echt geen reden voor paniek, dus ik begrijp dan ook niet helemaal waarom de leverancier er dan zo'n punt van zou maken.
Geen kvv leverancier die elk hageltjes eruit zal kunnen halen. En zoals al eerder gezegd hier, een hageltje is echt geen reden voor paniek, dus ik begrijp dan ook niet helemaal waarom de leverancier er dan zo'n punt van zou maken.