Schijnzwanger of bmo?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Schijnzwanger of bmo?

mizzsylver
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mizzsylver »

prisje schreef:Eindelijk is sinds een weekje alles weer rustig en naar een normaal formaat. Gelukkig ook geen afscheiding meer gezien na mijn laatste berichtje.
Nou voelde ik gister avond tussen der 2 achterste tepels zowel aan de linker als rechterkant een harde bobbelige bult.
Ik ben er toch niet heel gerust op en heb dan ook gelijk een afspraak bij de da gemaakt om er even na te laten kijken. Helaas kan dat morgen pas. Hopelijk is het iets onschuldig :-\
t zijn niet die 2 "nep"tepeltjes?
Ik duim voor iets onschuldigs! :thumbsupup:
prisje
3-sterren
3-sterren

Bericht door prisje »

Nee het zit tussen de 2 laatste ''echte'' tepels in en ong ter grote van een euro munt. Als ik eraan zit voel ik ook allemaal kleine bobbeltjes erop.
Dankjewel!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Komt er geen melk uit?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
prisje
3-sterren
3-sterren

Bericht door prisje »

Er is eigenlijk totaal geen melk uitgekomen tijdens de hele schijndracht niet.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Is het warm, rood, gevoelig..?? Mijn 1e teefje heeft na na haar 2e loopsheid, na een relatief lichte schijndracht, een melkklierontsteking gehad (vlot verholpen middels anti-biotica).
Maar 'aktieve melkklieren' kan ik mij hoe dan ook nog goed voor stellen zo pal na de schijndracht. Zéker bij die tepels, degene waar tijdens een nestperiode de meeste melk te halen valt.
Goed om even te laten checken en laat je goed uitleggen hoe je d.a. vast stelt of er al dan niet sprake is van een ontsteking (of enger) t.b.v. een volgende loopsheid.
prisje
3-sterren
3-sterren

Bericht door prisje »

Ik kom zojuist bij de da weg. Het eerste wat hij zei was: het voelt toch wel als een typische melkkliertumor.
De da wil nog even 4 weken afwachten want hij vind haar er wel veel te jong voor en omdat ze het aan beide kanten heeft zou het wel echt heel erg pech hebben zijn.
Hij gaf ook aan dat het gewoon stuwing kan zijn of een ontsteking gezien de recente schijnzwangerschap. Mocht het groter worden of na 4 weken niet weg zijn en nog even groot dan zijn het toch melkklier tumoren.
Bah hoop maar dat het weg trekt want opereren zou betekenen dat er 2 x een operatie moet plaatsvinden omdat het aan beide kanten zit. Anders houden ze niet genoeg huid over zei de da.
Is er nog iets behalve afwachten wat ik haar ter ondersteuning kan geven?
Ik zal nog even een foto toevoegen hopelijk is het dan wat duidelijker
Ze ligt hier op der rug
Afbeelding Afbeelding
mizzsylver
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mizzsylver »

Ze is er inderdaad wel erg jong voor en een stuwing of ontsteking klinkt plausibel. Vooral ook omdat het symetrisch is.
Mijn Gaia heeft er ook een paar, nog klein en die groeien bijna niet.

Ik duim dat ze over 4 weken gewoon weg zijn :)
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Ik zou geen 4 weken wachten. Ik zou vandaag nog cytologie (dnab) willen zodat je nog voor het weekend weet wat het precies is en of er actie nodig is.

Als dit tumoren zijn, zit je al naar een uitzaaiing te kijken (zwelling op meer dan 1 plek), en dus naar een agressieve vorm. Vier weken wachten kan het leven van je hond kosten. Want dan is de kans op meer uitzaaiingen ook veel groter (denk aan lever of longen).

En als het iets onschuldigs is, weet je dat toch ook liever eerder dan zo lang in spanning te zitten?
Ik zou voor zekerheid kiezen.
sella

Bericht door sella »

Ik zou ook voor zekerheid kiezen. Ik vind dit er raar gebobbeld uitzien, anders dan ik bij oude teven met traag groeiend heb gezien.
Ik zou zelf niet 4 weken willen wachten voor je weet hoe en wat.
prisje
3-sterren
3-sterren

Bericht door prisje »

Het lastige hier dan van vind ik dat de da zegt hij geen punctie kan doen. Weet niet meer waarom hij heeft het wel gezegd. Uiteraard heb ik het liefste zekerheid daarom heb ik ook gelijk een afspraak gemaakt. Ik heb hem ook gevraagd naar kans op uitzaaiingen en hij achte die kans erg klein. Ik heb hier verder geen verstand van en moet hier dus echt vertrouwen op het advies van mijn dierenarts. Vandaar dat ik zeg dat ik dit dan erg lastig vind.
Ik heb zojuist met de fokker gesproken en hij verteld dat zowel haar mamma als zusje ook last hebben van schijnzwangerschap. Haar zusje had momenteel ook knobbeltjes die ze weg masseerden.
enya13
4-sterren
4-sterren

Bericht door enya13 »

ik denk dat het dan beter is om haar te laten castreren als ze zo gevoelig is voor hormoonkwesties. en dit ook in de familie voorkomt.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Tja, ik zou gezien leeftijd, schijndracht klachten en symmetrie denken aan 'restverschijnselen' van de schijndracht, maar je da verdenkt haar werkelijk van tumoren en dán zou ik (als lek) 4 wkn. wachten niet zo'n goed plan vinden..
Als je overleg/advies wilt met een oncoloog, kan ik je het emailadres van Rutteman PB-en. Hij werkt in zowel Utrecht als Wageningen, ik weet niet of dat voor jou te doen is? In dat geval zou ik leeftijd, ras, datum loopsheid, foto en conclusie da laten weten. Hij reageert vlot op mail en dan hoor je wel of hij het verstandig vindt het nog 4 wkn aan te zien. Laat maar weten als je z'n mailadres wilt.
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Ik ben het er mee eens dat het onwaarschijnlijk is dat het tumoren zijn.
Maarrrrrrr...... als er ook maar de geringste verdenking is van tumoren (oftewel: het kan niet uitgesloten worden zonder cytologie) dan zou ik echt geen enkel risico nemen met het leven van mijn hond.
En zodra een dierenarts er aan denkt en het ook nog eens hardop zegt, zou ik geen enkel risico nemen.
Want nogmaals: je hebt kans dat je over 4 weken te laat bent.
Better safe than sorry.
prisje
3-sterren
3-sterren

Bericht door prisje »

Het zit mezelf ook echt niet lekker hoor. Ik heb vandaag een andere da gebeld en ook die gaven het advies af te wachten en na 4 weken als het niet weg was aan te prikken want afwachten kon ook volgens hun geen kwaad.
Ik neem liever geen risico met het leven van mijn hond uiteraard en snap dan ook niet waarom het advies van beide dierenartsen zo haaks staan op jullie meningen. Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd hoor ik ben heel blij met jullie reacties en waardeer ze enorm!
Parelridder ik heb je een pbtje gestuurd want maak graag gebruik van je aanbod.

Plaats reactie