Ik heb wat inhoudelijke dingetjes. Maar laat ik beginnen te zeggen dat ik je website heel erg informatief vind!
Misschien heb je het gezien, of niet en je kunt het er mee eens zijn of niet, maar dit staat tegenwoordig op de rashondenwijzer website:
Als een fokker daarentegen in het koopcontract van alles uitsluit, zoals een beperking van de aansprakelijkheid tot het eerste jaar of tot de hoogte van de aankoopsom, dan kun je bij die fokker beter geen hond kopen. De fokker durft blijkbaar geen garantie op een gezonde hond te geven.
Bron:
http://www.rashondenwijzer.nl/nieuws/20 ... ede-fokker
Nou heb ik het idee dat je heel graag een goede fokker wilt zijn, maar ik zie die beperking van 1 jaar garantie (op erfelijke afwijkingen) bij jou op je website (en dat staat dan vast ook in je contract - ook in de mijne trouwens) dus misschien wil je dit ter overweging nemen.
En ja, verder is het een kwestie van smaak. Ik schrijf ook complete epistels op mijn website. En de meeste mensen lezen toch niet. Dus die zal het een worst wezen. En sommige mensen schrikt het af. Prima, ik ben gewoon langdradig dus als je daar niet van houdt: ga aub naar een andere fokker. En sommige vinden het fijn en die blijven plakken. En dat geldt ook voor dingen als uitleg (verantwoording) over de pupprijs. Some people will love it, others will hate it. Zelf zou ik er niet voor hebben gekozen om een toon van "ik leg verantwoording af" te kiezen, maar goed, ook dat is zeer persoonlijk.
Waar ik
persoonlijk wel echt moeite mee heb (en ook dat is weer puur persoonlijk!) is dat je schrijft "wij streven naar een mentaliteitsverandering onder Franse Bulldog fokkers, keurmeesters en eigenaren". Ik vind dat wel heel veel pretentie hebben. Jij kunt niemand veranderen behalve jezelf. Je kunt alleen zelf een voorbeeld geven van hoe jij vindt dat het moet. Ik vind dat jij als mens helemaal niet kan streven naar iets dat andere mensen zouden moeten.
Over ontwormen: pups hebben trouwens altijd spoelwormen. Dus mest opsturen naar het Woud is leuk (ik heb ook mestonderzoeken laten doen) maar de eerste weken eigenlijk zinloos.... Zonde van je geld.....