Aaah!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Aaah!
Waarom zou het niet netjes zijn om zijn onjuiste informatie te weerleggen als er ook andere mensen bijzijn?
Ik zit totaal niet in die wereld, maar zijn authoriteit als hondenjuf maakt hem toch niet heilig?
Ik zit totaal niet in die wereld, maar zijn authoriteit als hondenjuf maakt hem toch niet heilig?
-
Shanti en co
- 5-sterren

Ik zou het gewoon op zo'n moment zeggen, anders neemt iedereen het maar aan. Wanneer jij kan uitleggen waarom je het er niet mee eens bent leren de andere cursisten er alleen maar van leren en gaan sommige er misschien over nadenken ipv alles zomaar aan te nemen.
Als ik een reden waarom we iets op een bepaalde manier aanleren niet begrijp of oneens mee ben wil ook graag meer informatie en vraag ik daar gewoon om. Dat kun je ook als kritiek zien op hun uitleg maar ik vind het fijn om precies te weten waarom we wat doen dus dan vraag ik dat op dat moment.
Zolang je beleefd blijft zie ik niet in waarom het niet netjes is.
Als ik een reden waarom we iets op een bepaalde manier aanleren niet begrijp of oneens mee ben wil ook graag meer informatie en vraag ik daar gewoon om. Dat kun je ook als kritiek zien op hun uitleg maar ik vind het fijn om precies te weten waarom we wat doen dus dan vraag ik dat op dat moment.
Zolang je beleefd blijft zie ik niet in waarom het niet netjes is.
ik ben een gigantische betweter en kan dingen niet altijd goed verwoorden
Daarnaast kan ik me voorstellen dat het zeer vervelend is als een cursist je op elk punt zit te verbeteren waar de rest van je lesgroep bij zit.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat het zeer vervelend is als een cursist je op elk punt zit te verbeteren waar de rest van je lesgroep bij zit.
-
Shanti en co
- 5-sterren

Tja, dan moeten ze zich maar beter inlezen vind ik. Zij hebben toch wel aanzien van veel mensen maar ik vind het dan ook hun verantwoordelijkheid dat ze weten waar ze het over hebben. Als dat niet zo is, is dat hun probleem en niet het jouwe.Syrae schreef:
Ik zou het gewoon na de les met hem bespreken omdat het zoveel is. En iver de Weilenting: weet hij dat de nieuwe enting van Nobivac nogal wat problemen waaronder epileptiforme toevallen geeft?
Verstuurd vanaf mijn GT-I8262 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I8262 met Tapatalk
-
Retrievers
- 3-sterren

Ook een van de reden dat ik dus geen puppylessen volg maar mijn eigen honden zelf opvoed.
Ik heb wel een paar maanden flyball en behendigheid gedaan.
Ze wou ze lokken met gewone granen hondenkoekjes, ik heb toen uitgelegd dat ik niet wilde dat ze dit kreeg en uitgelegd dat ze barf kreeg, toen andere cursisten vroegen wat het was kort uitgelegd en gezegd dat ik de week erna mijn eigen gedroogde snoepjes meenam, dit was prima.
5 jaar geleden wel met misty een puppycursus gedaan, ik heb bij onze 2e hond gezegd tegen mijn moeder dat ik de rest zelf wel opvoed.
Is me goed gelukt by te way. Als je ziet hoeveel honden op het strand niet eens weten wat het woordje 'los' betekend of bij ons blijven lopen terwijl de eigenaar zijn/haar longen uit de lijf schreeuwt omdat de hond moet meekomen. Zulke makkelijke oefeningen
Dan vraag ik me af hoe ze hun kinderen opvoeden 
Ze wou ze lokken met gewone granen hondenkoekjes, ik heb toen uitgelegd dat ik niet wilde dat ze dit kreeg en uitgelegd dat ze barf kreeg, toen andere cursisten vroegen wat het was kort uitgelegd en gezegd dat ik de week erna mijn eigen gedroogde snoepjes meenam, dit was prima.
5 jaar geleden wel met misty een puppycursus gedaan, ik heb bij onze 2e hond gezegd tegen mijn moeder dat ik de rest zelf wel opvoed.
Is me goed gelukt by te way. Als je ziet hoeveel honden op het strand niet eens weten wat het woordje 'los' betekend of bij ons blijven lopen terwijl de eigenaar zijn/haar longen uit de lijf schreeuwt omdat de hond moet meekomen. Zulke makkelijke oefeningen
Nou ja, jij bent ook niet verantwoordelijk voor de onzin die hij uitkraamt natuurlijk.....
Dat laatste is een bekend iets. Als ik gedroogd vlees mee heb, heb ik ook een groepje volgers (net als mijn zus trouwens). Blijkbaar toch lekkerder als dat granenkoekje.Retrievers schreef:Ook een van de reden dat ik dus geen puppylessen volg maar mijn eigen honden zelf opvoed.
Is me goed gelukt by te way. Als je ziet hoeveel honden op het strand niet eens weten wat het woordje 'los' betekend of bij ons blijven lopen terwijl de eigenaar zijn/haar longen uit de lijf schreeuwt omdat de hond moet meekomen. Zulke makkelijke oefeningenDan vraag ik me af hoe ze hun kinderen opvoeden
het is gewoon een lastig iets. Ik wil van sommige dingen zeker wat zeggen (ontlastingonderzoek ipv ontwormen, mergpijpje, ei, vis) maar wel op zo'n manier dat het ook binnenkomt.
Als ik het verkeerd zeg dan jaag ik de trainer in de verdediging en gaat hij echt niet inhoudelijk luisteren naar wat ik te zeggen heb, das menselijk.
Als ik het verkeerd zeg dan jaag ik de trainer in de verdediging en gaat hij echt niet inhoudelijk luisteren naar wat ik te zeggen heb, das menselijk.
Ik denk dat het altijd belangrijk is om dicht bij jezelf te blijven. Voel jij je comfortabel om zaken te bespreken, dan vooral doen!
Ik zou me niet op mijn gemak voelen als ik in zo'n setting niets zou zeggen. Ik denk echter dat het wel zo respectvol is om het apart en na de les te doen. Ik vermoed dat je dan meer dialoog krijgt en hem wellicht op andere gedachten brengt.
Ik zou me niet op mijn gemak voelen als ik in zo'n setting niets zou zeggen. Ik denk echter dat het wel zo respectvol is om het apart en na de les te doen. Ik vermoed dat je dan meer dialoog krijgt en hem wellicht op andere gedachten brengt.
Als je in een 1op1 gesprek aangeeft dat dit zaken zijn die je na aan het hart liggen en dat wat hij vertelt niet fout is maar wel wat genuanceerd kan worden..
Ooit wilde ik dat iedereen 'het licht zou zien' inmiddels geef ik mild tegengas, heb een 'versvoer-light' promo paraat, verwijs naar BP en voor de ware liefhebber is er alle tijd. 8-)
Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
Ooit wilde ik dat iedereen 'het licht zou zien' inmiddels geef ik mild tegengas, heb een 'versvoer-light' promo paraat, verwijs naar BP en voor de ware liefhebber is er alle tijd. 8-)
-
DJ_Doerak_Tucker
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik denk dat het heel goed is om af en toe wat in de week te leggen bij deze man, hij lijkt er inderdaad wel voor open te staan of in ieder geval niet meteen in verzet te gaan. Maar misschien heeft deze beste man er gewoon nog nooit van gehoord dat het ook anders kan, niet iedereen gaat op zoek naar info en alternatieven en als dit is wat jouzelf ook is aangeleerd... Je (in het algemeen sprekend) kunt meteen de hondenschool de rug toekeren maar je kunt ook kijken of je een ingang kunt vinden om jouw visie bespreekbaar te maken, dat is alleen maar super! Persoonlijk denk ik wel dat je hierin voorzichtig af en toe wat kunt laten vallen zodat je hem ook in zijn waarde laat en jij jouw kennis kunt laten blijven en hij zich niet afgebrand voelt, dat zorgt meteen voor een ondoordringbare barrière ;-). Succes! 
-
DJ_Doerak_Tucker
- 5-sterren

- Contacteer:
Too schreef:Als je in een 1op1 gesprek aangeeft dat dit zaken zijn die je na aan het hart liggen en dat wat hij vertelt niet fout is maar wel wat genuanceerd kan worden..