Tuurlijkkoekje schreef:Ja! Erg hè?![]()
Maar ooit komt het vast weer goed.
Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ohw zo'n pot! Nou, een keertje ga je er niet dood van hoor!koekje schreef:Zo'n pot met saus. Vandaag was het Tandoori van pataks. Kvv kan ik het niet noemen, ivolgens mij is het eerder vergelijkbaar met blik.
Rijst hoef ik niet te specificeren, denk ik. Ik eet als luxepaard overigens er wel Tilda-rijst bij. Lassie is bah.
Ik doe dan bij de saus wat ik er altijd bij doe; bakje kippenspiervlees in stukjes gesneden, gesnipperde ui en knoflook, half bakje champs in plakjes en twee paprika's (vandaag rode en gele puntpaprika).
We eten er dan ook een schaal rauwvoer bij, vandaag komkommer in plakjes en een bosje radijsjes.
Voedzaam is anders natuurlijk, het staat stijf van suiker en zout. Nu zijn de potten van pataks wel minder dramatisch dan de zoetzure chicken tonight of de hawaii. Maar het blijft prut. Het kind vindt het wel heel erg lekker en ik hoef er niet zo bij na te denken en het is snel klaar.
Drie kleurige pasta met saus met o.a. broccoli en creme fraisch.
Chili sin carne.
Zondag = pastadag en we eten er de rest peterseliesalade van gisteren bij.
-
Martine-Tom
Kip op wintersport gestuurd en courgettesoep gepakt, dit met croutons erbij, jummie!
Spruitjes met een vegaburger. Gister bij de aziaat "tapas" gegeten en ik vond alleen de vleesgerechtjes lekker
. Dus we gaan even een paar dagen aan de vega.
Via een link in dit topic op de site van vegadutchie terecht gekomen. Daar zag ik dat ze een lentedetox aanbied en na even twijfelen heb ik me aangemeld
Morgen start de detox en deze duurt 10 dagen. Er staan best lekkere recepten op het menu, we eten ook soort van gewoon alleen geen alcohol, koffie, suiker, gluten, vlees en vis.
Vandaag amandelpasta gemaakt (vond het te duur in de natuurwinkel en het is echt simpel zelf te maken), mango/kokos snack balletjes voor morgen en overmorgen gemaakt. Morgen ben ik nog vrij dus dan ga ik nog wat dingetjes voorbereiden
Vandaag amandelpasta gemaakt (vond het te duur in de natuurwinkel en het is echt simpel zelf te maken), mango/kokos snack balletjes voor morgen en overmorgen gemaakt. Morgen ben ik nog vrij dus dan ga ik nog wat dingetjes voorbereiden
- Charlie Angel
- Moderator
Iets te lang doorgewerkt, dus een broodje met zelfgemaakte gehaktbal.
- Angelique
- 5-sterren

Spinazielasagna 
Pannenkoeken. Voor de verandering weer eens zelf gebakken ipv meneer_S 
- -Annemarie-
- 5-sterren

Gisteren de eerste bbq van dit jaar; karbo en wat kipvleugeltjes. Gepofte aardappel en salade van ijsbergsla met kidneybonen/mais/rozijnen en een dressing van lobbige slagroom/kwark/azijn/gesnipperd uitje/peper-zout.
Vandaag kookten de dochters voor ons. Fijn!
Kip met tomatensaus en groenteschotel (pompoen/knolselderij/zoete aardappel) uit de oven.
Vandaag kookten de dochters voor ons. Fijn!
Kip met tomatensaus en groenteschotel (pompoen/knolselderij/zoete aardappel) uit de oven.
Gister groentesoep (geroosterde courgette, aubergine, ui en tomaten) op smaak gebracht, gepureerd, met bonen erin en een kloddertje joghurt, bestrooid met Italiaanse kruiden.
Vandaag pasta met pesto.
Vandaag pasta met pesto.
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen 
- Angelique
- 5-sterren

koekje schreef:Ik durf het eigenlijk niet te zeggen
Pot rijst