Lizzy schreef:Van mij mag er over gediscussieerd worden alleen ging dit topic niet over Crufts en behendigheid/flyball en hoe gestoord honden daar van kunnen worden. Dit ging specifiek over het overdrijven van uiterlijke kenmerken binnen de rashonden, waarbij honden last krijgen van zichzelf.
ja daar heb je gelijk in, maar het is me vooral opgevallen dat op alle crufts discussie fora dat onderwerp niet gehanteerd wordt, alsof het normaal is, daarom die opmerking wss.
Lizzy schreef:Ik ben met je eens dat op deze manier honden fokken echt killing is. De Duitse Herder mensen hebben daar de hond mee. En dat maakt het zo erg. En op den duur hebben ze ook zichzelf ermee (maar dat ontkennen ze vast nog stellig). Want dit gaan de honden niet nog 20 jaar volhouden. Dit pleurt op korte termijn om. Linksom of rechtsom.
ja, vooral dat ontkennen en doen kan ik gewoon niet bij. het bewijs is toch overduidelijk? of ligt dat aan mij?
ik vind het niet mooi, maar dat kan aan smaak te wijten zijn maar wat ik sowieso zie is dat het niet gezond is, daar is weinig subjectiefs aan lijkt me?
Onee, de crufts dierenartsen zeggen dat ze gezond zijn verklaard, dat was hun argument toch steeds? volgens mij wordt zo'n DA geroyeerd als ie iets anders beweert (ondanks dat ie gelijk zal hebben).
maarja ik ben maar zo'n debiel...