Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
BusKay
Spaghetti Carbonara met broccoli, champignons, garnaaltjes, gerookte mootjes zalm en tomaat concassee
- Charlie Angel
- Moderator
hier ook pasta! Gelijk een grote hoeveelheid saus weer gemaakt. Dus morgen ook pasta en de rest in de vriezer.
-
Martine-Tom
Nou dus ongeveer zoiets, heb nu een zak chips en een reep chocolade soldaat gemaakt, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen-Saskia- schreef:Een ovenloempia die nog niet helemaal warm was. Het was weer een succes vanavond.
Vlaams stoofvlees gemaakt. Was erg lekker.
Soto ajam, goed gevuld. Voor meneer nog een tosti erbij.
In de groentetas zat sla, oesterzwammen, venkel, wortel, kooltje...morgen iets verzinnen met oesterzwam, die moet het eerst op.
In de groentetas zat sla, oesterzwammen, venkel, wortel, kooltje...morgen iets verzinnen met oesterzwam, die moet het eerst op.
Frieten met een kroket. De kabouter had miniloempia's, want die lust geen kroket.
Meneer had een geplette hondendrol erbij, die had zin in mystery meat.
Meneer had een geplette hondendrol erbij, die had zin in mystery meat.
Vandaag gekruide kalkoenstukjes met paprika, ui, champs, knoflook etc. En slaai en miniwraps erbij.
Verder deze week: nasi, romaine/veldslaai/rucolastamp met gehaktballetjes, chili con carne, erwtjes en peekes met worstjes en gebakken piepers, spinazie met piepers (pureetje?) en een nog nader te bepalen vleesje en een gekookt ei, weer een keer pot met rijst en ook weer een keer pasta met tomatensaus.
Ik heb heel erg het gevoel dat ik voedsel moet hamsteren. Brussel is hier nog geen uurtje vandaan
Nu ben ik vandaag wel bij de Lidl geweest, maar daar kan ik nog geen week van koken. Ik heb grootverpakkingen nodig. Hele dozen met houdbare melk, sixpacks van vanalles, grote balen met rijst, etc. Dat heb ik allemaal niet (meer) in huis. Ik heb ook nog maar een paar kilo rijst.
En ik heb zo'n portable kooktoestel op gaspatronen nodig. Als de stroom ineens wegvalt, kan ik niet meer koken en zit ik daar met mn balen droge rijst en zakken peulvruchten.
Verder deze week: nasi, romaine/veldslaai/rucolastamp met gehaktballetjes, chili con carne, erwtjes en peekes met worstjes en gebakken piepers, spinazie met piepers (pureetje?) en een nog nader te bepalen vleesje en een gekookt ei, weer een keer pot met rijst en ook weer een keer pasta met tomatensaus.
Ik heb heel erg het gevoel dat ik voedsel moet hamsteren. Brussel is hier nog geen uurtje vandaan
Nu ben ik vandaag wel bij de Lidl geweest, maar daar kan ik nog geen week van koken. Ik heb grootverpakkingen nodig. Hele dozen met houdbare melk, sixpacks van vanalles, grote balen met rijst, etc. Dat heb ik allemaal niet (meer) in huis. Ik heb ook nog maar een paar kilo rijst.
En ik heb zo'n portable kooktoestel op gaspatronen nodig. Als de stroom ineens wegvalt, kan ik niet meer koken en zit ik daar met mn balen droge rijst en zakken peulvruchten.
-
BusKay
Balletje met zuurkoolstamp en spekjes

Kampvuurtje?? en een pottenopener... anders geen p.. met rijst...koekje schreef:En ik heb zo'n portable kooktoestel op gaspatronen nodig. Als de stroom ineens wegvalt, kan ik niet meer koken en zit ik daar met mn balen droge rijst en zakken peulvruchten.
Laatst gewijzigd door BusKay op di 22 mar 2016, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spikkelneus
- 5-sterren

Ovenschotel bietjes, pompoen, geitenkaas
- Angelique
- 5-sterren

BusKay schreef:Spaghetti Carbonara met broccoli, champignons, garnaaltjes, gerookte mootjes zalm en tomaat concassee
Dat klinkt wel heel lekker zeg
-
BusKay
Is ook iedere keer weer erg lekker..Angelique schreef:Dat klinkt wel heel lekker zeg
Het is eigenlijk een Carbonara waar ik het vlees heb vervangen voor vis aangevuld met wat groentjes (concassee = stukjes tomaat)
Dus gewoon met room en ei knoflook p/z soms vul ik aan met gemalen komijn en/of lenteui.
Ik zorg dat de massa iets afgekoeld is en gemengd met de room voor ik ze door de spaghetti meng..
-
steve bruin
- 1-ster

Net bloemkool net aardappeltjes en een lekkere zigeunerschnitzel.
Helaas erg laat klaar met het werk vandaag.
Sommige mensen denken dat je als vishandel een kroeg ben.
Helaas erg laat klaar met het werk vandaag.
Sommige mensen denken dat je als vishandel een kroeg ben.
Gister fusilli carbonara.
Vandaag gebakken witlof met aardappelpuree.
Vandaag gebakken witlof met aardappelpuree.
-
fransbulletje
Zuurkoolstampot met zoete aardappel en rundertartaar , erbij zelfgemaakte appelmoes.