Wil je het recept neerzetten van de worteltjestaart, Jantina?Jantina schreef:Heb je het recept Andrea?
Vorige week het bakken maar eens opgepakt. Simpel begonnen met een lekkere citroen cake, geserveerd met verse aardbeien en slagroom. Morgen worteltjestaart met banaan en roomkaasglazuur maken, een echt paasding vind ik het.
Bakken is ontspanning
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Bakken is ontspanning
Kan t niet kopiëren en plakken helaas, op de website van Allerhande heet ie worteltaart met banaan. Ik maak m al jaren en altijd een succes!
Dan ga ik daar even kijkenJantina schreef:Kan t niet kopiëren en plakken helaas, op de website van Allerhande heet ie worteltaart met banaan. Ik maak m al jaren en altijd een succes!
Ja hoorJantina schreef:Heb je het recept Andrea?
Vorige week het bakken maar eens opgepakt. Simpel begonnen met een lekkere citroen cake, geserveerd met verse aardbeien en slagroom. Morgen worteltjestaart met banaan en roomkaasglazuur maken, een echt paasding vind ik het.
http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/ ... delen.html
-
fransbulletje
Heb van de week geen foto's gemaakt maar iedere dag begonnen met een heerlijk ontbijttaartje van www.ohmypie.nl
Ze zijn zalig!
Ze zijn zalig!
Ik begin langzaam goed te worden in broodjes bakken
Het broodje dat nu in de broodbakmachine zit, is half biospelt, half biotarwe en zit bijna tegen het glas aan geplakt.
IK heb afgelopen zondag weer een dinkeldesembrood met zonnebloempitten gebakken:

-
sella
ziet et goed uit. Ik ben met dinkelbloem een desem aan het opstarten. Ik ben zo blij dat mijn buik de dinkel wel accepteerd
Ik heb mijn desem oorspronkelijk met rogge gemaakt en toen deze goed actief was, heb ik de helft omgezet naar volkorenspeltmeel. Met rogge is het namelijk iets makkelijker om een desem te starten.sella schreef:ziet et goed uit. Ik ben met dinkelbloem een desem aan het opstarten. Ik ben zo blij dat mijn buik de dinkel wel accepteerd
In de koelkast staan nu dus twee potjes desem. Ik heb nog geen roggebrood gebakken, dat wil ik doen als ik meer dagen achter elkaar vrij heb en het brood dus mag mislukken
-
sella
Oh ja roggedesem heb ik nog zat,ga ik daar mee mengen. Dank je.
Ik heb ook een broodje gebakken, de tweede uit de nieuwe oven en de derde ooit. Nog niet zo mooi als wat ik hier laatst voorbij zag komen maar de smaak is er niet minder om.
Het is een half-volkoren broodje. Moest een wit brood worden maar toen was de bloem halverwege ineens op. Volgende keer lekker aan de slag met allerhande zaadjes en nootjes.

Het is een half-volkoren broodje. Moest een wit brood worden maar toen was de bloem halverwege ineens op. Volgende keer lekker aan de slag met allerhande zaadjes en nootjes.

Re: RE: Re: Bakken is ontspanning
Smaak is het belangrijkst ; ) Oefening baart kunst. Mijn broden zien er ook niet altijd mooi uit. Ik ben nog steeds op zoek naar het voor mij perfecte recept en de beste werkwijze. Ik maak bij ieder brood wat ik bak zelfs aantekeningen.Ligaa schreef:Ik heb ook een broodje gebakken, de tweede uit de nieuwe oven en de derde ooit. Nog niet zo mooi als wat ik hier laatst voorbij zag komen maar de smaak is er niet minder om.![]()
Het is een half-volkoren broodje. Moest een wit brood worden maar toen was de bloem halverwege ineens op. Volgende keer lekker aan de slag met allerhande zaadjes en nootjes.![]()
Bij mij staat ook weer een speltdesem brood te rijzen.
Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Ik heb dit recept gevolgd: http://www.carolabaktzoethoudertjes.nl/ ... rood-html/
En ik moet zeggen, hij is heel erg lekker.
En ik moet zeggen, hij is heel erg lekker.
-
fransbulletje
- Angelique
- 5-sterren

^^^Nu ga je echt over de grens van het toelaatbare heen.