Chendo , foto pagina 47

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Chendo, Pancreatitis

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Zeg...., hij kan toevallig niet lijden aan Copper Storage Disease? http://www.petmd.com/dog/conditions/end ... epatopathy
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Lizzy schreef:Zeg...., hij kan toevallig niet lijden aan Copper Storage Disease? http://www.petmd.com/dog/conditions/end ... epatopathy
Dank je wel voor het meedenken Lizzy.

Volgens Warmerdam was dat getest via biopt en dat was het niet.

Ik weet het gewoon helemaal niet meer. Hij heeft sinds vrijdag verteringsenzymen, dat ging op het eerste oog heel goed maar vandaag had hij weer heel veel slijm bij zijn ontlasting zitten en is hij weer duidelijk niet happy. Gisteravond heb ik hem ook de hele avond niet gezien, lag hij onder tafel of in zijn mand.

Ik zit er wel nog steeds over te denken om hem over te zetten op hepatic brokken. Rauw verdraagt hij sowieso niet meer. Ik kook nog steeds voor hem het leverdieet. Hij krijgt nu mariadistel, chinese kruiden van Tannetje (die in mijn ogen niet veel doen), prednison, ursochol en sinds vrijdag verteringsenzymen.
sella

Bericht door sella »

Slijm herken ik wel, das opschonen van ontstekinsresten. Ik zou het nog een kans geven, de enzymen
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

sella schreef:Slijm herken ik wel, das opschonen van ontstekingsresten. Ik zou het nog een kans geven, de enzymen
Dat doe ik ook. Hij heeft de enzymen van Azmira, hij krijgt 2 capsules per dag, verdeeld over 4 maaltijden. Als het alleen maar de slijm was, maar hij is zo down.
Vandaag weer met hubbie gesproken over wat we er mee moeten, maar hij wil hem niet kwijt.

Hij ziet verder ook niet geel, zijn slijmvliezen zijn goed. Zijn ontlasting is wel gelig maar dat ligt aan het eten wat hij krijgt. Zijn urine ziet er ook normaal uit (die was eerst heel oranje).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

tt-tjes schreef:Dank je wel voor het meedenken Lizzy.

Volgens Warmerdam was dat getest via biopt en dat was het niet.

Ik weet het gewoon helemaal niet meer. Hij heeft sinds vrijdag verteringsenzymen, dat ging op het eerste oog heel goed maar vandaag had hij weer heel veel slijm bij zijn ontlasting zitten en is hij weer duidelijk niet happy. Gisteravond heb ik hem ook de hele avond niet gezien, lag hij onder tafel of in zijn mand.

Ik zit er wel nog steeds over te denken om hem over te zetten op hepatic brokken. Rauw verdraagt hij sowieso niet meer. Ik kook nog steeds voor hem het leverdieet. Hij krijgt nu mariadistel, chinese kruiden van Tannetje (die in mijn ogen niet veel doen), prednison, ursochol en sinds vrijdag verteringsenzymen.
OK. Ja, dat kunnen ze volgens mij met een dunne naald biopt prima testen.

Ik ben bang dat niemand het weet :-\ . Waarom zou je hem op Hepatic brokken willen zetten? Ik zou dan trouwens nog eerder voor blik kiezen.....

Als die Chinese kruiden niet werken, kun je er misschien mee stoppen. Soms valt dan pas op dat het toch wat doet. Maar goed, dat dan in overleg met Tannetje natuurlijk.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Tja, blik... maar wat voor. Ik weet niet hoe vet dat is. Hij krijgt nu van het leverdieet 500 gram per dag en heeft nog continu honger.
Ik ben aan het zoeken naar iets wat een beetje makkelijker is voor op de camping en waar hij geen terugval van krijgt.
Rauw is werkelijk uit den boze, dan is hij onmiddellijk weer ziek.

Maar het lijkt wel of de enzymen iets doen, want hij voelt niet zo vreselijk mager meer, gisteren nog rare ontlasting, maar vanmorgen keurige drolletjes in een normale bruine kleur ipv geel.

In Eersel denken ze toch dat het een combinatie is van lever/alvleesklier. En dat de pancreatitis nu echt chronisch is geworden met heel vaak opflakkeringen en dat daardoor ook zijn leverwaarden zo hoog blijven.
Voorlopig laat ik geen bloed meer prikken, want zoals ze in Eersel ook zeiden, kijk naar je hond en hoe hij zich voelt. Dat is het belangrijkste, daar doen de waardes niets aan af.
Voor de aanvallen heb ik nu vloeibare imperid in huis en tramadol, zodat ik meteen in kan grijpen als dat nodig is.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

tt-tjes schreef:Tja, blik... maar wat voor. Ik weet niet hoe vet dat is. Hij krijgt nu van het leverdieet 500 gram per dag en heeft nog continu honger.
Ik bedoel ook geen gewoon blik maar als jij hepatic brok wil voeren, kun je beter hepatic blik voeren. Ik vind blik te prefereren boven die gortdroge zooi.
Ik ben aan het zoeken naar iets wat een beetje makkelijker is voor op de camping en waar hij geen terugval van krijgt.
Rauw is werkelijk uit den boze, dan is hij onmiddellijk weer ziek.

Maar het lijkt wel of de enzymen iets doen, want hij voelt niet zo vreselijk mager meer, gisteren nog rare ontlasting, maar vanmorgen keurige drolletjes in een normale bruine kleur ipv geel.
Nou, wie weet, ga je weer de goeie kant op!
In Eersel denken ze toch dat het een combinatie is van lever/alvleesklier. En dat de pancreatitis nu echt chronisch is geworden met heel vaak opflakkeringen en dat daardoor ook zijn leverwaarden zo hoog blijven.
Voorlopig laat ik geen bloed meer prikken, want zoals ze in Eersel ook zeiden, kijk naar je hond en hoe hij zich voelt. Dat is het belangrijkste, daar doen de waardes niets aan af.
Voor de aanvallen heb ik nu vloeibare imperid in huis en tramadol, zodat ik meteen in kan grijpen als dat nodig is.
OK. Nou ja, ik heb daar wel beeld bij. De waardes zijn misschien nu niet meer zo interessant....
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

tt-tjes schreef:Tja, blik... maar wat voor. Ik weet niet hoe vet dat is.

.
Kijk eens bij http://www.eko4petz.nl/ Daar verkopen ze blikvoer (van verschillende merken)met een hoog vleesgehalte en (wat ik zo snel zag) weinig troep er in. Ik zou ook liever blik gaan voeren
dan brok.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Zal ik doen, dank je
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik weet niet of ik door ben gekomen. Als je je hond op dieetvoeding wil zetten, hepatic dus voor de lever: neem dan blik en geen brok.

Gewoon blikvoer gaat je niks brengen boven het zelf koken, behalve het gemak dan.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Lizzy schreef:Ik weet niet of ik door ben gekomen. Als je je hond op dieetvoeding wil zetten, hepatic dus voor de lever: neem dan blik en geen brok.

Gewoon blikvoer gaat je niks brengen boven het zelf koken, behalve het gemak dan.
Jawel, je bent goed doorgekomen. Jij bedoelt het blikvoer van Hepatic :biggrin2: Het zal er toch op neer komen dat ik op de camping ook voor hem moet koken, maar dan dagelijks. Thuis heb ik alles in porties in de vriezer liggen en kook ik 1x in de 2-3 weken.
Siberienne

Bericht door Siberienne »

En zijn voer wat je zelf kookt drogen in de droger en zo meenemen? Is dat nog een optie?

Ik moest eraan denken omdat wij ons eigen eten drogen voor op trektochten en dan hoeft er alleen maar warm water bij & wellen
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Siberienne schreef:En zijn voer wat je zelf kookt drogen in de droger en zo meenemen? Is dat nog een optie?

Ik moest eraan denken omdat wij ons eigen eten drogen voor op trektochten en dan hoeft er alleen maar warm water bij & wellen
Ik heb geen idee, hij krijgt het gekookte leverdieet, het enige wat ik dan zou kunnen drogen is het gekookte vlees.
Dat schiet dan niet erg op.
Siberienne

Bericht door Siberienne »

tt-tjes schreef:Ik heb geen idee, hij krijgt het gekookte leverdieet, het enige wat ik dan zou kunnen drogen is het gekookte vlees.
Dat schiet dan niet erg op.
Sorry, geen idee wat er verder in het leverdieet zit maar omdat je het kookt en in porties invriest dacht ik aan vlees, groente ed (ik las ook ergens ooit iets over havermout?)

Ik droog onze maaltijden voor onszelf, zoals bv chili con carne na het koken in de droger en dan gooi ik daar onderweg gekookt water bij. Dan welt het weer. Eigenlijk beetje zelfde idee als gevriesdroogde vleesmaaltijden voor honden. Voordeel zit hem dan mn in het bewaarcondities (hoeft niet gekoeld bewaard te worden & minder gewicht & minder volume) Maar als er ook bot doorheen zit kun je dat natuurlijk moeilijker drogen.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Even een update, sinds vrijdag krijgt Chendo zymoral door zijn eten. Hij heeft niet meer zo'n buikpijn , staat niet zo vaak meer in bidhouding en zijn ontlasting is sinds hele lange tijd bruin van kleur en vast. Ook is hij vrolijker, wil weer af en toe spelen.
Als dit goed blijft gaan wil ik over een aantal weken toch proberen om de medicatie naar beneden te brengen.
Daarna laat ik dan wwer een keer bloedprikken.
ik ben lid geworden van een EPI forum in amerika en daar schreef iemand dat ursochol ook problemen met de alvleesklier kan veroorzaken.

Gesloten