Juice challenge 4 t/m 8 april
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april
Heb de shopping list gedownload. Krijg er honger van! 
- luka en kira
- 5-sterren

Ja, ik heb me ook ingeschreven voor de juice challenge.
Nog nooit eerder gedaan, maar klinkt wel gezond en daar doen we het voor
Ik ben heel benieuwd... Ik stuur je een pb voor het vertaalde programma. Wat leuk dat je dat wilt delen!
Nog nooit eerder gedaan, maar klinkt wel gezond en daar doen we het voor
Ik ben heel benieuwd... Ik stuur je een pb voor het vertaalde programma. Wat leuk dat je dat wilt delen!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik verheug me nu al op het feit dat ik volgende week niet hoef na te denken over wat ik zal gaan eten. 
Ik heb je een pb gestuurd!hannabelgje schreef:Je neemt iets van anderhalf tot 2 liter smoothie/sap per dag. In minimaal twee ervan zit avocado meestal.
Je hebt een juicer nodig en een blender. Juicer kun je voor bijna niks vinden op mp.
Aangezien ik het programma in een word bestand heb kun je het ook volgen zonder internet. Zelf vind ik de stimulans wel fijn om iedere dag een filmpje te kijken van de juicemaster. Hij begeleidt je deze dagen met zijn emails en filmpjes.
Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Tja juicer ga ik net kopen, als het niet zonder dat kan, dan wordt het hem niet voor mij.
Ik heb daarentegen wel een supersonische blender, daar kan je bij wijze van spreken nog bakstenen doorheen halen. Nou OK dat dan niet, maar wel hele avocado's zonder pit, grote stukken courgette of winterpeen etc.
Waarom perse die juicer?
Borke schreef:Ik heb je een pb gestuurd!
Tja juicer ga ik net kopen, als het niet zonder dat kan, dan wordt het hem niet voor mij.
Ik heb daarentegen wel een supersonische blender, daar kan je bij wijze van spreken nog bakstenen doorheen halen. Nou OK dat dan niet, maar wel hele avocado's zonder pit, grote stukken courgette of winterpeen etc.
Waarom perse die juicer?
Juicer omdat het makkelijker opneembaar en minder belastend ( dan veel vezels) is door je lichaam. En met een blender heb je vaak van die stukjes, bah.
Maar met jouw superblender is het toch bijna zo goed als sap wat je overhoudt? ( met meer vezels) Denk dat het met hier en daar wat aanpassinkjes gewoon ook wel kan hoor
Ik heb je een pb gestuurd.
Ik ga ook weer proberen mee te doen.
Ik ga ook weer proberen mee te doen.
Als ik voor Sofi groentemix maak met mijn blender, dan moet ik er wel wat vocht bij doen. Dat hoeft waarschijnlijk niet bij een juicer.Kaio schreef:Juicer omdat het makkelijker opneembaar en minder belastend ( dan veel vezels) is door je lichaam. En met een blender heb je vaak van die stukjes, bah.
Maar met jouw superblender is het toch bijna zo goed als sap wat je overhoudt? ( met meer vezels) Denk dat het met hier en daar wat aanpassinkjes gewoon ook wel kan hoor
Wat er dan bij mij in die blender zit is een soort dikke appelmoes.
Stukjes zitten er dan niet meer in.
Daarom vraag ik me dus af of het niet zou werken met alleen mijn blender.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Bij blenderen behoud je de vezels, die natuurlijk veel meer vullen dan alleen het sap. Ik denk dus dat als je alleen met een blender wilt meedoen, je gewoon een veel kleinere hoeveelheid moet klaarmaken (tenzij je het voor twee personen doet), omdat je anders stampvol bent aan het eind van de dag. En ik denk dat je extra vocht zult moeten gebruiken (water of kokoswater of zo), om de boel goed klein te kunnen krijgen en drinkbaar te maken.Borke schreef:Als ik voor Sofi groentemix maak met mijn blender, dan moet ik er wel wat vocht bij doen. Dat hoeft waarschijnlijk niet bij een juicer.
Wat er dan bij mij in die blender zit is een soort dikke appelmoes.
Stukjes zitten er dan niet meer in.
Daarom vraag ik me dus af of het niet zou werken met alleen mijn blender.
Ik denk dat er sowieso water bij moet, mineraalwater denk ik.Anne in Duitsland schreef:Bij blenderen behoud je de vezels, die natuurlijk veel meer vullen dan alleen het sap. Ik denk dus dat als je alleen met een blender wilt meedoen, je gewoon een veel kleinere hoeveelheid moet klaarmaken (tenzij je het voor twee personen doet), omdat je anders stampvol bent aan het eind van de dag. En ik denk dat je extra vocht zult moeten gebruiken (water of kokoswater of zo), om de boel goed klein te kunnen krijgen en drinkbaar te maken.
Vraagje: ik lust absoluut geen gember
Waar zou ik dat door kunnen vervangen?
Ik zit in zijn FAQ te kijken en dat bevestigt wat jij zegt Anne.Anne in Duitsland schreef:Bij blenderen behoud je de vezels, die natuurlijk veel meer vullen dan alleen het sap. Ik denk dus dat als je alleen met een blender wilt meedoen, je gewoon een veel kleinere hoeveelheid moet klaarmaken (tenzij je het voor twee personen doet), omdat je anders stampvol bent aan het eind van de dag. En ik denk dat je extra vocht zult moeten gebruiken (water of kokoswater of zo), om de boel goed klein te kunnen krijgen en drinkbaar te maken.
Als ik zijn verhaal lees dab vraag ik me af of het zonder juicer niet een probleem voor mijn darmen zal worden. Ik vrees van wel.
Lees maar:
Q: I only have a blender (NutriBullet, Vitamix, Blendtec, Magic Bullet, etc). Is this ok to use?
A: This is probably the most commonly asked question we get here at Juicy HQ and I’m afraid it’s a
resounding no!!! A juicer extracts the juice held within the fibres of fruits and vegetables, which is ultimately what feeds the body. A blender blends the fibre and the juice together. By removing the insoluble fibre the juice can be readily absorbed and you get a direct hit of nutrition. If you stick everything in a blender you end up with a glass of something very difficult to digest, which the body struggles to fully utilize and absorb and the upshot is you will end up feeling very bloated and uncomfortable. The only things that can’t be juiced are bananas, avocados, (and clearly yoghurt, nuts, seeds and ice!). We would also blend things like berries, apricots and mangos as they are quite expensive and you would need a lot of them to make a decent amount of juice. So, If you are going to do one of Jason’s juice plans then you will always need a juicer AND a blender. There are some great ‘compact’ blenders on the market which make lots of claims that they do more than
the ‘average’ blender in terms of breaking down ingredients, but blending is blending no matter how smooth the end product may be! It doesn’t alter the fact your body will have to work very hard to break it down. The general rule of thumb with blending is not to blend anything you wouldn’t
be able to comfortably eat during a 5 minute period of time, so for example you wouldn’t really be feeling too good if you ate 4 bananas, 3 avocados, a bag of almonds, bag of cashews nuts, a pot of yogurt and a punnet of berries! However if you were to eat 1⁄2 banana, 1⁄2 avocado, handful of nuts, 1tbsp of yogurt and a few berries chances are you feel ok!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Okë, da's duidelijk dan. D'r mot een juicer bij.Borke schreef:Ik zit in zijn FAQ te kijken en dat bevestigt wat jij zegt Anne.
Als ik zijn verhaal lees dab vraag ik me af of het zonder juicer niet een probleem voor mijn darmen zal worden. Ik vrees van wel.
Lees maar:
Q: I only have a blender (NutriBullet, Vitamix, Blendtec, Magic Bullet, etc). Is this ok to use?
A: This is probably the most commonly asked question we get here at Juicy HQ and I’m afraid it’s a
resounding no!!! A juicer extracts the juice held within the fibres of fruits and vegetables, which is ultimately what feeds the body. A blender blends the fibre and the juice together. By removing the insoluble fibre the juice can be readily absorbed and you get a direct hit of nutrition. If you stick everything in a blender you end up with a glass of something very difficult to digest, which the body struggles to fully utilize and absorb and the upshot is you will end up feeling very bloated and uncomfortable. The only things that can’t be juiced are bananas, avocados, (and clearly yoghurt, nuts, seeds and ice!). We would also blend things like berries, apricots and mangos as they are quite expensive and you would need a lot of them to make a decent amount of juice. So, If you are going to do one of Jason’s juice plans then you will always need a juicer AND a blender. There are some great ‘compact’ blenders on the market which make lots of claims that they do more than
the ‘average’ blender in terms of breaking down ingredients, but blending is blending no matter how smooth the end product may be! It doesn’t alter the fact your body will have to work very hard to break it down. The general rule of thumb with blending is not to blend anything you wouldn’t
be able to comfortably eat during a 5 minute period of time, so for example you wouldn’t really be feeling too good if you ate 4 bananas, 3 avocados, a bag of almonds, bag of cashews nuts, a pot of yogurt and a punnet of berries! However if you were to eat 1⁄2 banana, 1⁄2 avocado, handful of nuts, 1tbsp of yogurt and a few berries chances are you feel ok!
Wil je per se geen juicer?
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik denk dat je gember gewoon kunt weglaten dan. Vanwege de krachtige smaak zal er vermoedelijk sowieso maar weinig gebruikt worden per smoothie, anders overheerst het.Borke schreef:Ik denk dat er sowieso water bij moet, mineraalwater denk ik.
Vraagje: ik lust absoluut geen gember![]()
Waar zou ik dat door kunnen vervangen?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Zonder juicer gaat het echt niey inderdaad. Dan zou ik het gewoon niet doen. Zelf lust ik het ook niet als het door de blender gaat. Van die vieze dikke drap iew.
Ik ga morgen kijken of ik iedereen het programma kan maile waarvan ik een pb heb.
Ik koop niet alle spullen in 1 keer, mijn ervaring is dat ik minder sapjes/smoothies gebruik dan het programma aangeeft en dan houd ik een hoop over. Ook haal ik het liever voor twee tot drie dagen en dan weer vers.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Ik ga morgen kijken of ik iedereen het programma kan maile waarvan ik een pb heb.
Ik koop niet alle spullen in 1 keer, mijn ervaring is dat ik minder sapjes/smoothies gebruik dan het programma aangeeft en dan houd ik een hoop over. Ook haal ik het liever voor twee tot drie dagen en dan weer vers.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

De dichtstbijzijnde supermarkt die alle benodigde spullen heeft, is 18 km verderop. Vandaar dat ik het allemaal in één keer wil gaan halen, want als je de dag van tevoren pas hoort wat er de volgende dag op het menu staat, kan ik niet de ontbrekende spullen even gaan halen. Of nou ja, kan wel, maar wil niet. En fruit en groente komt hier altijd wel op. Maar als ik dichter bij een supermarkt woonde, deed ik het net als jij.hannabelgje schreef:Zonder juicer gaat het echt niey inderdaad. Dan zou ik het gewoon niet doen. Zelf lust ik het ook niet als het door de blender gaat. Van die vieze dikke drap iew.
-
DJ_Doerak_Tucker
- 5-sterren

- Contacteer:
Oké, ook geen juicer hier, zal eens op mp kijken.